Zaffier met update

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Plaats reactie
Lindatjuhhh
Contacteer:

Zaffier met update

Bericht door Lindatjuhhh » vr 15 sep 2006, 08:40

Ik weet niet of ik het al eerder heb verteld, maar een tijdje terug kreeg ik van Reinou de tip dat Zaffier op marktplaats stond.
Meisje waar ik hem aan had verkocht had er niet zoveel zin meer in en haar vader ging hem steeds verzorgen maar dat werd die man ook allemaal een beetje teveel, dus tja dan werd hij maar verkocht.
Ik vond het heel erg allemaal, bang dat hij slecht terecht zou komen.
Het liefste wilde ik hem terugkopen maar dat ging niet.
Ten eerste wilde zijn eigenaar hem niet aan mij terug verkopen, want Zaffier had een consequente baas nodig en dat was ik niet :? op die onzin ga ik verder maar niet op in O:)
Maar goed dat viel nog wel te omzeilen want er waren genoeg mensen die me wel wilden helpen om hem voor mij terug te kopen.
Maar volgende probleem was dat er op de pensionstal absoluut geen plaats meer was en Saphyra's box te klein is voor 2 pony's. Nog met de stalbaas geopperd of er niet een wei met schuilstal beschikbaar zou zijn, maar dat zou voor de winter niet te doen zijn, aangezien de weilanden dan te nat zijn en de goede stukjes wei al verhuurd zijn. Hij ging voor zichzelf nog een paar boxen erbij bouwen en wilde daar wel 1 van afstaan, maar de prijs ervoor was dan weer veel te hoog. Met een kind is het niet betaalbaar om elke maand 450 euro aan stalhuur te betalen, dus die optie viel ook weg.
Ook moest ik druk op zoek naar een verzorgster aangezien ik niet dagelijks tijd heb om 2 paarden te rijden, maar goed dat zou dan nog wel op te lossen zijn.
Maar het totaal plaatje werd allemaal te gecompliceerd en dus niet reeel.
Uiteindelijk hoorde ik dat een jongen uit Belgie hem had gekocht.
Vanmorgen kreeg ik een mailtje van die jongen dat ik het vast wel leuk zou vinden om te horen hoe het met hem ging.
Ik ben wel erg blij dat ik nu een beetje weet waar hij is en niet zomaar spoorloos verdwenen is. Maar het is toch allemaal anders gegaan dan gehoopt |(
Laatst gewijzigd door Lindatjuhhh op za 16 sep 2006, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
lientje

Bericht door lientje » vr 15 sep 2006, 09:45

jeetje Lin das nogal wat. Opzich aan de ene kant best fijn dat hij niet meer van die mensen is, aangezien die toen toch niet zo leuk waren (vroeg in willen rijden etc)

ik ben benieuwd hoe hij het nu rkijgt, gelukkig weet je nog waar hij is!
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Hilde

Bericht door Hilde » vr 15 sep 2006, 09:49

Wat een ellende als je je paard verkoopt en hoopt (denkt) dat je HET helemaal voor hem/haar gevonden hebt,he?
Helaas,op het moment dat hij verkocht is heb je dat niet meer in de hand.
Maar dat maakt het verdriet er vaak niet minder om!
Wat onwijs leuk van die knul uit belgie dat hij je opgespeurd heeft en je op de hoogte wil houden,klasse!

PS: Toevallig ook zich hier aangemeld,zag namelijk een nieuwe aanmelding onder ''zaffier'' en die heette Paul geloof ik.............
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
yvette

Bericht door yvette » vr 15 sep 2006, 09:51

Wat fijn dat je weet waar hij gebleven is zeg!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Lindatjuhhh
Contacteer:

Bericht door Lindatjuhhh » vr 15 sep 2006, 09:56

Hilde schreef:Wat een ellende als je je paard verkoopt en hoopt (denkt) dat je HET helemaal voor hem/haar gevonden hebt,he?
Helaas,op het moment dat hij verkocht is heb je dat niet meer in de hand.
Maar dat maakt het verdriet er vaak niet minder om!
Wat onwijs leuk van die knul uit belgie dat hij je opgespeurd heeft en je op de hoogte wil houden,klasse!

