Toen ik Yes gekocht heb, schuurde ze niet tot nauwelijks. Dus had ik gevraagd aan hun toen ze begonnen was met schuren bij mij, schuurd ze bij jullie ook. Ze zeiden dat ze dat wel even gedaan had maar dat het toen stopte.
Nou is het volgens mij geen zomer exceem, want ze schuurd niet constant, en ze schuurt ook niet zo erg dat der kapsel eraan gaat. Maar wel zo dat de haren gaan krullen de verkeerde kant op.
Manen spray wat het zacht houd werkt wel en dan wordt het schuren niet minder denk ik maar blijft het haar recht op staan. Er is een soort van hipp olie op de markt, wat verschrikkelijk goed schijnt te werken, mar al werkt het niet is het verschrikkelijk duur.
Misschien dacht ik dat ze weer is gaan schuren door een verandering van voer en meer hooi. Want schuurders kunnen niet tegen melasse toch?
Ze gaat morgen dag/nacht op de wei eindelijk en dan hoop ik dat het minder wordt omdat ze daar niet veel kan schuren. Maar wat denken jullie? Sylvy die schuurt ook wel is zo maar na een paar weken is dat ook weer over. De manen kam is niet dik verder ook geen schilvers ofzo. Excuus voor het grote verhaal, maar misschien weten jullie iets?
Groetjes