Soms maak je een verkeerde keus..............

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Ziggy

Soms maak je een verkeerde keus..............

Bericht door Ziggy » za 23 sep 2006, 14:07

en dat is hier dus ook gebeurd............... Zwier is weer terug naar Josine, door bepaalde omstandigheden bij Josine, hebben we besloten dat ie terug gaat naar haar. Ik ga niet in details treden, want het is allemaal behoorlijk emotioneel |( Maar we hebben onze beslissing dus teruggedraaid en Zwier gaat weer naar haar, alleen kwam Vera dus zonder maatje te staan en dat was nou net de reden waarom Zwier was gekomen.

Na rijp overleg hier en bij Josine, zijn we vanmorgen naar Margret in Zutendaal geweest. Margret fokt met fjorden en had een paar leuke veulens staan, want door ervaring wijzer geworden, was het besluit gekomen dat we dan een veulen erbij zouden nemen voor Vera als gezelschap, zodat we het fjordje vanaf klein zouden kennen en dus nooit hoeven te gissen naar achtergronden, zoals bij Vera en Zwier.

Bij haar aan huis heeft ze een aantal fjorden staan, waaronder een waanzinnig mooie 3 jarige merrie van Asterix. Er stond ook een heel leuk merrieveultentje, die ze cadeautje heeft genoemd, omdat het niet de bedoeling was dat moeders werd gedekt, alleen tja 1 dag een naarling hengst bij mama was blijkbaar genoeg :D

Nou toen de auto in naar een ander weiland, daar staat een merrie van 10 met manen tot op haar schouders, een waanzinnig mooie merrie. Bij haar stond een merrieveulen wat al verkocht is en een jaarlingruin. De jaarling was te koop, een plaatje met een waanzinnig lange en dikke voorpluk, ook al vreselijk lange manen. Echt ik was op slag verliefd :L Maarja, we kwamen eigenlijk voor een veulen, dus weer de auto in naar een ander stuk land van haar en daar stond de volle broer van Bull d'or (zo heet die naarling, betekend gewoon gouden ballen 8)7 ). Tja het hengstveulen was ook hartstikke lief en speels en eigenlijk alles, maarja Bull d'or vond ik toch aantrekkelijker, zeker omdat het al een ruin was en ook alleen kon blijven.

Ik ben even in de wei gaan zitten bij het hengstje, zijn mama en tante en toen kwamen we op het onderwerp inrijden van een paard. Nou heeft zij dus 2 merries staan die ze graag ingereden wil hebben, die 3 jarige Asterix en die 10 jarige met die super lange manen. Nou hebben we dus een hele leuke deal kunnen sluiten met Bull d'or en het inrijden van die merries :D

Het gevolg is dat maandag Bull d'or en 1 van de merries naar mij toe komen en ik dus voor haar ga beginnen met inrijden. Bull d'or wordt overigens omgedoopt tot Exel, omdat Jos dat zo'n leuke naam vond en helemaal gek was met Exel.

Hoe vreemd kan een leven lopen he? Maar ik verzeker jullie dat ik geen spijt heb van deze beslissing, ik kan Exel straks helemaal vormen zoals ik wil en ik weet ook precies hoe of wat met hem. Zijn vader is helaas geen officiële dekhengst, opa is Brusvein.

Maandag ga ik uiteraard foto's van mijn nieuwe schat maken, die zeer zeker wel bij mij blijft *o/*
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Suzanna

Bericht door Suzanna » za 23 sep 2006, 14:17

Blij dat je toch nog een oplossing hebt gevonden *o/*
Odinn is een toppaard!!
lauraatje

Bericht door lauraatje » za 23 sep 2006, 14:20

Een super oplossing inderdaad :j Goede deal gesloten!
Ydel

Bericht door Ydel » za 23 sep 2006, 14:28

klinkt als een goede beslissing Claudia...
nou heb je inderdaad een paardje, met gewoon gouden ballen!! :P
en dan kan je hem inderdaad zelf vormen, en hou je hem echt voor jezelf!

en dan die leuke deal...
dan is het helemaal leuk ;)
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
roos

Bericht door roos » za 23 sep 2006, 15:26

Tis wel beetje ingewikkel geworden maar ik snap het nog... ;)

En die deal is natuurlijk toppie~!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Hilde

Bericht door Hilde » za 23 sep 2006, 16:02

God,wat is er veel gebeurd bij jou op 1 dag..........
Moet even ''omschakelen"heb vanmorgen nog naar je topic van zwier gekeken!
Fijn,dat je toch een ander maatje voor vera hebt gevonden.
Veel plezier met je 2 gele monsters!
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
kimmetjuh

