De I-tjes deel 1

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
janna
Contacteer:

Re: De I-tjes deel 1

Bericht door janna » di 18 sep 2012, 10:39

Amiro is ook al echt een wereld van verschil met toen hij weg ging.
En die laatste foto van Toffie is ook echt gaaf!

@ Esther (Rehtse): Leuk dat je Ishya hebt gekocht! Kunnen we die ook volgen.
En Iwan is ook echt wel een stoere vent, hij doet me wel wat denken aan Innvik...

Oh ja Inez dan ook maar! hihi de vaste wederhelft van Imre, die twee zijn niet meer los van elkaar te zien.
Imre is echt het stoere dametje van de twee, terwijl Inez als echte diva alles op zijn kop zet. :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Esther

Bericht door Esther » di 18 sep 2012, 10:45

Die Inez, daar zit echt zo'n leuk smoeltje op!! Echt een poppetje!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 18 sep 2012, 11:47

@Annabel: Ninke is dus net als haar moeder Enya verkocht aan Anita en Joyce? En Noa, blijft die FW veulen? Tofino blijft vooralsnog ook?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 18 sep 2012, 11:54

Anita schreef:@Annabel: Ninke is dus net als haar moeder Enya verkocht aan Anita en Joyce? En Noa, blijft die FW veulen? Tofino blijft vooralsnog ook?
Enya is van Joyce, Ninke van Anita en Noa wordt van vrienden van hen (die zich hier vást ook wel melden te zijner tijd)
Tofino zal binnenkort openlijk de verkoop in (zit eigenlijk nog te wachten op de mensen van het stamboek voor chip etc), maar hoeft niet op stel en sprong weg...we gaan voor een mooi plekje en hoe snel we die vinden, dat zal de tijd leren. (Buurmeisje Roos stelde haar achtertuin al beschikbaar, maar denk niet dat haar moeder daar blij van wordt := )
Geluk is de vrucht van intens werk
Rinske

Bericht door Rinske » di 18 sep 2012, 13:36

Leuk dit topic zo! De foto's zijn ook leuk, kan je een beetje zien hoe ze nu zijn, niet meer van die veulen fototjes.
Alleen ons I-tje is toch echt in 2012 geboren, maar er staat 2011 8)7 .
05-05-'95 Paula Brusvein x Astrix
11-04-'12 Ingmar Topas x Brusvein
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 18 sep 2012, 13:52

Oeps, bij nog een aantal stond 2011, zeker nog steeds niet aan gewent dat het 2012 is haha.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
wendys

Bericht door wendys » di 18 sep 2012, 17:36

Omg, kan iemand die foto's van Amigo direct verwijderen? Wat een koppie zit daar op, en dat kleurtje, ik smelt :~
Snap dat Bart die houd, maar hij mag zo naar hier komen hoor, hoeft geen strikje om :))

Inez heeft een echt diva hoofdje, daar krijg je nog wat mee te stellen.
Esther gefeliciteerd met de aankoop van Ishya, leuk dat we haar hier nog kunnen volgen.
Verder nog meer mooie veulentjes gezien maar dat weet ik even niet meer.
Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
Rehtse

Bericht door Rehtse » di 18 sep 2012, 18:03

Goh dames, bedankt voor jullie reacties voor mij en Ishya +:)+ .
En jeempie die witjes.... smelt :L .
Helemaal het einde.
Ik was toen ook naar alm komen kijken met jullie hengsten show (en jaja dit X was ik toptijd hoor) hihi.
Maar ik heb tóch voor een bestaand veulen gekozen omdat ik 1 Toch écht een merrie wilde en 2 Linda ook een dagje ouder word en 3 ik tóch écht wil blijven fokken :+:
En qua dekken is het nog altijd 50/50 op een merrie B-)
En Tsja dan heb ik "de Tinezz" nog maar dat is alleen een hele dure pluizige grasmaaier.

En jippie we hebben er weer een Inez bij, ik hoop dat zij net zo berucht en beroemd mag worden op de keuring als haar naamgenoote in Drenthe :D .
Lees de mama van Tinezz, Reitze, en nog vele andere toppers O:) .
Huisje, Beestjes, paardjes :L
Linda v. Sverre Vjenna v. Jars Dyvana v. Anton Gemma v. Ansgar. Hjordis v. Cikaro & Gussdi v. Myklemann

Iniminies: Kaida, Nevada& Anzalique <3
.
Trotse mamma van; Jerôme& Jente :L)
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 23 sep 2012, 19:04

Jammer dat Inez er gister niet was, ik was zo benieuwd naar haar... Knap dametje zo van de foto!

