Toiletteren en voorbrengen Clinic Gewest west

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Sharyn

Toiletteren en voorbrengen Clinic Gewest west

Bericht door Sharyn » ma 28 apr 2014, 08:15

Hallo allemaal,

Vanuit het stamboek gewest west werd er op zondag en toiletteer en voorbreng clinic georganiseerd. Ik had lang getwijfeld om heen te gaan, omdat het voor mij niet echt om de hoek ligt. Sowieso vond ik het geen optie om Eachann mee te brengen, want ik kan zelf niet met een trailer rijden. Ik durfde ook aan niemand te vragen om ons 2 uur lang naar Barendrecht te brengen en ook weer op te halen :+ . Dus ik had besloten niet te gaan, maar midden in de nacht bedacht ik me. Ik steek er vast iets van op.

Dus vroeg uit de veren. Snel de paarden gevoerd en naar Barendrecht gereden.

Om tien uur begon de dag met een PowerPoint presentatie van Lidia (achternaam ben ik vergeten). We kregen aan de hand van foto's te zien hoe je het beste je paard kunt voorbrengen, dat je met verschillende houdingen de sterke punten van je paard naar voren kan laten komen en de slechte punten kan verbloemen. En toen op naar de paarden om te gaan knippen.

Ik had niets meegenomen, omdat ik alleen zou gaan kijken. Maar ik mocht Gaby van Robin van Egmond lenen. Een jonge merrie van Rubis d'Ober. Zoals ik het begrepen heb, heeft ze tot vorig jaar oktober op het land gestaan en was ze tot dan toe niet echt in handen geweest. Tijdens het knippen kon ik hier niets van merken. Ze was ontzettend lief en geduldig :D

Afbeelding

Lidia kwam eerst bij iedereen langs om ons tips en advies te geven. Ik vond dat Gaby een mooi gevormde hals had, dus dit moest ik proberen te complementeren. Het hoogtepunt van haar boog lag nu iets te hoog... dus eerst een nieuwe vorm

Afbeelding

De tijd vloog voorbij, dus ik moest best doorknippen. Ik wilde toch nog even een opstaand randje creëren.
Lidia vond mijn randje iets te hoog... dus nog een klein stukje eraf. En toen was de tijd om...

Eindresultaat:
Afbeelding
... sorry Gaby... niet helemaal gelukt. De andere kant laat ik maar niet zien :=

De vers geknipte paarden moesten natuurlijk voor worden gebracht:

Afbeelding

Van het voorbrengen heb ik gelukkig geen foto's. Gaby begreep er helemaal niets van en liet mij rennen en deed zelf niet zoveel 8)7

Toen was het alweer lunchpauze. Na de lunch stond er een buitenrit gepland. Ik mocht Gaby meenemen van Robin. Gelukkig kon ik ook een cap lenen. Dus paardje opgezadeld en vertrokken.

Wat ik toen nog niet wist, is Gaby pas drie maanden onder het zadel is. Ik merkte wel dat ze wel wat onzeker was. Maar wat heeft ze het goed gedaan!!!

Afbeelding
Het was prachtig weer en best warm, dus hier waren we toe aan een drinkpauze.

Afbeelding
En de terugweg.

Afbeelding
De koek was voor Gaby echt op, dus ze was blij dat ze weer naar het land mocht.

Mijn dank aan iedereen waarvan ik iets geleend heb. Ik heb echt een superdag gehad.

Oh en ik heb begrepen dat Gaby voor de verkoop bedoeld is, dus als iemand op zoek is.... Het is er echt één uit duizenden. :L
janna
Contacteer:

Re: Toiletteren en voorbrengen Clinic Gewest west

Bericht door janna » ma 28 apr 2014, 17:41

Leuk dat je toch gegaan bent! Was een leerzame dag haha.
Maar ook heel leuk om Gaby eens te zien zo van de foto, de Rubis nakomelingen zijn niet heel dik verspreid dus leuk er weer een tegen te komen.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Esther

Bericht door Esther » di 29 apr 2014, 06:28

Klinkt als een leuke educatieve dag!

Had Gaby niet meteen herkent als een Rubis, misschien wat op de laatste foto.
Mooi om te horen dat het een braaf dier is en lekker gereden dus!

Ook heel leuk dat je de tijd hebt genomen om er een topic van te maken!! +:)+
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 29 apr 2014, 15:58

Ziet er uit als een gezellige dag! En die enalaatste foto, wat glimt die ene fjordenkont, zo mooi in de vacht :D

hahaha dit was dus die enige rodblakke op papier afkomstig uit Koekange...niet echt het geval geworden. Maar leuk ding om te zien wel. Zie er meer mama (even opgezocht: Annemieke) als paps in terug.
Geluk is de vrucht van intens werk
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » di 29 apr 2014, 21:04

Gezellig!

Ik hoorde zaterdag bij de historische optocht pas dat het zondag was en ik was zondag op menwedstrijd, anders had ik me ook wel gemeld.
Kan niet knippen, ga het ook nooit leren ook gok ik zo.
Dus Robin mazzel dat hij bv Gaby niet aan mij heeft gegeven om te knippen, dan was ie nu verknipt geweest.

Super leuk dat je ook rondje mee mocht op Gaby.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Marianne1980

Bericht door Marianne1980 » wo 30 apr 2014, 09:58

Hey Sharyn,

Wat een onwijs leuke samenvatting van zondag!!
Ik was zelf wat later aanwezig (dat krijg je als dit soort dagen na een feestdag georganiseerd worden :)) en
heb dus zelf niet geknipt en ben alleen met de buitenrit meegeweest.
Gaby is inderdaad onwijs op geknapt sinds dat ze van Robin is (en nu met d'r nieuwe boog!)
In het begin onwijs onzeker, kroop in je als ze iets eng vond. Ik heb haar eind vorig jaar zadelmak gemaakt,
wat ze vooral de eerste keer erg spannend vond. Na een paar keer snapte ze het sturen al en kon ik stappen en draven. De laatste paar weken is een jong meisje er mee bezig, longeren en onder het zadel en dat gaat ook super.
Ze is een paar weken terug voor het eerst meegeweest in het tweespan voor de kar en dat deed ze alsof ze nooit anders had gedaan. Nog niet trekken, maar heel netjes meelopen.
Ik hoop dat ze een fijne baas vind via deze weg!!

Nogmaals, super dat je zo'n leuk verslag van deze dag hebt gemaakt!
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 30 apr 2014, 11:19

heerlijk, zo'n fjordendagje. Gezellig en leerzaam zo te lezen
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Sharyn

Bericht door Sharyn » wo 30 apr 2014, 17:58

Dank jullie wel voor de leuke reacties.
Bella schreef:Ziet er uit als een gezellige dag! En die enalaatste foto, wat glimt die ene fjordenkont, zo mooi in de vacht :D

hahaha dit was dus die enige rodblakke op papier afkomstig uit Koekange...niet echt het geval geworden. Maar leuk ding om te zien wel. Zie er meer mama (even opgezocht: Annemieke) als paps in terug.
Rood was ze in ieder geval niet :D
Haar broertje (v. Rubis) stond ook in het land, maar ik vond ze als twee druppels water gelijk!

Ja, die vacht.. mooi, hè! Er waren meerdere die je door een ringetje kon halen.
Moet mijn vrijheid-blijheid knollie nog flink wassen, poetsen, bijknippen (en trainen) voordat ik om hem zo mooi kan krijgen. Ik heb in ieder geval nog even de tijd voordat we naar de keuring gaan.
Plaats reactie