F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel 10

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ootje

Re: F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel

Bericht door Ootje » za 24 nov 2012, 17:56

Wat jammer dat Fjellko zich nu weer van zijn andere kant laat zien.
Hopelijk krijgt hij snel door dat hij zich beter normaal kan gedragen.
Lijkt me lastig.

Fenna was vanmiddag lekker met Tjico aan het spelen in de bak. Ze kan erg goed met hem overweg en ze pikken alles van elkaar. Hij had een hele tijd haar halster vast, maar dat vond ze wel prima. Ondertussen lag Odette ernaast te slapen :Z .
Toen Fenna nog een veulen was konden ze ook al goed met z'n drieen, leuk dat ze nog steeds dikke vrienden zijn.
Odette&Fenna
Pasja

Bericht door Pasja » za 24 nov 2012, 22:56

@Ootje: Vera is een shetlander van 7 mnd. 't Gaat gelukkig weer helemaal goed met haar. Hier staat ze een beetje verstopt achter een paal.
Afbeelding
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
foss

Bericht door foss » zo 25 nov 2012, 06:03

Ach het komt wel goed met Fjellko heb van hem genoten een paar weken dus daar teer ik op.
Hij is ook erg lomp en loopt daardoor gewoon over je heen als hij bij de waterbal wil en er staat er een voor rampt hij die aan de kant met zijn gewicht en ze corrigeren hem niet dus doet hij dat ook bij mij.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Esther

Bericht door Esther » zo 25 nov 2012, 10:33

Jammer van Fjellko, hopelijk kun je hem terugbuigen naar zijn fijne gedrag. Als ik het zo hoor denk ik wel dat het om een machtspelletje gaat. Heb ik met Fjel ook gehad, maar toen wel echt ook meteen aan gewerkt, nu denk ik dat Fjella wat dat betreft ook niet zo'n doordouwer is, die gaf zich nog wel een keer gewonnen, al is daar echt wel strijd mee geweest toen ze twee was voornamelijk.

Fjella heeft twee daagjes thuis gestaan, de hoefsmid kwam vrijdag.
Mijn pa is wederom tot de conslusie gekomen dat Fjella nergens af kan blijven, hihi.. Blijkbaar vond ze de stal niet gezellig in het donker, dus heeft ze het licht 's nachts maar aan gedaan!! Mijn pa moest er wel om lachen hoor!
Het is ook geen verkeerd gedrag, maar ze moet wel overal aanzitten!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
foss

Bericht door foss » zo 25 nov 2012, 11:13

Ja dat denk ik ook Esther baal er wel van want je moet hem echt ruig corrigeren anders heeft het geen effect ik weet dat het moet maar hou er niet zo van doe het liever met mijn stem maar dat heeft bij hem geen zin.
Dus een pak slaag is het enige wat helpt.
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Pasja

Bericht door Pasja » zo 25 nov 2012, 12:45

:o Vergat ik toch helemaal Anita te feliciteren met die super Ferro: wat goed zeg!!
En hoe gaat 't nu met Fjellko? Kan me voorstellen dat zo'n situatie erg vervelend is: je wilt hem niet hard aanpakken, maar hebt eigenlijk geen keus... Hopelijk is het kwartje gevallen?
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 25 nov 2012, 15:23

Dank je wel Jelly, ik ben ook ontzettend trots op hem.
Jou kudde breidt ook gestaag uit hè.

Jammer dat Fjellko uiteindelijk alleen maar respect heeft voor de harde aanpak maar als het niet anders kan dan moet het idd maar.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
foss

Bericht door foss » zo 25 nov 2012, 17:06

Ja het moet echt maar het kost zoveel stelen van mijn plastic hark die staat altijd bij de deur en is als eerste gepakt.
Het is gewoon geen makkelijk paard en heeft een zeer harde hand nodig anders loopt hij over je heen hij heeft een plaat van een paar meter voor zijn hoofd.

Ik heb vanmiddag met hem gewandeld en dat ging best goed alleen zijn tempo kan ik niet bijhouden wat stapt die knol hard.
Heb hem 1x gecorrigeerd toen nam hij een loopje met mijmaar ik had hem snel terug wat is hij sterk zeg en dat weet hij ook schoffie.
Ben toch nog steeds wijs met hem zal ervoor zorgen dat hij zo mak als een lammetje gaat worden.
We hebben gewoon een haat liefde verhouding.
Esther

Bericht door Esther » ma 26 nov 2012, 13:45

Ik begrijp je hoor!! En in dit soort gevallen maken zachte heelmeesters stinkende wonden, heb daar al heel wat van voorbij zien komen.
Fjorden kunnen gewoon heel sterk en eigenwijs zijn, dan kunnen ze echt doordouwen. Dan moet je echt aanpakken en weten wat je doet, anders wordt het een enkeltje. Echt heel jammer van sommige dieren, die worden bestempeld als onhandelbaar, maar in sommige gevallen gewoon niet opgevoed. Een uitzondering daargelaten natuurlijk.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
foss

