De E-tjes hebben een heerlijk leven in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Keandra

Re: De E-tjes hebben een heerlijk leven in deel 7

Bericht door Keandra » zo 09 dec 2012, 16:07

Wij zijn vandaag naar die koets gaan kijken.
Het ding ziet er super uit. :D
We gaan er volgende week zaterdag om (om er is een dissel bij zodat hij aan een trekhaak gehangen kan worden en al. Lekker makkelijk :))
Vrienden van ons gaan er mee om (die hebben auto met trekhaak).

Wij kunnen niet wachten tot het voorjaar er is. :D
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 09 dec 2012, 21:40

Kan je dan zo met die kar over de weg rijden achter je auto?
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » ma 10 dec 2012, 11:11

Dat vroeg ik me ook af haha..

Mooi wagentje hoor Keandra!
Mijne staat maar vies te worden binnen,word weinig gebruikt nu alles open ligt bij ons in het dorp en het weer ook niet echt bepaald lekker is,moet eerlijk toegeven dat ik wel een beetje mooi weer ruiter ben :D
Morgen Elvis voor de sulky als nanc het goed vind.Sulky is even wat makkelijker te hanteren op de polderweggetjes met een jong paardje die vaak aan de kant moet voor tractors en auto´s :(
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 10 dec 2012, 11:16

Wat biedt je?
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » ma 10 dec 2012, 11:19

Eeen plekje naast me op de sulky :D

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 10 dec 2012, 11:31

hahaha mag het is mn eigen sulky :P
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » ma 10 dec 2012, 20:28

Zo ik meld mij ook weer.

Even een tijdje hier niet meer geweest. Ga zo even bijlezen.

Met Edgard gaat alles super.
Ik rijd hem veel minder (tijdgebrek) Maar dit vind hij volgens mij veel fijner..
Hij loopt de sterren van de hemel...
Vorige week donderdag echt gereden zoals je met een 5 jarige rijd. Tot in de puntjes.. stelling, buiging, wijken echt super gaaf!

Maaar....... Ik zit met mezelf in de knoop....
Hij is mij alles, doet alles top, vrolijkt mij op....
En toch heb ik steeds meer moeite naar hem toe te gaan...
Als ik er eenmaal ben, is het echt top.. Maar ik zit mezelf op te peppen om erheen te gaan...
Ik begrijp er helemaal niks van.. zit hier met tranen in mijn ogen |( |(

Houd zoveel van hem, Hij vrolijkt me op en het is geweldig....
Waarom heb ik dan zo,n kloof???
De stal is super, hij doet het super, maar ik heb geen zin om te gaan rijden of erheen te gaan...
Ik ga dan toch en als ik er ben vind ik het heerlijk en heb ik 1 dikke smile....

Ik begrijp het niet...... |( |( |(
Misschien gewoon even een dipje?
Het is de laatste maanden zo door mijn hoofd gaan spoken..
Vanmiddag ga ik met de grootste tegenzin heen, zie mijn knolletje en ben zo gelukkig met hem.... Ga er lekker opzitten en daar is mijn big smile...
Zoo raar..... Maar het punt dat ik er heen moet, verzin me allerlei smoesjes, geen zin om te gaan omkleden, koud, enzovoort..... Wat een strijdd in mijn hoofd..
Mijn vriend zegt al een paar weken, wat is er toch met je.. Maar uitspreken kan ik het niet... Mijn lieve paardje die me de afgelopen 2,5 jaar overal doorheen heeft gesleept, en ik laat hem nu stikken?? Hoe is het mogelijk..... ;( |(
Ik heb zelf het idee dat ed het voelt, hij is zooo enorm lief voor me en doet echt alles wat ik vraag.....
Voel me zo schuldig naar hem toe....
Ik wil hem niet kwijt..... Maar toch is er daar van mijn kant iets wat ik niet kan verklaren....

Trouwens, Edgard krijg momenteel 3 kwart kilo brok per dag. (verdeeld dus over 2 keer voeren.
Hij wordt 4 keer per dag gevoerd met hooi.
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » ma 10 dec 2012, 20:45

Wat een leuke verhalen en foto,s van iedereen!
Gaaf op het strand!

