Oh, dat klinkt echt als een haat/liefde verhouding. Ik had in het verleden twee merries (moeder en dochter) die gewoon helemaal niet zonder elkaar konden. Precies wat jij zegt. Gillen en gevaarlijk doen. Voel helemaal met je mee. Dat is erg vervelend en werd daar ook helemaal zenuwachtig van. Ik zette dan altijd de jongste op stal (andersom ging echt niet) en dan kon ik haar, als ik van een buitenritje terugkwam, al van een kilometer afstand al horen gillen

Ik heb nu gelukkig van die aso-ruinen. Vooral Zero. Die geeft er helemaal niets om als Dorinn thuis moet blijven

Maar ja, daar heb jij niets aan...
Ik heb wel eens ergens gelezen dat je ze dan langzaam moet wennen. Dus de een op stal/wei/paddock oid en de ander even weghalen maar wel dat ze elkaar nog kunnen zien. Op een tijdstip dat het lekker rustig is, dus niet net voor voertijd maar misschien daarna als ze toch van plan waren een dutje te doen. En ook niet als het waait. Misschien om de beurt lekker poetsen oid? Dan steeds verder weg en iedere keer terugkomen? Net zolang tot het niet interesant meer is? Ik heb het zelf nooit zo geprobeerd maar misschien helpt dit?
En als het kan gewoon doorzetten en dat vervelende gedrag negeren. Misschien een idee om ook een beetje freestyle doen om wat meer respect voor jou te bewerkstelligen? Anders misschien een klein shetvriendje voor diegene die achterblijft. Ik doe wel altijd de radio aan in de stal voor de achterblijver. Dat zorgt voor afleiding. Succes!