Een goede instructeur [m/v]

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Charret

Een goede instructeur [m/v]

Bericht door Charret » do 27 jul 2006, 14:37

Mijn vragen:

1)Wat verwachten jullie van een goede instructeur?
2)Wat is een redelijke prijs waar ik rekening mee kan houden en wat een instructeur dus kan vragen per uur.
3)Waar vind ik überhaupt een goede?

Hier op de manege krijgen we lessen van de dochters, maar deze zijn ontzettend eentonig, eigenlijk super saai en ik heb nou niet het idee dat ik er wat van leer. Mijn moeder leert nog genoeg in haar lessen, maar zeker wanneer Jouke komt wil ik graag wat anders. :j
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Wiesje

Bericht door Wiesje » do 27 jul 2006, 15:46

Ik vind het in de eerste plaats boven alles belangrijk dat ik mezelf kan vinden in de manier van lesgeven en dat ik achter deze manier sta.
Verder vind ik het heel belangrijk dat degene die ons lesgeeft zich kan inleven in mijn paard en in mijn doel.
Het bedrag is afhankelijk van of hij/zij bij jou thuiskomt, of moet je erheen??
Er zijn legio instructeurs die zichzelf aanbieden, maar er zijn er maar enkele die echt weten waar ze het over hebben en waar ik mij mee kan verenigen. Gelukkig heeft Dorothea een goede instructrice die mij straks ook af en toe wil helpen :D
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » do 27 jul 2006, 16:16

Het is maar net wat je zelf wilt. Mijn instructrice is zelf niet wedstrijdgericht. Ze heeft ISPH gedaan, de applicatiecursus van Emiel Voest en meer van dat soort dingen. Ze kan mij super helpen en ik kan goed met haar overweg. Met name omdat het niet alleen een RIJ instructrice is (ook grondwerk, loswerk, longeren etc) vind ik haar ideaal. En ze staat bij me op stal....
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Maikuh

Bericht door Maikuh » do 27 jul 2006, 19:52

1) Dat ie mij kan helpen met de problemen die ik heb. Dat hij deze ziet en goed kan uitleggen wat ik kan doen. Wat ik fijn vind aan mijn instructeur is dat hij altijd roept als het goed gaat: 'voelen!!! voelen, nu moet je voelen!!!!'. En dat vind ik echt fijn! Dat weet ik tenminste wanneer het goed is. Ook richt hij zich niet alleen op de houding van Nierene, maar ook op mijn houding wat net zo belangrijk is!

2) Die van mij is best prijzig; 40 euro per uur. Ik neem altijd een half uur les, en dan ben ik ook echt kapot!! Nierene ook trouwens O:)
Ik moet zelf naar hem toe, hij komt niet aan huis.

3) Rondvragen in de buurt. Hebben vrienden/kennissen les?
Charret

Bericht door Charret » vr 28 jul 2006, 07:51

Wij hebben hier dus ook wel een goede, maar die is ook 50 euro per uur. Vind ik opzich best veel geld.
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » vr 28 jul 2006, 07:55

Hoi Charret,

Nou ik heb dus ook m'n papieren om les te geven. Waar let ik zelf op? Inderdaad moeten je lessen afwisselend zijn (maar om ergens aan te werken zul je toch moeten herhalen O:) ), verder moet er natuurlijk een "klik" zijn met de combinatie die je les geeft. Het is natuurlijk makkelijk om te zeggen wat iemand fout doet, maar er moet natuurlijk ook uitgelegd worden hoe dat op te lossen..

Ik heb zelf bijv. een hekel aan ruiters die continue "ja maar" of "dat kan de mijne niet, hij leert het nooit" lopen te verkondigen :o ...