Leuk dat jullie zo bezig zijn met mennen!
Dat begint steeds meer mijn interesse te krijgen maar helaas heb ik daar geen financiele middelen voor en ook geen kennis..
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 11 dec 2012, 07:39

Ik heb het ook hoor dat ik 0.0 zin in de paarden nog heb. Ik loop niet anders als te ploeteren daar, drie kruiwagens afval/strond op een dag, we kunnen het nergens kwijt desire rijdt het het weiland wel ergens in maar goed eigenlijk mag het niet dus zoeken we de meest on opvallende plekjes op. We staan alleen maar strond te scheppen en zin om iets met ze te doen heb ik niet.
Gister heb ik ze in het weiland gegooit, dan ben ik ze kwijt weet je. Lopen ze me niet te irriteren. Imka doet dat niet hoor het zijn echt die twee jonge paarden. Bezems omgooien harken omgooien in de weg lopen kloten aan de kruiwagen. En telkens een poging doen om die om te gooien nou bozer kan je me niet krijgen. We hebben een weiland en daar zelf een paddockje ingemaakt en daar staat dan ook een schuilstalletje, alles is dus vies en nat. Dus telkens als ze iets omgooien is het in dat gore natte zand.

Ik heb er al helemaal geen zin meer in sinds ik Bren kwijt ben. Niks intresseerd me nog ik ben overal boos en of verdrietig om bah! Vind nergens meer iets aan. Voel me ellendig en alleen! Terwijl de paarden naast Brenda altijd mijn leven waren. Ik vloog voor ze! En ze komen niks te kort hoor ze hebben gewoon hun natje en hun droogje en ik weet zeker dat ze het heerlijk vinden als ze het weiland in mogen maar goed een flinke borstelbeurt en een knuffel willen ze ook wel. Maar op een of andere manier raak je steeds verder in de put. Ik zie er nu al weer tegen op om dat rot stuk met zand poep vrij te gaan maken. Dat is zo zwaar! En dan die takke kippen die al die poep uitelkaar kapot staan te maken overdag echt die zou ik het liefst allemaal met een luchtbugs te pakken nemen. Dat maakt het nog tien keer zo zwaar! Als je nou gewoon de poep opschept de stallen recht trekt en het kuil plukte.... Nu komt ook het water uit de sloot halen met emmers er nog bij. Ik lag om half tien kapot in mn nest terwijl ik de hele dag gewoon niks doe ben 100% afgekeurd heb reuma. En normaal is het een lachtertje die paarden doen maar de laatste tijd valt het me zo zwaar!

Misschien heb jij het zelfde....?
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » di 11 dec 2012, 12:19

Zoals nancy al schreef hebben wij ook zo'n dip,winterdip denk ik ofzo.
Soms verlang ik zo naar een pensionstal,net wat nanc schreef je stalletje mesten,voer klaarzetten en lekker met je paard aan de gang.Nu staan we eerst ruim een uurtje te ploeteren in de dritt en het is koud en je hebt daarna geen zin meer om je paardje te doen...Het is zo zonde om je "eigen gehuurde stukje" op te zeggen omdat je ook weet hoe het op een pension kan zijn.
Het zal wel gewoon aan het weer liggen wat alles zwaarder maakt maar het word er zeker niet leuker op.Zeker niet nu ik meer werk en ik weet dat nanc alleen bezig is,maar ja hoe los je dit op?
Dan kun je nu wel niet veel kwijt zijn kwa geld maar vervolgens zie je je paard alleen maar grazen,omdat je geen tijd en of zin meer hebt om ze te doen..Dat is dus ons probleem..
Je bent dus niet de enige Joyce ;)

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » di 11 dec 2012, 17:10

We hebben er een dissel bij voor op de achterkant, zodat het gewoon aan de trekhaak kan achtergepikt worden (met een nummer plaat natuurlijk).
Dit mag op de gewone binnenwegen, omdat het een omgebouwde auto is. Autostrades mogen niet zo, maar is niet erg, we komen er geen tegen.

Wij lopen ook met dat probleem hoor, wij doen voor het ogenblik in de week alles in het donker, ook leuk. Zin om iets meer te doen is er niet hoor.
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 11 dec 2012, 17:19

Bij ons is het land hard (niet overal maar wel op veel plekken) dus hebben ze lekker op het weiland gegooit. Nu zijn wij ze ff kwijt en hoeven we morgen niet te ploeteren. Nu kunnen we gewoon onze paardjes doen morgen. Vond het vandaag omdat alles droog was ook niet zo zwaar als anders! We hadden ook maar een kruiwagen strond pff!

