Een groot voordeel: We zijn weer aan het mennen geslagen

Ok, ander punt: Wodan's hoeven......
De voorhoeven daar zit een zooltje onder omdat hij wat te plat staat maar deze zou naar verloop van tijd weer kunnen verdwijnen. Een ijzer is wel blijvend nodig volgens de hoefmid.
Achter heb nu bijna een jaar zonder ijzers en het bevalt me prima

Wodan's hoeven willen niet groeien dus als ik blijf mennen dan zal ook daar weer ijzers onder moeten! Ok, daar kom ik dan wel overheen maar...... Er KUNNEN geen ijzers meer onder want aangezien alle hoeven zo slecht groeien komt de smid maar eens in de 10 weken omdat hij anders niets eraan kan veranderen. Maar als ik blijf mennen dan moet hij wel iedere 6 weken komen want dan zijn mijn ijzers net mesjes.... En hij dus iedere keer een nieuw ijzers in de oude gaten moet slaan

Dilemma: Hoefschoenen? Zou dit wat zijn voor ons? En dan vooral omdat hij dus hele kleine hoefjes heeft? Zou een standaard hoefschoen passen of kom ik meteen bij die op maat gemaakt van Smit uit????
Hoelang doe ik er mee als ik iedere week zo'n 3-5 uur op het asfalt zit???
En die van Divoza? Hoor er ook wel goede verhalen over, maar als ik het plaatje op de site zie (a 59.95 per stuk!!!!) dan sta ik niet echt te juichen

Wat raden jullie mij aan? Een standaard hoefschoen uitproberen? Meteen voor Smitjes gaan??? Eerst achter en voor nog maar even de ijzers er onder proberen te houden???? (alhoewel als ik Smit laat komen dan ook meteen voor 4 en niet de ene week 2 en over 3 weken de andere 2

Help, ik weet het even niet meer.... Hoop dat jullie, jullie licht er even overlaten schijnen