PS: Toevallig ook zich hier aangemeld,zag namelijk een nieuwe aanmelding onder ''zaffier'' en die heette Paul geloof ik.............
o even snel gaan zoeken, hij heet kenny.

edit: gevonden. hij heeft nog geen berichten geplaatst maar gaat dat hopelijk wel snel doen. Zie alleen bij zijn woonplaats, landgraaf staan en dat is helemaal niet in Belgie, maar hier in de buurt. Ben benieuwd!
Afbeelding
Lindatjuhhh
Contacteer:

Bericht door Lindatjuhhh » za 16 sep 2006, 13:21

update:

Heb Kenny vanmorgen op msn gesproken.
Ik geloof dat Zaffier een goed baasje gevonden heeft.
We hebben niet zo heel lang gesproken, maar ik geloof dat hij wel zo'n beetje dezelfde visie als mij heeft wat betreft jonge paarden.
Ik ben sinds hij verkocht is, nog maar 1x naar Zaffier geweest en dat vond ik een drama. Hij zag slecht en somber uit en zijn panniekhinnik vergeet ik nooit meer, het was alsof hij zei dat hij bij mij en saphyra terug wilde zijn. Ik kon het daarna ook niet meer opbrengen om hem te bezoeken.
Ik hoorde van anderen dat het wel goed met hem ging en dat hij zo lief was, maar ik geloofde er niks van. Later hoorde ik dus ook dat het helemaal niet zo goed met hem ging.
Ik had hem aan de verkeerde mensen verkocht. Een meisje die alleen maar aan zichzelf dacht door er veel te jong op te gaan zitten en op een gegeven moment gewoon geen zin meer in had en hem liet barsten. tja dan een vader die er helemaal geen verstand van had, maar wel het beste voor de pony wilde en hem dus uiteindelijk verkocht. Maarja ook een vader die mij erg raakte door te zeggen dat ik geen geschikte eigenaar voor zaffier zou zijn.
Terwijl die pony door mij altijd goed verzorgd is geweest, niet werd uitgebuit, door mijn opvoeding steeds liever werd, altijd een vrolijke hinnik naar me gaf en bij mij een supervriendin Saphyra had. Ja dan ben je echt geen geschikte eigenaar he. Ik ben echt geraakt door die opmerking! Maarja gelukkig heeft hij nu een eigenaar die het beter met hem voor heeft. Ik hoop dat de toekomst dat ook mag uitwijzen zodat ik eindelijk eens een gerust gevoel eraan overhoudt!
Ik ga dan ook zeker nog eens naar hem kijken.
Afbeelding
roos

Bericht door roos » za 16 sep 2006, 20:13

Wat balen Lin..hopen dat ie nu een goed huisje heeft!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Vera

Bericht door Vera » za 16 sep 2006, 20:18

het klinkt wel of hij nu een goede baas heeft, anders zou hij je toch niet laten weten hoe het met hem gaat? Hij heeft hem tenslotte niet van jou en hoeft het dus niet te doen.
Het gaat vast helemaal goed komen met zaffier
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 16 sep 2006, 20:34

zo te lezen heeft Zaffier het nu wel goed getroffen met zijn baasje :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 16 sep 2006, 21:55

Gelukkig klinkt het goed Linda! Geeft ondanks dat rotgevoel weer een klein beetje vreugd, voor zover dat nu mogelijk is.

Wanneer komt ie Zaffier in huidige situatie showen op FW??
Geluk is de vrucht van intens werk
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » za 16 sep 2006, 23:03

Je weet nu in ieder geval waar hij gebleven is en dat het goed gaat...
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » zo 17 sep 2006, 07:53

Vind het super netjes dat de nieuwe eigenaar contact met jouw heeft gezocht en dat je hem mag opzoeken als je dat wilt en nog belangrijker daar zelf aan toe bent. Hopelijk gaat Zaffier nu een fijne toekomst tegemoed.
Wodan en ik M1+10
Anouska

Bericht door Anouska » ma 18 sep 2006, 10:41

Jeetje wat een verhaal Linda! Denk ook wel dat Zaffier een leuk baasje heeft gekregen als ik dat zo van jou hoor. En al helemaal fijn dat hij contact met je gezocht heeft.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Charret

Bericht door Charret » ma 18 sep 2006, 10:52

Ik vind het toch ontzettend vriendelijk van die jongen om contact met je op te nemen :)
Iemand met het vooruitzicht Zaffier niet voor real te houden had zoiets niet snel gedaan denk ik.
Ik hoop dat je binnen kort wat leuke foto's onder ogen krijgt en dat je dan misschien het hoofdstuk kunt afsluiten.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 18 sep 2006, 13:41

Wat leuk dat die jongen contact met je gezocht heeft zeg. Jammer genoeg heb je dingen niet meer in de hand als je paard eenmaal verkocht is. En het enige dat je kan doen is een voor jouw gevoel zo goed mogelijk tehuis zoeken en de zorg daarna uit handen geven (klinkt makkelijker gezegd dan gedaan). Helaas loopt het niet altijd zoals verwacht. Maar dit is wel een hele leuke ontwikkeling!
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Plaats reactie