Ik weet dat ik in de winter op een pension ook liep te mokken maar dan alleen als het regende en daardoor niet wilde rijden. Nu loop je echt te ploeteren. Dan denk je wel eens waar doe je het voor. Kost een hoop geld en je loopt daar alleen maar met een pruimenbek. Ben blij dat ze nu in het land kunnen zowel voor de paardjes als voor ons. Kunnen hun hun ei kwijt en poepen in het weiland :) Hopelijk is het morgen lekker weer dan ga ik op Emy rijden
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » di 11 dec 2012, 17:21

Ik geloof dat het een heel herkenbaar verschijnsel is, vooral in de winterperiode. Een paard hebben is geweldig, maar een paard houden is ook heel veel werk. In de zomer is het niet verkeerd om naar je paard te gaan, wanneer het lekker weer is, het lang licht is en je overal energie voor 10 hebt. In de winter wordt het vroeg donker, vanaf dat moment maak je ook slaaphormonen aan, heb je minder energie en dan moet je jezelf nog zo ver weten te krijgen om het donker weer in te gaan, waar het koud en soms vies en nat is. En de situatie zoals Nancy en Desiree hebben is ook herkenbaar, 'lekker' savonds met je koplampje door de modder zitten zwoegen met de kruiwagen en je bestek om de mest er tussenuit te vissen die bijna onzichtbaar is of vastgevroren, dat is de keerzijde van het paarden houden op een eigen stukje grond.

Ik zou me niet schuldig voelen ten opzichte van je paard, want ik denk niet dat Edgard de oorzaak is dat je geen zin hebt, maar meer de omstandigheden erom heen. Goed dat je je er wel overheen kan zetten. Zijn er misschien dingen die je kunt aanpassen waardoor het weer een stuk beter te doen is om over die drempel te stappen? Ik merk bijvoorbeeld nu een vriendin op stal staat, dat het 's avonds lang niet meer zo erg is om naar de paarden te gaan en na het stallen mesten/verzorgen, nog iets te gaan doen. Als je samen gaat is het veel leuker en gezelliger en heb je elkaar om je op te peppen.

Eskil heb ik gisteren voor het eerst gereden alleen in de bak, stap, draf, links en rechtsom en ben echt trots op hem :)
We rijden nu al lekker los door de bak. Soms maakt hij ineens rechtsomkeert, maar ook daarin werd hij steeds beter te corrigeren. Wel een uitdaging die jonge koters ;)
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 11 dec 2012, 18:02

Het is idd echt de keerzijde van een eigen stukkie hebben! Ik weet eigenlijk niet of de mest erdoor heen getrapt was vandaag volgens mij niet. Ik was het stro van gister aan het opruimen hadden die takke kippen ook lekker uitelkaar staan halen. En toen zag ik dat de ratten/muizen ook nog eens aan mn zak lucerne gevreten hadden en ruim een emmer eruit gehaald hadden (een grote emmer) maar vond het goor om dat nog te voeren heb het maar weggegooit.

Ik vind het heerlijk als het mooi weer is dat je zelf kan bedenken ja ik gooi ze nu lekker op het weiland. En zeker nu het kon eigenlijk nog net niet maar omdat we er allebei ff geen zin meer in hebben hadden we zoiets dan hoeven we morgen lekker een dagje niks te doen. Hoop dat ze morgen ook kunnen blijven lopen want Donderdags is Dees er ook nooit en dan is het ook zo zwaar om het alleen te doen.

