Zou inderdaad zonde zijn om er dan nieuwe onder te slaan!
Toevallig Dree, bij Iwan is het ook zo gegaan.Dreeke schreef:De smid adviseerde de ijzers er aan te laten omdat
Ving dr hoeven nog niet genoeg aangegroeid waren, waar ik al bang voor was. Hij heeft de ijzers
wel opnieuw genageld zodat ze nog een tijdje mee
kunnen.
Zoals ik al zei, hij geen "vlees" heeft om te nagelen houd het op, VingaJanine schreef:Maar nu blijf je met het probleem zitten dat hij de ene keer voor, de andere keer achter moetMaar het is maar wat je handig vind, en wat de smid handig vind... Hij moet nu 2 keer komen, wat hij anders in 1 keer per 6 of 8 weken kan doen.
Ik zou zeggen, lekker boeiend dat de ijzers nog dik zijn... hup weg ermee! Nieuwe eronder, nu krijg je dat straks je ijzers scheermesjes zijn!
Maar je zegt zelf, dat hij nieuwe nagels (en dus nieuwe gaten) heeft geslagenDreeke schreef:Zoals ik al zei, hij geen "vlees" heeft om te nagelen houd het op, Vinga kan je ook niet te kort nagelen want ze loopt dan al snel gevoelig of kreupel, en dat laatste hebben we al genoeg gehad. Vandaar dat ik het advies van de smid opvolg![]()
En op scheermesjes hebben wij nog nooit gelopen want zover laat ik het
niet komen.
Hij heeft er een paar vernieuwd ja, maar niet allemaal hoorJanine schreef: Maar je zegt zelf, dat hij nieuwe nagels (en dus nieuwe gaten) heeft geslagen![]()