Beer wordt alweer 9 in mei en ik heb hem nu alweer 5 jaar, wat vliegt de tijd! Afgelopen winter hebben Beer en ik heel fanatiek gelest bij Femke Beljon ( http://www.femkebeljon.nl ) en we zijn ontzettend vooruit gegaan. Mijn doel was om Beer meer op zijn achterhand te krijgen tijdens de lange ritten, omdat hij van voor vrij zwaar gebouwd is. (komt door dat reuzenhoofd). In februari zijn de ijzers er weer onder gegaan (equibriliums) en ben ik rustig begonnen met kilometers maken als voorbereiding op het nieuwe enduranceseizoen. 23 maart in Kootwijkerbroek, rijden we de 44 km en als we die netjes uitrijden dan is Beer klasse III (80-120 km) startgerechtigd.

Tijdens de langere trainingen, richting de 30 km, kreeg ik afgelopen maand wat last van mijn kont/rug en dat is raar want dat heb ik nooit..zadelmaker gebeld want ook al zag ik niks aan mijn zadel, ik had het idee dat ik een fractie achterover zat. En ik had gelijk.. Beer is in 2 jaar van boommaat 32 naar 35 gegaan.. afgelopen zomer had ik mijn Massimo al laten verbreden naar een 34 en toen lag ie perfect. Na de lessen bij Femke is Beer dus op zijn rug heel erg gaan ontwikkelen en omdat ik hem natuurlijk dagelijks zie, valt het niet zo op. De lessen hebben dus duidelijk goed gewerkt, Beer heeft mooie ronde billen en is nu 1 geheel, hij klopt heel mooi als plaatje vind ik zelf en na een lange rit lijkt hij wel een kogel qua vorm, zo mooi!
Zadel viel niet te verder aan te passen dus te koop gezet. Vorige week ook mijn oog op een ander zadel laten vallen.. op de dag dat ik dat zadel ophaalde (op proef), verkocht ik mijn oude zadel (na 4 dagen, whiehoooee) dus ik was heel blij! Nieuwe zadel leek goed te liggen maar vandaag toch nog even bij de zadelmaker laten checken en wat ik vermoedde bleek waar te zijn, het zadel lag gegoten op Beer's rug! Meteen een testritje gemaakt en oeh, nu voel ik het wel een beetje..zadel is echt een stuk breder en daardoor zit ik anders. Zondag heb ik een 40 km training en dan kan meteen goed wennen...

Beer is afgelopen week ook gemeten, een stalgenootje had een KNHS meetstok dus hups, Beer ernaast en hij is bijna 1,57 (met ijzers) dus grofweg 1,56 zonder, toch nog een stukkie gegroeid na zijn 5de!

Beer en ik zijn meer dan ooit aan elkaar gewaagd, hij blaakt van gezondheid en energie, is zo happy in zijn kudde, hele dagen op het grote land en hij wordt zelfs aanhalig, wat ie echt niet uit zichzelf is!

Nog een paar plaatjes:
De Beer die alle sloten open kon krijgen..nu dus met een vergrendelde stang en weer veilig in zijn stal.. Hij heeft 2 keer nachtelijke escapades gehad..gazon van de stalbaas mooi gekortwiekt, de ramen afgelikt, zijn kont aan de waslijn geschuurd en de biks-emmer (die gelukkig niet vol zat) leeg gevreten. Ook de wortelzak in de andere stal heeft ie gevonden.. slimpie!

Vorige week na een heuveltjestraining van 3 uur, lekker rollen in het zand, weg winterpens!

En met ons nieuwe zadel, weer een Massimo Trail maar dan in 2 kleuren bruin, prachtig!

Zo, nu weten jullie weer een beetje hoe Beer er bij staat, zal na de wedstrijd van 23 maart vast ook wel een verslagje schrijven, duimen jullie voor ons?