Na rijp overleg hier en bij Josine, zijn we vanmorgen naar Margret in Zutendaal geweest. Margret fokt met fjorden en had een paar leuke veulens staan, want door ervaring wijzer geworden, was het besluit gekomen dat we dan een veulen erbij zouden nemen voor Vera als gezelschap, zodat we het fjordje vanaf klein zouden kennen en dus nooit hoeven te gissen naar achtergronden, zoals bij Vera en Zwier.
Bij haar aan huis heeft ze een aantal fjorden staan, waaronder een waanzinnig mooie 3 jarige merrie van Asterix. Er stond ook een heel leuk merrieveultentje, die ze cadeautje heeft genoemd, omdat het niet de bedoeling was dat moeders werd gedekt, alleen tja 1 dag een naarling hengst bij mama was blijkbaar genoeg

Nou toen de auto in naar een ander weiland, daar staat een merrie van 10 met manen tot op haar schouders, een waanzinnig mooie merrie. Bij haar stond een merrieveulen wat al verkocht is en een jaarlingruin. De jaarling was te koop, een plaatje met een waanzinnig lange en dikke voorpluk, ook al vreselijk lange manen. Echt ik was op slag verliefd

Ik ben even in de wei gaan zitten bij het hengstje, zijn mama en tante en toen kwamen we op het onderwerp inrijden van een paard. Nou heeft zij dus 2 merries staan die ze graag ingereden wil hebben, die 3 jarige Asterix en die 10 jarige met die super lange manen. Nou hebben we dus een hele leuke deal kunnen sluiten met Bull d'or en het inrijden van die merries

Het gevolg is dat maandag Bull d'or en 1 van de merries naar mij toe komen en ik dus voor haar ga beginnen met inrijden. Bull d'or wordt overigens omgedoopt tot Exel, omdat Jos dat zo'n leuke naam vond en helemaal gek was met Exel.
Hoe vreemd kan een leven lopen he? Maar ik verzeker jullie dat ik geen spijt heb van deze beslissing, ik kan Exel straks helemaal vormen zoals ik wil en ik weet ook precies hoe of wat met hem. Zijn vader is helaas geen officiële dekhengst, opa is Brusvein.
Maandag ga ik uiteraard foto's van mijn nieuwe schat maken, die zeer zeker wel bij mij blijft