Vandaag Imka lekker geborsteld, vond ze wel fijn geloof ik. En daarna met Elvis gaan rijden met de wagen. En voor het eerst met die gele rakkers schade gereden. Was echt een topvent hoe hij het oppakte. Ohh maar een klein krasje is te verwaarlozen! Elvis moest de kant in en dat wilde hij niet toen begon hij langzaam in zn achteruit te gaan maar die man dacht oh ze gaan aan de kant ik ga er langs... En als hij iets harder gereden had hadden we hem gemist. De man stapte uit en vroeg meteen gaat het dames...? Echt top, de meeste gaan lopen schelden en tieren. Ik zei al tegen Dees hoe krijgen die paarden het nou voor elkaar om dit soort situatie's altijd op te zoeken. Want daarna deed hij het dus niet meer achteruit lopen als hij stil moest gaan staan.... Nee net precies toen die bus erlangs wilde. Maar goed is netjes opgelost en we zijn verder gereden. Maar Brr wat koud zeg op de wagen. Maar wel lekker om weer iets met de paardjes gedaan te hebben. Morgen neem ik Emy onderhanden! Die mag ook ff mee...

De winter is altijd wel zwaar, maar als je dan ook nog eens niet lekker in je vel zit lijkt alles nog tien keer zo zwaar!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » di 11 dec 2012, 20:20

Ik vind jullie berichtjes erg lief..
Maar ik sta in vol pension dus hoef eigenlijk bijna niks te doen...
Er spookt een verkoopadvertentie door mijn hoofd, maar tegelijkertijd wordt ik gek van mezelf!
Ik wil mijn maatje toch niet kwijt kom op zeg hij is mijn toppertje waar ik zoveel van houd...
Ik begrijp mezelf gewoon even niet!!
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » di 11 dec 2012, 21:37

Ook al hoef je niks te doen, het weer wordt er niet anders van :D Blijft even prut en koud toch?
Als ik in je schoenen zou staan zou ik mezelf de tijd gunnen om de zomer af te wachten en te kijken of de situatie dan verbetert.
Als dat zo is, dan weet je dat het meer aan de winterperiode ligt en geef je jezelf de tijd om geen overhaaste beslissing te nemen om je maatje te verkopen. Is er misschien iets anders wat je juist energie kan geven?
Elvis

Bericht door Elvis » do 13 dec 2012, 07:18

Ik zou het ook even afwachten joyce,zoals je ziet hebben we er allemaal last van,fijn om te lezen eigenlijk wel hoe gek dat ook klinkt..

Elvisje heeft inderdaad een busje geraakt,maar gelukkig niet hard en liep het goed af,onwijze aardige man ook,en toevallig kwamen we hem gisteren tegen met emy..Riep hij vanaf de kant " laat je me bus heel" haha..Hij liep te geinen met ze collega's :D Zo hoor je het toch niet vaak.
Heb wel me verzekering even gebelt of ik verzekerd ben voor schade met paard en wagen zonder menbewijs.En dat ben ik gelukkig gewoon..

Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 13 dec 2012, 08:42

Joyce, wat vervelend zo'n dip. Verkoop hem nog niet, probeer anders of je iemand erbij kunt vinden, die je mee wilt helpen met het een of ander. dan hoef je je niet schuldig te voelen om eens niet te gaan.
Wie weet, als je dipje over is, het weer helemaal goed komt en je dus ook weer zin hebt om te gaan.

Ik zie ook op om de paarden te gaan doen. Heb ze net gevoerd, dan gaan ze naar buiten, stallen uitmesten. En ik moet vandaag op Fello gaan zitten even, want ze komen straks zadels passen. Dikke kans, dat ik er dan ook op mag stappen, maar ik heb er al een poos niet opgezeten! Thermobroek op zoeken en dan toch maar eens gaan proberen....
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
froukje91

Bericht door froukje91 » do 13 dec 2012, 11:37

Die dip klinkt hier helaas ook erg herkenbaar. Ellen heeft nu maar vakantie heb ik besloten. Vanmiddag wil ik er wel even op stappen maar denk dat ze heel erg stuiterig is omdat ze al meer dan een week niets meer gedaan heeft. Afgelopen week heeft er even een meisje op gezeten en ik had haar vast en wou ze er al telkens vandoor schieten. En het is zo koud dus heb ik eigenlijk niet zoveel zin meer. Dus kijk wel wat ik vanmiddag ga doen.
Keandra

Bericht door Keandra » za 15 dec 2012, 19:36

Onze koets staat op zijn plaats, geheel onder een deken tegen regen en wind beschermd.
Vandaag is dan ook ons getuig op de post gegaan, dus we kunnen tegen volgend weekend het tuig al passend maken.
We kijken er al naar uit.
Plaats reactie