Bericht door kimmetjuh » za 23 sep 2006, 16:52

Hoi,
wat leuk dat je toch nog een maatje hebt gevonden en dat allemaal op 1 dag.
Wat ik ook zo leuk vind is dat jullie hem omdopen tot Exel, mijn pup heet Exol... }-o
Dewi, mijn eerste eigen knappe fjorden dame!!!
Veline, 1e klasse model!
Mijn meissie is dus STERMERRIE!!!
M1 + 7
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 23 sep 2006, 17:49

was eerst een beetje bang dat jullie mij een "draaikont" zouden vinden met mijn paardjes, maar soms gebeuren er dingen die je niet voorzien hebt |(

Nouja, uiteindelijk ben ik super blij met deze oplossing en verheug me op maandag als ik Exel bij Veertje in de wei kan zetten *o/*
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Anna

Bericht door Anna » za 23 sep 2006, 19:13

Jij heb hier toch niet voor gekozen. Ik ben blij dat er een goede oplossing is gevonden.
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 23 sep 2006, 19:47

Tja soms is het m gewoon net niet...kan gebeuren, maar ben erg benieuwd naar je nieuwe aanwinst!!

Welke lijn zit er achter de niet goedgekeurde hengst??
Geluk is de vrucht van intens werk
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 23 sep 2006, 20:10

Anna schreef:Jij heb hier toch niet voor gekozen. Ik ben blij dat er een goede oplossing is gevonden.
Nee idd, het was in eerste instantie niet mijn keuze, maar nu achteraf ben ik weer blij dat het zo gelopen is, want Exel is echt waanzinnig gaaf :L
Bella schreef:Tja soms is het m gewoon net niet...kan gebeuren, maar ben erg benieuwd naar je nieuwe aanwinst!!

Welke lijn zit er achter de niet goedgekeurde hengst??
ja dat ga ik nog eens even navragen, hij is inmiddels geruind............ ik niet meer precies zijn naam................ zegt de naam Aimee of zoiets je wat?

Margret heeft in het verleden Astrix daar een poosje gehad, misschien dat je dan weet over wie ik het heb? Bijna alles wat ze heeft lopen is nakomeling van merrie Goya

pinokkio

Bericht door pinokkio » za 23 sep 2006, 20:13

JIj moet doen wat jij moet doen,daar hebben anderen niets mee te maken,gewoon je gevoel volgen.Maar ik ben wel benieuwd naar je fotos,groetjes karin
en toen kwam pino en scheen de zon in mijn hart.
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 23 sep 2006, 20:26

pinokkio schreef:JIj moet doen wat jij moet doen,daar hebben anderen niets mee te maken,gewoon je gevoel volgen.Maar ik ben wel benieuwd naar je fotos,groetjes karin
die foto's worden maandag gemaakt, dat is beloofd :D

Esther

Bericht door Esther » za 23 sep 2006, 21:43

Toch prima dat je een paard niet wilt/kunt houden. Wie zijn wij om daarover te oordelen, jij moet je er fijn bij voelen!!
Veel plezier met je kudde!!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Viv

Bericht door Viv » zo 24 sep 2006, 05:02

Wahahaha GTST in Limboland jemig de pemig jij maak wat mee in een week, pfffffff
Holepijk is dit een bljvertje en gaat alles goed tusen die 2 en klikt het met jullie.....
Succes met je dealtje!!!!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » zo 24 sep 2006, 07:18

veel plezier en snap waarom je voor een uk hebt gekozen! veel plezier, ook met de merries
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 24 sep 2006, 07:29

Jeetje nou jij maakt mij wel nieuwschierig hoor nu naar je nieuwe aanwinst. Heel veel plezier hoor met je paardje
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Vera

Bericht door Vera » zo 24 sep 2006, 07:36

goh wat een omschakeling!

Ik moest het wel twee keer lezen om het nog te snappen.
als ik het goed begrijp wilde ze zwier toch weer terug.
maar wel leuk dat je nu een lekker jong ding hebt die je zelf helemaal kunt vormen zoals jij dat wilt.

we wachten morgen de foto's wel af, maar als ik je zo hoor ben je razend enthousiast en zal het dus ook wel een plaatje zijn!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
yvette

Bericht door yvette » zo 24 sep 2006, 08:25

Inderdaad, wat een week heb jij gehad zeg...maar het zal achteraf wel ergens goed voor zijn geweest.
Veel plezier met Exel!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 24 sep 2006, 09:13

ja zoiets noemen ze een welbewogen weekje :D Maar ik verwacht geen problemen tussen Vera en Exel hoor, ze is hartstikke sociaal naar andere paarden, dus dat zal allemaal wel goed komen.

En achteraf ben ik toch wel heel blij dat het allemaal anders is gelopen dan gepland :D

Plaats reactie