Ik geef privéles voor 15 Euro per half uur (langer houden de meesten toch niet vol :D )
Laatst gewijzigd door Naisven op vr 28 jul 2006, 12:14, 3 keer totaal gewijzigd.
Janine
Moderator
Contacteer:

Re: Een goede instructeur [m/v]

Bericht door Janine » vr 28 jul 2006, 08:34

Charret schreef:1)Wat verwachten jullie van een goede instructeur?
Iemand die mij en mijn paard kan begeleiden, en dus ook inziet als een bepaalde oefening oid te zwaar gerepen is voor mij en/of mijn paard. Hij/zij moet ook letten op houding e.d. en niet alleen dat mijn paard in de spreekwoordelijke krul komt.
Charret schreef:2)Wat is een redelijke prijs waar ik rekening mee kan houden en wat een instructeur dus kan vragen per uur.
Ik vind €20 redelijk, maar het licht ook aan de hoe goed de instructie is in het geven van les. Tja en ik denk ik een grote portomonai zou hebben ik het niet erg zou vinden om van een goede instructie die wat meer kost les te nemen.
Charret schreef:3)Waar vind ik überhaupt een goede?
Tja dan moet je bij stalgenoten vragen, of kennissen uit je omgeving die ook (goed) les krijgen. Ga desnoods eerst bij kennissen kijken bij hun les(sen) als dat bevalt kun je vragen of ze nog tijd hebben voor een extra klant en om een proefles om te kijken of de combi van ruiter+paard met instructie klikt ;)
Sommigen kunnen niet tegen kritiek, en moeten anders lesgegeven worden en anderen hebben liever duidelijk waar het op staat ;)

Ik leste zelf meestal een 45minuten en dan had ik het wel gehad ;)
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » vr 28 jul 2006, 08:39

Oja, mijn instructrice kost 30 euro per uur, ik les echter altijd een halfuur. En een goede vinden, om je heen kijken en voor je zelf bepalen waar jij je goed bij voelt.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Suzanna

Bericht door Suzanna » vr 28 jul 2006, 09:48

Mijn eigen instructrice vraagt 15 euro per uur. Die geeft mij elke week dressuur priveles maar heeft ook de bevoegdheid om springles te geven.

Ik heb laatst een paar toltlessen gehad, en die vrouw vroeg 30 euro per uur. Het dubbele dus. Vind ik persoonlijk belachelijk duur, maar ze gaf wel heel goed les en liep constant naast me :j
Odinn is een toppaard!!
saskia
Moderator

Bericht door saskia » vr 28 jul 2006, 12:07

Ik heb van een aantal verschillende les gehad, maar bij 2 klikte het echt niet. Zij hadden een compleet andere visie van paardrijden. 1 riep: je hebt toch een spoor om, gebruik hem dan eens flink. Nouja dat kan ik dus niet. Exit instructrise :wave:

De ander had ik meer het idee van: ze zegt dat het goed is, maar dat is het niet :+

Dus ik les nu gewoon op de manege, en van hun krijg ik af en toe ook priveles. Ik snap hun, zij snappen mij en dat werkt.

14 euro voor een halfuur. Een uur priveles vind ik sowieso al erg veel. Er wordt constant op je gelet en bent dus ook continue aan t werk. In en uitstappen buiten de tijd dan ;)

Rondvragen/kijken internet, er zijn zat goede te vinden :))
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
Jilly

Bericht door Jilly » za 29 jul 2006, 08:56

Ik kreeg eerst les van een man die zijn paardenopleiding had gedaan in Bilzen, maar hij stond daar percies altijd tegen zijn zin enz dus veel leerde ik er niet :n
Nu komt er iemand die geen diploma heeft maar wel veel ervaring met verschillende paarden en geen vooroordeel heeft over fjorden, lessen zijn helemaal niet eentonig en ik leer er heel veel bij :j
Ik betaal overigens 10€/uur, ohja en ik heb haar op internet gevonden
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » za 29 jul 2006, 09:42

Vraag drie vind ik al een hele goede van je. Want mij is het nog niet gelukt. Heb nu een aantal weken meegedraaid in de manegelessen. Dat gaat opzich best goed, maar dat kan ik alleen in de zomermaanden. Volgende week laatste keer.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Charret

Bericht door Charret » za 29 jul 2006, 15:29

Ik kan hier op de manege niks aan die meiden vragen. Of ze rijden bij de manege en vinden dat meer dan genoeg [kosten 10 euro per uur, 6 euro per half uur] en vinden dat ze toch al goed rijden en gaan zelf les geven. Nah, mooi niet dat ik bij hun ga lessen. En ik wil best eens bij die vrouw rijden hier op de manege, maar ik vind 50 euro per uur erg erg duur.