Bericht door foss » ma 26 nov 2012, 14:05

Ben ik het helemaal mee eens Esther ik ben zelf heel hard voor mijn dieren als ze wat fout doen maar wel eerlijk heb daardoor allemaal brave fjorden en Fjellko hoort daar straks ook bij.
Esther

Bericht door Esther » ma 26 nov 2012, 14:50

Fjella heeft ook fratsen gehad en toen heb ik haar ook flink aangepakt. En dan is het ook niet bij een stemhulp gebleven moet ik eerlijk zeggen. Icarus heeft trouwens ook al wat vegen uit de pan gehad, macho mannetjes moet je af en toe stevig onder handen nemen, hihi.. Hij heeft me drie weken niet aangekeken!!
Maar het zijn allebei moppies!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 29 nov 2012, 19:34

Ik mag toch wel even melden dat Fjella vandaag geslaagd is voor haar examen 'Pietenpaard'. (oftewel hoeveel lol kan je met iemand anders haar knol hebben :P)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 29 nov 2012, 19:41

wat leuk Janna! Foto's?
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Esther

Bericht door Esther » do 29 nov 2012, 19:54

Helaas niet, maar Janna is ook geslaagd als zwarte Piet!!
Janna was aan het rijden en toen ze klaar was begon ze eens even te kijken wat Fjella allemaal kon hebben qua idioot gedrag op haar rug. Nou, vrij veel!!
Blijkt dat Fjella stil gaat staan als je haar staart aan raakt.
Janna! Nu met je linkerteen Fjels rechteroor aanraken, en jawel, dat was prima, al had Janna een beetje hulp nodig, maar Fjella draaide haar hoofd even netjes zodat Janna erbij kon.
Daarna zei Janna: ik denk dat ik ook wel via haar kont af kan stijgen!! Ik zag haar nog even kijken, zal ik doen??
En daar ging ze al, rustig naar achteren schuiven en hupla!! Fjel gaf geen krimp!!
Die bekeek mij terwijl ik in een stuip lag van het lachen en een oor naar achteren gedraaid wat daar nu ineens gebeurde. En dan ondertussen die heerlijke olijke kop van Fjella, echt te hilarisch voor woorden!! Jammer dat ik geen filmpjes kan maken met mijn fototoestel..

Wat heb ik toch een heerlijke knol!! En als dan een 11 jarig meisje tegen je zegt, oh, ik wil ook zo'n paard dan smelt je toch helemaal!!

Oke, de galop knop doet het nog niet helemaal, maar Fjel doet het dan eigenlijk zo braaf!! Die gaat alleen maar harder en harder draven, één bokje tussendoor, met een groot vraagteken boven haar hoofd. Ze snapt het gewoon nog niet, maar probeert het wel te doen.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
foss

Bericht door foss » vr 30 nov 2012, 05:38

Fijn dat Fjella het allemaal goed doet.
Pasja

Bericht door Pasja » vr 30 nov 2012, 22:38

Wat een wereldbeest is die Fjella zeg! Als ze een half jaar geleden tegen je hadden gezegd dat het zo goed zou gaan, had je 't vast niet geloofd!!
Ik heb vanmiddag een cirkeltje uitgezet voor Freyr en hem wat rond laten lopen. Meneer heeft duidelijk een voorkeur voor rechtsom. De andere kant op gaat hij ineens recht voor het lint staan, alsof hij er overheen wil springen en draait dan gauw de andere kant op. Heb hem expres veel linksom laten lopen dus ~~}>
Daarna zadel erop en een eind met hem gewandeld tot aan de provinciale weg. Ik twijfelde of we nog een stukje fietspad zou doen, maar niet gedaan. Ik hoop dat binnenkort toch es te doen en dan ook even het bos in.
Ootje

Bericht door Ootje » za 01 dec 2012, 19:18

Volgend jaar kan Fjella zo mee in de sinterklaasoptocht :D .

Fenna is al helemaal gewend op haar nieuwe plekje (wel gewoon op dezelfde manege)
v.l.n.r: Wenda, Sandra, Dizora, Fenna. Nick staat er ook nog naast.
Afbeelding

Afbeelding
Odette&Fenna
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 02 dec 2012, 09:56

Geweldig is dat hè, alleen maar Fjorden in de stallen. Ik vind dat ook altijd zo'n geweldig gezicht als ze hier 's winters 's avonds op stal staan.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
foss

Bericht door foss » zo 02 dec 2012, 10:25

Mooie stallen en mooie paarden natuurlijk.
Esther

Bericht door Esther » zo 02 dec 2012, 16:08

Mooie stallen zeg!! Allemaal fjorden op een rijtje!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie