Beer doet zijn naam eer aan!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
kristelhans

Beer doet zijn naam eer aan!

Bericht door kristelhans » do 06 mar 2014, 19:03

Ik post niet zo heel actief meer hier (behalve in het endurance-topic en zinloos gezever) maar lees alles trouw mee maar nu dacht ik, het is weer eens tijd voor een Beer-update!

Beer wordt alweer 9 in mei en ik heb hem nu alweer 5 jaar, wat vliegt de tijd! Afgelopen winter hebben Beer en ik heel fanatiek gelest bij Femke Beljon ( http://www.femkebeljon.nl ) en we zijn ontzettend vooruit gegaan. Mijn doel was om Beer meer op zijn achterhand te krijgen tijdens de lange ritten, omdat hij van voor vrij zwaar gebouwd is. (komt door dat reuzenhoofd). In februari zijn de ijzers er weer onder gegaan (equibriliums) en ben ik rustig begonnen met kilometers maken als voorbereiding op het nieuwe enduranceseizoen. 23 maart in Kootwijkerbroek, rijden we de 44 km en als we die netjes uitrijden dan is Beer klasse III (80-120 km) startgerechtigd. :))

Tijdens de langere trainingen, richting de 30 km, kreeg ik afgelopen maand wat last van mijn kont/rug en dat is raar want dat heb ik nooit..zadelmaker gebeld want ook al zag ik niks aan mijn zadel, ik had het idee dat ik een fractie achterover zat. En ik had gelijk.. Beer is in 2 jaar van boommaat 32 naar 35 gegaan.. afgelopen zomer had ik mijn Massimo al laten verbreden naar een 34 en toen lag ie perfect. Na de lessen bij Femke is Beer dus op zijn rug heel erg gaan ontwikkelen en omdat ik hem natuurlijk dagelijks zie, valt het niet zo op. De lessen hebben dus duidelijk goed gewerkt, Beer heeft mooie ronde billen en is nu 1 geheel, hij klopt heel mooi als plaatje vind ik zelf en na een lange rit lijkt hij wel een kogel qua vorm, zo mooi!

Zadel viel niet te verder aan te passen dus te koop gezet. Vorige week ook mijn oog op een ander zadel laten vallen.. op de dag dat ik dat zadel ophaalde (op proef), verkocht ik mijn oude zadel (na 4 dagen, whiehoooee) dus ik was heel blij! Nieuwe zadel leek goed te liggen maar vandaag toch nog even bij de zadelmaker laten checken en wat ik vermoedde bleek waar te zijn, het zadel lag gegoten op Beer's rug! Meteen een testritje gemaakt en oeh, nu voel ik het wel een beetje..zadel is echt een stuk breder en daardoor zit ik anders. Zondag heb ik een 40 km training en dan kan meteen goed wennen... :+ :')

Beer is afgelopen week ook gemeten, een stalgenootje had een KNHS meetstok dus hups, Beer ernaast en hij is bijna 1,57 (met ijzers) dus grofweg 1,56 zonder, toch nog een stukkie gegroeid na zijn 5de! :)

Beer en ik zijn meer dan ooit aan elkaar gewaagd, hij blaakt van gezondheid en energie, is zo happy in zijn kudde, hele dagen op het grote land en hij wordt zelfs aanhalig, wat ie echt niet uit zichzelf is! :L) :L De trainingen gaan heerlijk en ik ben een planning aan het maken om een klasse III wedstrijd te starten dit jaar, hoe gaaf, tussen de arabieren en volbloedpaarden met mijn Geeltje!

Nog een paar plaatjes:

De Beer die alle sloten open kon krijgen..nu dus met een vergrendelde stang en weer veilig in zijn stal.. Hij heeft 2 keer nachtelijke escapades gehad..gazon van de stalbaas mooi gekortwiekt, de ramen afgelikt, zijn kont aan de waslijn geschuurd en de biks-emmer (die gelukkig niet vol zat) leeg gevreten. Ook de wortelzak in de andere stal heeft ie gevonden.. slimpie! :') En ik de oude opa van stal maar op de kop geven dat hij vergeten was de grendels goed dicht te doen.. :') :x
Afbeelding

Vorige week na een heuveltjestraining van 3 uur, lekker rollen in het zand, weg winterpens!
Afbeelding

En met ons nieuwe zadel, weer een Massimo Trail maar dan in 2 kleuren bruin, prachtig!
Afbeelding

Afbeelding

Zo, nu weten jullie weer een beetje hoe Beer er bij staat, zal na de wedstrijd van 23 maart vast ook wel een verslagje schrijven, duimen jullie voor ons?

:wave: :wave:
Ivonne

Re: Beer doet zijn naam eer aan!

Bericht door Ivonne » do 06 mar 2014, 19:22

Ik ga duimen! Wat een kanjer heb je toch, letterlijk en figuurlijk
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 06 mar 2014, 19:49

Wat een leuke update!!! Gaat prima dus. Heerlijk te lezen, dat je nog steeds zo happy met hem bent!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Lisa

Bericht door Lisa » do 06 mar 2014, 21:25

Ohhh mooi zadel Kristel!!!
Nog steeds dus tevreden over de massimo!
Leuk weer een updatetje van jullie!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 06 mar 2014, 21:31

Heel tevreden! Past echt goed qua vorm en ik vind ze ook fijn aan de bill'n! :P
Joram

Bericht door Joram » do 06 mar 2014, 21:35

Fijn dat gelukt met zadel en tot kwb dan.
Esther

Bericht door Esther » vr 07 mar 2014, 07:07

Wat weer een positief verhaal, gelukkig maar!
Leuke combinatie die volop van elkaar geniet, heerlijk!

Mooi nieuw zadel met die twee kleuren!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » vr 07 mar 2014, 07:09

Het lijkt me een erg fijn zadel dat je nu hebt, ziet er comfortabel uit! Moeten al die km's wel mee gaan lukken. Beer ziet er ook goed uit, 1.56 is een mooie maat.
colunder

Bericht door colunder » vr 07 mar 2014, 15:00

Wij hebben precies het zelfde zadel, ook in die kleuren.
Heerlijk zadel, hij ligt alleen niet goed op Apollo(is destijds voor Ché gemaakt),dinsdag komt de zadelmaker, ik hoop dat hij hem aan kan passen zodat hij Apollo wel past anders moet ik hem verkopen en een ander terug kopen.
Je zal vast veel plezier van dat zadel hebben.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
janna
Contacteer:

Bericht door janna » vr 07 mar 2014, 17:43

Oeh dat is ook een knap zadeltje! En wat ziet hij er weer heerlijk uit, moest wel even lachen hoor bij die eerste foto. Je zult hem maar op stal hebben staan de uitbreker...al grijze haren op je hoofd?

Maar zo te horen gaan jullie nog steeds heerlijk in de endurance, ben erg benieuwd hoe jullie de klasse III gaan oppakken, wel stoer hoor zo met je gele scheurijzer tussen de arabiertjes!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ootje

Bericht door Ootje » vr 07 mar 2014, 18:10

Leuk om te lezen dat het zo goed gaat!
Veel rijplezier met je nieuwe zadel!
Odette&Fenna
Dennis

Bericht door Dennis » vr 07 mar 2014, 18:29

Leuke update!

We hadden het er gisteren nog over, zo leuk om nog te weten hoe je zoektocht toen verliep en moet je kijken wat jullie nu al bereikt hebben!! :D
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » vr 07 mar 2014, 20:19

Veel plezier met je nieuwe zadel en hop hop hop op naar klasse III!
Zie je nog op fw verschijnen met je toen nog.. BeerTJE!
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
foss

Bericht door foss » vr 07 mar 2014, 20:23

De beer was los!

Ik vind hem erg mooi ik hou niet van hele grote fjorden omdat dan de verhoudingen vaak zoek zijn maar daar heeft beer geen last van .

Je zadel vind ik erg mooi daar kan je het wel een paar uurtjes op uithouden .
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 08 mar 2014, 06:58

Bedankt voor alle leuke reacties! :) Nu naar stal want meneer Beer heeft een los achterijzer en morgen een fikse training op het programma. Gelukkig woont de smid vlakbij en wilde voor zijn normale ronde wel even een nieuwe nagel inslaan. :P
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 12 mar 2014, 21:53

Nou, zadel is goedgekeurd! Zondag 42 km en alles in draf en galop en was prima vol te houden! (de dag erna wel wat stijf in een been omdat ik nu weer recht zit. :') )
Plaats reactie