Een half uurtje is trouwens lang genoeg, geef me maar huiswerk mee en ik ga ermee aan de slag.

Nou Marieke, misschien kom ik dan wel eens bij jou een lesje pakken. Gewoon een kijken hoe het gaat!
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » ma 31 jul 2006, 11:12

Charret schreef:Nou Marieke, misschien kom ik dan wel eens bij jou een lesje pakken. Gewoon een kijken hoe het gaat!

Prima hoor!
DaphneT

Bericht door DaphneT » ma 31 jul 2006, 15:21

Heb zelf een hele fijne instructrice (les alleen op t moment niet, omdat ik sowieso erg weinig rijdt). Sowieso is het erg belangrijk dat de manier van rijden je aanspreekt. Sommigen rijden bijvoorbeeld meer op druk. Mijn instructrice werkt verder bijvoorbeeld heel erg aan de basis, bijna geen 'kunstjes', vind ik ook erg fijn, want de basis is het belangrijkst, als dat maar goed is, komt de rest vanzelf. Verder kan ze vreselijk goed uitleggen, heeft echt voor alles leuke dingetjes (bijvoorbeeld met een longeerzweep, die dan je buigbare paard voorstelt) om het uit te leggen/uit te beelden en om het je te leren voelen, geweldig vind ik dat. En helemaal belangrijk: voor elk probleem een vriendelijke oplossing. Ze neemt alle tijd, zit niet precies op de klok te kijken, de ene keer duurt de les wat langer, de andere keer wat korter. En als t een keer niet lukt, gaat ze zelf een keer op Paula zitten. Je bent gewoon klaar op het moment dat het bij paard en bij jezelf goed zit. Verder moet je inderdaad de klik hebben. En wat ik ook belangrijk vind is dat ze zich ook in kunnen leven in het paard, een fjord is toch wat anders dan het gemiddelde paard. Mensen moeten het ook leuk vinden om aan een fjord les te geven (bij iemand die fjorden domme beesten vind (zijn er nog al wat) gaat het nooit wat worden :P).
Ik betaal 15 euro per half uur. Of 25 euro per uur.
Charret

Bericht door Charret » ma 31 jul 2006, 15:44

Waar woont zij? Zeker een eind van mij vandaan.. Maar zoiets als jij opnoemt zoek ik ook. Ik wil ook graag dat de basis er goed in zit en dat het paard en ik elkaar begrijpen en dus weten wat we van elkaar kunnen verwachten tijdens de les.

Marieke ik pb je tegen de tijd dat Jouke komt!
DaphneT

Bericht door DaphneT » di 01 aug 2006, 16:26

Uh ja in Kring van Dorth :D Wie kent t niet :P Haha.
Niet echt in de buurt van Tiel in elk geval, ligt in de achterhoek.
saskia
Moderator

Bericht door saskia » di 01 aug 2006, 16:30

Op bokt heb je overigens ook nog een heel scala aan instructeurs en instructrises zat ik me te bedenken :)*
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
Charret

Bericht door Charret » di 01 aug 2006, 17:24

Bedankt voor de tip!
ujord

Bericht door ujord » ma 07 aug 2006, 19:26

heb les van collega van men vader
daar klikte het met mij en ujord meteen vreslijk goed mee.. de zelfde manier van denken over de aanpak dat vind ik het belangrijkste

zij kan me tot het M helpen dus ik kan vooruit
ik betaal 10 euro per uur maar mijn meeste vrienden betalen 12,50 per half uur persoonlijk vind ik dit veel maar ze heeft wel papieren en mij instuctrice niet
Plaats reactie