Nieuwe Isis pics :D
Afbeelding

Goh wie zou d'r papa nou zijn hè... :D
Afbeelding

Ze kreeg even een lesje vast staan en daar was ze het niet zo mee eens...vooral niet toen Karlien achter me het erf af wandelde O:) Die zag haar kans hihi. Ik dacht, die blijft wel even op het erf, gras genoeg...maar nee dus. Isis even op de achterbenen. Kon me er iets bij voorstellen :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Esther

Bericht door Esther » ma 24 sep 2012, 08:10

Ik heb gisteren de boys ook even onder handen genomen!!
Wilde alles knippen en poetsen, dus pa even gevraagd om te helpen. Kon hij de merries meenemen en kon ik met de boys even oefenen aan het touw lopen.
Daarna alles aan het hek geknoopt voor een lesje geduld en stilstaan! Niet helemaal gelukt, had Ica en Amiro tegenover elkaar staan en die gingen mooi door waar ze gebleven waren met spelen, hihi.. Alleen nu hadden ze halster om waar je ook lekker in kunt bijten, maar ze stonden dan wel vast met een hek ertussen, maar dat is blijkbaar geen beletsel om toch te gaan spelen..
Eerst Tea geknipt en daarna Icarus. Icarus moest er weer een klein drama van maken, elke keer als ik een knip deed schudde hij woest met zijn hoofd, is dat nieuw?? Heb hem toch echt wel eerder geknipt.. Met poetsen lukte het hem wel om stil te staan, vooral als ik zijn borst en kontje krabde, gek he!! Maar het blijft een mannetje hoor, echt op en top hengst (Eachann)!! Hij past zijn veulenhalster gelukkig nog, voor Amiro heb ik Digai's shet halster maar gepakt, vorige keer kwam ik erachter dat een veulenhalster bij hem niet zo lekker meer zit, hihi. Vangen vindt hij momenteel een beetje spannend, dus daar moeten wel nog wat mee gaan oefenen heb ik wel door. Hij staat wel naast je, maar het halster over zijn neus vind hij wat spannend en dan wil hij weg! Dus even snelheid met vastberadenheid combineren. Maar als je hem dan hebt dan is het weer koek en ei. Hij loopt mee, je zet hem aan het hek en alles is oke! Waar Ica bleef kleuteren viel hij op een gegeven moment lekker in slaap aan het hek, Icarus probeerde nog steeds hem te bijten maar dat negeerde hij.. Zou het soms aan het halster liggen, Digai viel ook altijd in slaap als bij vastgebonden stond, hihi..
Dus hem wat geknipt, niet de makkelijkste, poetsen vond hij ook erg fijn!!
Daarna Yarra de extreme makeover!! Die was kortgeknipt bij mij gekomen en kon er nu weer een mooie boog in knippen, even de oortjes ontplurkt, baard eraf, borsteltje erover, een heel ander paard ineens. Ze wordt er haast chique van!!

Maar de boys hebben zich vastgebonden redelijk goed gedragen, ze doen het niet zo vaak, dus het was best goed. Meelopen gaat met beide ook al best goed. Ze hebben elk hun dingetjes waar aan gewerkt moet worden, maar het zijn allebei leuke knullen!!
Knulletjes kan ik niet meer zeggen, daar zijn ze nu wat te groot voor.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ydel

Bericht door Ydel » ma 24 sep 2012, 08:42

Mijn I-tje gaat dit weekend verhuizen naar Esther :)
Stiekem wel jammer... maar wel leuk dat ze hier te volgen blijft :j
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
wendys

Bericht door wendys » do 27 sep 2012, 19:57

Jammer Eveline, maar wel leuk dat ze hier te volgen blijft.

Ik twijfel of we wel een fjord hebben gekocht :+ Biks daar haal je je neus voor op, muesli is al helemaal niet vreten, een wortel wat moet je daar mee? Alleen gras, hooi en wat snoepjes eet hij. Nou ja lekker goedkoop denk ik dan maar. Straks in de opfok zal hij ook niet anders krijgen, dus ben benieuwd over 3 jaar 8)7
Verder doet hij het nog steeds heel goed, poetsen, wandelen hij vind het allemaal prima! Van het weekend nog eens alleen een rondje met de trailer doen. En dan volgende week nog naar de smid en een wormenkuur en Iwan is klaar om op kamers te gaan wonen :D
Moet zeggen dat het enorm druk is met 4 paarden, maar we zullen hem flink gaan missen!
Guus Onze bink
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 27 sep 2012, 20:24

wendys schreef:Jammer Eveline, maar wel leuk dat ze hier te volgen blijft.

