Sorry, maar Yes schuurt.

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Roosjuh

Sorry, maar Yes schuurt.

Bericht door Roosjuh » zo 18 jun 2006, 11:52

Dit is topic nummer zoveel maar jullie weten er veel vanaf.

Toen ik Yes gekocht heb, schuurde ze niet tot nauwelijks. Dus had ik gevraagd aan hun toen ze begonnen was met schuren bij mij, schuurd ze bij jullie ook. Ze zeiden dat ze dat wel even gedaan had maar dat het toen stopte.

Nou is het volgens mij geen zomer exceem, want ze schuurd niet constant, en ze schuurt ook niet zo erg dat der kapsel eraan gaat. Maar wel zo dat de haren gaan krullen de verkeerde kant op.

Manen spray wat het zacht houd werkt wel en dan wordt het schuren niet minder denk ik maar blijft het haar recht op staan. Er is een soort van hipp olie op de markt, wat verschrikkelijk goed schijnt te werken, mar al werkt het niet is het verschrikkelijk duur.

Misschien dacht ik dat ze weer is gaan schuren door een verandering van voer en meer hooi. Want schuurders kunnen niet tegen melasse toch?

Ze gaat morgen dag/nacht op de wei eindelijk en dan hoop ik dat het minder wordt omdat ze daar niet veel kan schuren. Maar wat denken jullie? Sylvy die schuurt ook wel is zo maar na een paar weken is dat ook weer over. De manen kam is niet dik verder ook geen schilvers ofzo. Excuus voor het grote verhaal, maar misschien weten jullie iets?

Groetjes :wave:
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Charret

Bericht door Charret » zo 18 jun 2006, 12:04

Ik heb sweet-iche gekocht voor Alies en dat helpt echt bij Alies! Zeker aan te raden om te proberen.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Esther

Bericht door Esther » zo 18 jun 2006, 15:19

Jeskim schuurt ook vreselijk. Ze heeft last van eiwitovergevoeligheid. Ze heeft ook kleine bultjes op haar nek en hals en begin van haar rug.
Ze heeft er last van zolang ze flink gras eet, maar ja...

Kan het dat zijn??
Groetjes Esther..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » zo 18 jun 2006, 19:35

Ik zie verder geen bultjes. Alleen haar wat door de war zit verder zie ik of voel ik niks. Misschien verveling, of het voer. Ik heb geen idee wel weet ik dat ik verschillende dingen uit ga proberen. En ik merk geen verandering van gedrag. Misschien is het aangeleerd, omdat ze niet veel te doen had eerst?
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Jilly

Bericht door Jilly » zo 18 jun 2006, 19:49

Kan aan het eten liggen, maar is het gras niet te eiwitrijk? Daar kunnen ze ook van gaan schuren
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
jezzikaatje
Contacteer:

Bericht door jezzikaatje » ma 19 jun 2006, 07:24

Het kan soms ook wel verveling zijn hoor..
Die van ons doen het ook vaak in de winter!
Hou haar gewoon goed in de gaten en let op bultjes en dingen.
joske_vuran
Contacteer:

Bericht door joske_vuran » ma 19 jun 2006, 07:39

Het kan aan te eiwitrijk eten liggen, of misschien aan de vliegjes.. Misschien dat het helpt als je gewoon iedere dag flink vliegenspray erop sprayt. (Hoeft niet duur te zijn, ik maak in het begin van de zomer gewoon altijd een grote jerrycan zelf.)
:L Vuran :L
Z2 + 1
Endurance: 96 goedgekeurde wedstrijdkm's!
lientje

Bericht door lientje » ma 19 jun 2006, 08:13

heb je geen andere biks ofiets wat ze daar niet kreeG? Daar zou ik eerst naar kijken.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 19 jun 2006, 08:20

Imka staat ook maar te schuren :( Voor zo ver ik weet heb ik niks veranderd maar ze is ook nog niet helemaal door dr wintervacht heen helaas. Ik heb er ecxema balcem op gesmeerd. Ze vind het heerlijk als je het erop doet maar of het ook werkt :? Geen idee, ook heb ik dr zaterdag ontwormd dat wil ook nog wel eens helpen!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Jesziica

Bericht door Jesziica » ma 19 jun 2006, 09:09

Bij mij ook hetzelfde probleem, ik heb zaterdag een soort gel gekocht speciaal voor schuren en ik hoop dat het daarvan over gaat.

Heb je haar al een keer geknipt? Misschien zitten er kleine losse haartjes tussen, die op de huid prikken.
Janine
Moderator
Contacteer:

Re: Sorry, maar Yes schuurt.

Bericht door Janine » ma 19 jun 2006, 11:35

Roosjuh schreef:Misschien dacht ik dat ze weer is gaan schuren door een verandering van voer en meer hooi. Want schuurders kunnen niet tegen melasse toch?
Ze kunnen wel tegen melasse ;) alleen de suikers (melasse is een suiker) kan zorgen voor extra ophoping van afvalstoffen en daardoor kan een paard weer gaan schuren.
Voer jij een voeder wat erg melasse rijk is? In bijna iedere brok zit wel iets melasse voor het persen van de brokjes, alleen bij de ene brok is dat meer dan bij de andere.

Welk merk/product voer je dan?

Rian schuurt overigens erger tijdens de hengstigheid, daar buiten schuurt ze vaak niet of nauwelijks.
Mir

Bericht door Mir » ma 19 jun 2006, 13:59

Als ze geen eczemer is en je gaat er toch middeltjes op smeren, kun je ook juist de balans verstoren van een gezonde huid die zelf zijn werk doet. Moeilijk dus! Hou het wel in de gaten, als ze blijft schuren en dus iets zou ontwikkelen heb je volgens mij nog terugbreng recht. Klinkt erg cru wat ik nu zeg en het is niet mijn bedoeling op zaken vooruit te lopen, maar hou dit wel in de gaten.
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » ma 19 jun 2006, 20:01

Oke bedankt allemaal.

@lien: ik heb inderdaad ander brok, die boer waar ze bij stond voerde haar dat gewoon. Ga nu over op ander brok. Eerst dat maar proberen en een extra wormenkuur voordat we overgaan op de andere ''hulpmiddelen''. Bedankt voor de tips in ieder geval :D.
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Plaats reactie