Longeersingel en twee jonge paardjes

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
DaphneT

Longeersingel en twee jonge paardjes

Bericht door DaphneT » za 09 sep 2006, 14:36

Sinds heel kort ben ik met mijn twee 2,5 jarige paardjes een beetje begonnen met de 'eerste lessen' . Ik heb ze al een keer of drie gelongeerd op het halster, wat ze allebei echt wonderlijk snel oppakten! Heb geen hulp van iemand anders er bij nodig gehad, alsof ze het van Paula wel eens afgekeken hebben, liepen ze beide meteen heel braaf hun rondjes en kenden ze ook de commando's stap en draf binnen no-time.
Nadat het dus drie keer zo goed gegaan was, vond ik het vandaag tijd voor iets nieuws: een longeersingeltje!
Eerst aan de gang met Zarah (de KWPN-merrie). Dat is nogal een bloedbeestje, dus ik was voorbereid op het ergste. Eerst weer geoefend met longeren totdat ze mooi ontspannen over de rug liep links en rechtsom. Daarna haar midden in de longeerbak gezet en de singel gepakt. Eerst rustig laten snuffelen, beetje gerammeld (wennen aan het geluid van de ringen), toen naast haar gaan staan, beetje over haar rug geaaid en toen langzaam de singel op haar rug gelegd. Ze reageerde echt braaf, keek om en begon er een beetje aan te trekken (uuh, Zarah, het hoeft niet meteen kapot), maar verstapte echt geen zet. Dus singel en nog eens af en nog eens er op. Jeeh weer goed. Toen voorzichtig onder haar buik langs, de singel vastgemaakt, rondje stappen, singel nog wat strakker, nog een rondje stappen en toen aan de longe. Hier had ik toch op zijn minst een paar goede bokken verwacht, maar niets van dit alles. Ze liep keurig ontspannen met haar hoofdje richting grond. Wat was ik trots!!!
Daarna natuurlijk uitgebreid beloond, singel er weer afgehaald en laten snuffen er aan.
En toen dus Arwen. Ook geen idee wat die zou doen, al was ik daar meer gerust op, aangezien die toch een stuk koeler in het hoofd is. Zelfde tactiek maar weer gebruikt en ook Arwen: eerst netjes gelongeerd. Wow, wat kan ze toch lopen. Stofzuigen en met haar achterbeen zowat haar hoofd aantikken :D Daarna dus het singeltje. Ook Arwen was wel erg kijkerig, maar zo braaf. Ook aan de longe bleef ze totaal ontspannen.
Ben dus zo trots op mijn twee jonge paardjes. Voorlopig doen we het nog zeer rustig aan, twee maal per maand aan de longe moet toch kunnen.
Charret

Bericht door Charret » za 09 sep 2006, 15:04

Wat goed dat ze het op deze manier op pakken. Heb je geen foto's gemaakt?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
lauraatje

Bericht door lauraatje » za 09 sep 2006, 15:28

Klinkt goed. Komt vast helemaal goed met die 2 :j
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » zo 10 sep 2006, 07:49

Nou dat is superbraaf hoor, en fijn dat ze het zo makkelijk opppakken allebei !
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 10 sep 2006, 08:52

Zou je dan echt denken he dat ze het bij Paula zien en nu nog denken: Eitje!!
Maar echt heerlijk dat ze het zo relaxt oppakken! Hopelijk houden ze het zo ;)

En dat stofzuigen en bijna aantikken...heeft Arwen dus echt van pappie mee. Dat is ook al zo'n lenig portret...pff
Geluk is de vrucht van intens werk
Vera

Bericht door Vera » zo 10 sep 2006, 12:10

lekker dat het zo goed gaat.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
DaphneT

Bericht door DaphneT » zo 10 sep 2006, 20:14

Charret schreef:Wat goed dat ze het op deze manier op pakken. Heb je geen foto's gemaakt?
Nee helaas niet, was alleen in alle rust bezig. Vooral Zarah is namelijk heel erg snel afgeleid, dus vandaar dat ik er maar geen fotograaf bij had. Misschien de volgende keer.
Plaats reactie