Wezen kijken bij Willy

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Charret

Wezen kijken bij Willy

Bericht door Charret » wo 06 sep 2006, 20:36

Vanavond was het dan zo ver. Me vriendin en ik helemaal zenuwachtig in de auto. Haar vriend was ook mee, had hij op de terug weg spijt van. Want het was als vanouds super gezellig.

Maar goed, daar aangekomen super vriendelijke mensen hup naar Willy. Komen we daar staat daar een beer van een vent op ons te wachten. Meteen goed. Leuk dier om te zien, lekker groot, wat te dik maar dat hinderd vooralsnog niet. Gewoon goed! Hup zadelen en rijden. Het was ong. 200 meter naar de bak langs een ontzettend drukke weg. Alles kwam langs en hij reageerde vrijwel nergens op. Alleen de waterpomp 8)7
Hup de bak in en los stappen. Dat ging helemaal goed. Je merkte goed aan hem dat hij nog goed doorgerden moet worden en het sturen was ook nog niet je-van-het. Vervolgens draven en wat ziet mijn oog [helaas..] kreupel. En goed ook. Marieke had het door, maar dacht eerst dat het stijfheid was of de zware bak, maar dat kon het niet zijn. Hij trok enorm zijn zijn rechterachter been en toonde protest wanneer hij goed door moest draven. Het deed hem gewoon zeer.

dritt dus. De mensen hadden het niet door, andere vrouw zijn dat het stijfheid was, ik en Marieke hadden zo onze bedenkingen. Misschien een klap gehad op de wei?

Dus terug naar stal. Afzadelen en flink teleurgesteld. Nu is er afgesproken dat zij ons even op de hoogste houden hoe het gaat, maar ondertussen gaan we wel verder op zoek. Daarbij wilde hij er 1600 euro voor hebben en willen wij er 1400~1500 euro aan uitgeven, dat vond hij te weinig. Maar daar kwamen we later wel op terug.

Dus gemengde gevoelens. Leuk dier, maar kreupel. Wat zouden jullie doen? Ik heb overigens een filmpje? Mag ik deze hier plaatsen en vragen wat jullie ervan vinden?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
yvette

Bericht door yvette » wo 06 sep 2006, 20:39

Mijn advies:
Niet doen! Het is nog een jong dier en het is de eerste waar jullie naar gaan kijken.
Ga eerst maar eens bij wat anderen kijken en als hij dan over een maandje nog steeds te koop staat, kun je altijd nog eens gaan kijken of het een tijdelijk iets was. En dan uiteraard laten keuren voordat je hem zou kopen.
Als ik het zo hoor, was het wel vrij ernstig. Ik lees ook nog geen liefde-op-het-eerste-gezicht-verhaal, dus gewoon verder zoeken...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 06 sep 2006, 20:40

Hmm mijn eerste gedachte is niet doen! Of even op de foto laten zetten voordat ze hem koopt. Wel jammer natuurlijk als verder alles wel klikt.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Charret

Bericht door Charret » wo 06 sep 2006, 20:53

Hij mooi om te zien, oude type. [hebben foto's gemaakt]. Marieke was er weg van, alleen mij staat het tegen dat hij dus kreupel was. Ik zet het filmpje er zo even op. Mag het niet dan haal maar weg :)
Krista

Bericht door Krista » wo 06 sep 2006, 21:04

Hmm als ik dit zo lees ben ik ook weinig enthousiast. Je kunt nog genoeg problemen krijgen met een gezond paard....
Die keupelheid zou ik wel nader laten onderzoeken als je er mee verder wilt gaan. Maar mijn eerste reactie is eigenlijk: verder kijken.
Succes ermee!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
pinokkio

Bericht door pinokkio » wo 06 sep 2006, 21:09

hoi, was dat links achter dat hij kreupelde??
Mijn vriendin en ik waren er toen niet helemaal zeker van.Maar het kan wel erger geworden zijn natuurlijk. De bak was toen ook al zo zwaar, en hij zakte wat door de heup toen.Jammer he? Waar zet je het filmpje?? hier of bij PP? sucses verder!!
en toen kwam pino en scheen de zon in mijn hart.
lientje

Bericht door lientje » do 07 sep 2006, 04:35

ik zou gewoon verder kijken, nooit aan een kreupel paard beginnen. Zeker niet als ik dat verhaal van pinokkio zie!
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » do 07 sep 2006, 05:25

Idd jammer maar helaas gewoon verder kijken! Er zijn nog genoeg fjorden te koop dus er zit er zeker wel eentje bij voor jouw vriendin!
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Ydel

Bericht door Ydel » do 07 sep 2006, 06:26

zeker niet doen!!!
en al helemaal niet als ik lees dat Karin(v. pinokkio) ook al problemen met hem had gezien :j
dan heeft hij het dus al langer!!
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Viv

Bericht door Viv » do 07 sep 2006, 06:37

NIET DOEN!!!
Er zijn genoeg leuke fjorden die niks mankeren. Zeker gezien het feit dat Karin dit ook al opgemerkt heeft toen ze naar hem gingen kijken.
Pech voor Willy.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » do 07 sep 2006, 07:41

Tja iedereen zegt het al, maar ik zou het ook niet doen.
Opzoek naar de volgende fjord!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Charret

Bericht door Charret » do 07 sep 2006, 07:41

Ik begin ook steeds meer te twijfel. Nu helemaal omdat Karin er toen al aan twijfelde. Het is rechtsachter overigens, maar links liep hij ook niet goed naar me zin..
Erg vreemd, die mensen was het nog niet opgevallen :?

Het filmpje...http://www.youtube.com/watch?v=FjUgbUS2eQA
Maikuh

Bericht door Maikuh » do 07 sep 2006, 08:48

Nee, zou het niet doen..
Zelfs aan de lange teugel loopt ie al kreupel, net wat je zelf al zegt!

Verder wel een leuk ding zeg!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 07 sep 2006, 08:55

Hier nog een stemmetje wat roept: Snel doorlopen...
Vooral bij het idee, dat die vrouw ook niet ziet/merkt dat ie niet goed loopt. Bedoel, eerlijke mensen zeggen gewoon: Ja hij loopt inderdaad niet helemaal lekker. Of ze vragen uitleg hoe je het ziet.

Nee er zijn meer paarden op de wereld. Beter een die goed lijkt, dan meteen een kneusje waarvan het de vraag is of het goed zit. (neem niet aan dat ie naar een liefdadigheidsinstelling gaat)
Geluk is de vrucht van intens werk
claudia

Bericht door claudia » do 07 sep 2006, 09:19

Niet doen, is ook mij advies.
Er lopen genoeg fjorden en je zelf zeker niet aan de eerste de beste gaan hangen.

Zeker als Karin er ook is geweest en die hem ook niet goed vond.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 07 sep 2006, 09:33

Ik zou het ook zeker niet doen. Kijk naar mij en Nisko en wat voor teleurstelling je er uiteindelijk van hebt als het paard toch niet helemaal in orde blijkt. En als ze hem perse wil zou ik hem voor de koop door een DA binnenste buiten laten keren. Als ik nog eens wat weer wil wordt het paard tevoren uitgebreid gecheckt.

Mijn vroegere buurmeisje heeft nu haar 2e paard en net als de eerste had die een niet opvallend gebrek wat het paard ongeschikt maakt voor de sport. Haar eerste paard is zelfs afgemaakt |( .

Om je vriendin een mogelijk verdriet en problemen te besparen zou ik verder kijken :j .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Charret

Bericht door Charret » do 07 sep 2006, 10:39

Precies. Ik zal haar deze link geven. Kan ze het zelf allemaal lezen. :j

Bedankt meiden :)
Tanja

Bericht door Tanja » do 07 sep 2006, 10:54

Ik zou als ik jullie was inderdaad ook verder kijken!
Er staat genoeg fjorden te koop.
Succes met de zoektocht! :D
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.

Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
superfjordojan

Bericht door superfjordojan » do 07 sep 2006, 11:12

ja das behoorlijk kreupel gewoon ff lekker verder kijken wel een leuk fjordje om zo te zien!
hebben jullie hem toevallig ook nog op het harde laten draven?
Viv

Bericht door Viv » do 07 sep 2006, 11:18

Is Marous niks voor dr? dat is echt een supergave en lieve merrie. Weet niet of ze nog te koop staat?
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Plaats reactie