Wente, geen fjord maar luxe gefokt haffie (ruim 2,5 jaar) is nu twee weken hier. Kleine hittepetit kwam hier al met een nette slanke lijn en de hele verhuizing heeft haar echt wel wat gedaan qua stress. Dat plus de kou en de overgang van half-buiten naar 24/7 buiten maakt dat ze nu toch wel wat afgevallen is.
Wente zit middenin een groeispurt die ik graag zo goed mogelijk wil ondersteunen.
Echt mager is ze nog niet, ze is prima nu, maar aangezien het de komende tijd nog wel koud lijkt te blijven ben ik toch erg benieuwd naar jullie advies/mening!
Ze heeft de hele dag goed hooi tot haar beschikking, en onder de sneeuw is er ook nog gras. Daarnaast ben ik er dagelijks, dan krijgt ze 1 schep (+/- 600 gr) fibra structuurvoer en 1 schep (+/- 750 gram) Dodsen&Horrell jonge paardenmuesli.
Foto'tje van Wente eergisteren, met haar vacht lekker dik erop.

Nu twijfel ik over de opties:
- hoeveelheid voer per voerbeurt vergroten; een extra schep fibra bijvoorbeeld. Dat kan natuurlijk, maar maakt het wel heel veel voer om in één keer te geven. Of valt dat nog wel mee en is dat mijn gevoel?
- hoeveelheid voer vergroten en over 2x verdelen; dat kan als ik haar voer voordat ik Bailey doe en nog een keer erna. Het is wel zo dat er dan meestal maar 1 tot 2 uur tussen de voerbeurten zal zitten. Dus of dat echt uitmaakt...
- dekentje op om energie te sparen. Ze heeft echter wel een fijne, mooie en dikke vacht. Ik heb totaal geen ervaring dekens. Heb ze liefst zonder staan, maar als het beter is vind ik het geen punt om ermee te beginnen. Heb nu een 0 grams fleece gevoerde regendeken liggen in de kast voor haar voor als er erg een natte en koude periode aanbreekt, maar die heeft ze nog niet om gehad.
Dank voor het meedenken! Hoop dat alles zo duidelijk is, en anders hoor ik het graag