leoensuzanne schreef:Ik vraag me ook al lang het nut van die zware proef af. En zat me nu eens te bedenken, we weten niet wat de achterliggende gedachte is. Misschien is een mail naar het stamboek sturen met deze vraag?
hhihi nou de achterliggende gedachte vermeld esther dus..
ok dus werkwilligheid en karakter.. ik vind het persoonlijk achterhaald en een ehm ouderwetse vorm van testen?
bedoel hoeveel fjorden, die er nu gehouden worden door zeg de nieuwe generatie, loopt nog voor een zware wagen of sleept bomen ?
ik ken ze namelijk niet..
ik vind het zelf altijd een aparte en toch rare proef om te zien, zou het meer als een demonstratie of iets neerleggen ipv een proef,
ik snap zeker ieder zijn ding, en snap ook dat mensen het mooi vinden, maar het is niet echt meer van deze tijd.. en daar val ik niemand mee aan hoop ik ..
toen ik in 1997 begon met sparky , en voor het eerst op een keuring kwam voelde ik me best een buitenbeentje,
ik was een jong meisje van 16 jaar en liep tussen oudere mannetjes van gemiddeld 65 tot 80 jaar in , tuurlijk er waren wat jongere mensen , maar de tieners waren op 1 hand te tellen..
de fjorden groep verjongd waarom dan ook niet de gewoontes? de proeven
Annabell heel eerlijk , vind jij het een meerwaarde hebben, en een punt waardig iets? de zware trekproef??
zo ja wil je hem eens onderbouwen ?
ik weet dat jullie bij bart natuurlijk er veel mee oefenen en wil de andere kant ook eens horen