Vanuit het stamboek gewest west werd er op zondag en toiletteer en voorbreng clinic georganiseerd. Ik had lang getwijfeld om heen te gaan, omdat het voor mij niet echt om de hoek ligt. Sowieso vond ik het geen optie om Eachann mee te brengen, want ik kan zelf niet met een trailer rijden. Ik durfde ook aan niemand te vragen om ons 2 uur lang naar Barendrecht te brengen en ook weer op te halen

Dus vroeg uit de veren. Snel de paarden gevoerd en naar Barendrecht gereden.
Om tien uur begon de dag met een PowerPoint presentatie van Lidia (achternaam ben ik vergeten). We kregen aan de hand van foto's te zien hoe je het beste je paard kunt voorbrengen, dat je met verschillende houdingen de sterke punten van je paard naar voren kan laten komen en de slechte punten kan verbloemen. En toen op naar de paarden om te gaan knippen.
Ik had niets meegenomen, omdat ik alleen zou gaan kijken. Maar ik mocht Gaby van Robin van Egmond lenen. Een jonge merrie van Rubis d'Ober. Zoals ik het begrepen heb, heeft ze tot vorig jaar oktober op het land gestaan en was ze tot dan toe niet echt in handen geweest. Tijdens het knippen kon ik hier niets van merken. Ze was ontzettend lief en geduldig

Lidia kwam eerst bij iedereen langs om ons tips en advies te geven. Ik vond dat Gaby een mooi gevormde hals had, dus dit moest ik proberen te complementeren. Het hoogtepunt van haar boog lag nu iets te hoog... dus eerst een nieuwe vorm

De tijd vloog voorbij, dus ik moest best doorknippen. Ik wilde toch nog even een opstaand randje creëren.
Lidia vond mijn randje iets te hoog... dus nog een klein stukje eraf. En toen was de tijd om...
Eindresultaat:

... sorry Gaby... niet helemaal gelukt. De andere kant laat ik maar niet zien

De vers geknipte paarden moesten natuurlijk voor worden gebracht:

Van het voorbrengen heb ik gelukkig geen foto's. Gaby begreep er helemaal niets van en liet mij rennen en deed zelf niet zoveel

Toen was het alweer lunchpauze. Na de lunch stond er een buitenrit gepland. Ik mocht Gaby meenemen van Robin. Gelukkig kon ik ook een cap lenen. Dus paardje opgezadeld en vertrokken.
Wat ik toen nog niet wist, is Gaby pas drie maanden onder het zadel is. Ik merkte wel dat ze wel wat onzeker was. Maar wat heeft ze het goed gedaan!!!

Het was prachtig weer en best warm, dus hier waren we toe aan een drinkpauze.

En de terugweg.

De koek was voor Gaby echt op, dus ze was blij dat ze weer naar het land mocht.
Mijn dank aan iedereen waarvan ik iets geleend heb. Ik heb echt een superdag gehad.
Oh en ik heb begrepen dat Gaby voor de verkoop bedoeld is, dus als iemand op zoek is.... Het is er echt één uit duizenden.