Ik twijfel of we wel een fjord hebben gekocht :+ Biks daar haal je je neus voor op, muesli is al helemaal niet vreten, een wortel wat moet je daar mee? Alleen gras, hooi en wat snoepjes eet hij. Nou ja lekker goedkoop denk ik dan maar. Straks in de opfok zal hij ook niet anders krijgen, dus ben benieuwd over 3 jaar 8)7
Verder doet hij het nog steeds heel goed, poetsen, wandelen hij vind het allemaal prima! Van het weekend nog eens alleen een rondje met de trailer doen. En dan volgende week nog naar de smid en een wormenkuur en Iwan is klaar om op kamers te gaan wonen :D
Moet zeggen dat het enorm druk is met 4 paarden, maar we zullen hem flink gaan missen!
Tja, jij wilde een kleurenpalet! := Ik weet wel zeker dat jullie hem gaan missen. Jullie hadden ook zo'n klik met elkaar.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Esther

Bericht door Esther » do 27 sep 2012, 20:32

De meesten moeten even leren wat lekker is, al had Digai ook geen hoge pet op van brokjes.. Hij nam er een paar hapjes van, hij proefde het dus wel, maar ging vervolgens gewoon verder met het hooi. Brokjes liet hij liggen.. Is het wel een echte fjord denk je dan, maar ja, dat was wel het geval 8)7
Niets moet..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
wendys

Bericht door wendys » do 27 sep 2012, 20:41

Haha Suzanne, je hebt gelijk! Ze kleuren zo leuk samen! En die klik met Iwan is er zeker, het is ondertussen zo'n kroelkip! Soms vind iets spannend en loopt dan even weg, maar loop er dan gewoon achteraan en dan zie je hem denken van oke het is toch wel leuk en komt dan weer terug. Heerlijk kereltje!

@Esther: hij heeft ook biks gegeten in het begin maar nadat er per ongeluk muesli ingeslagen werd ipv biks, moet hij er niks meer van hebben. Ook al hebben we nu weer gewoon biks voor hem. Maf paard! Maar je hebt een punt dat het echt wel fjord eigen is dat niks moet 8)7 Ik blij, toch een fjord gekocht :+
Guus Onze bink
Rehtse

Bericht door Rehtse » do 27 sep 2012, 21:29

zo blij als een ei... want my lady is over een paar dagen echt van mij
Verder worden er as weekend aardig wat foto's gemaakt, dus die gaan in de "jullie krijgen ze nog tegoed post := .
En daarna gaat het leven beginnen als ware forum chaooot O:) .
Máár we gaan het zien *-:)
En van het weekend ga ik ook even bij mijn mannen neuzen dus ik ben benieuwd *o/* *o/* . (En ja het is off toppic maar ik ben gewoon al een paar dagen een extreeme stuiterball)
Liefs +:)+
Linda v. Sverre Vjenna v. Jars Dyvana v. Anton Gemma v. Ansgar. Hjordis v. Cikaro & Gussdi v. Myklemann

.
Rehtse

Bericht door Rehtse » za 29 sep 2012, 16:50

Ik ben heel blij want mijn princesje is na vandaag Echt van mij !! :waven: *o/* !
Nu nog opzoek naar een leuk rastypisch hermansen x sverre/bren/reitze merrie veulen of jaarling met een goeie A-pre en dan waan ik mijzelf helemaal in den hemel. Dus alle tips zijn welkom via pb +:)+
Maar voor nu heb ik écht wel even mooi het jippie ja Jeeeej gevoel :D :D :D !!!
En ik heb een grijns op mijn gezicht die er mooi niet af gaat komende dagen 8)

.
Tatjana_

Bericht door Tatjana_ » zo 30 sep 2012, 14:40

Mag ik mi hier ook melden?

Isadore is een merrieveulen van Hermansen (m. Ylonja, mv. Olsen Jr.). Qua karakter is het een erg fijn veulen om mee bezig te zijn - mensgericht, koel en och de nodige pit. Verder is zij berenieuwschierig en staat het liefst met haar neus overal bovenop. In de omgang met de mens is zij erg fijn en meewerkend.

Afbeelding

Op de keuring haalde zij helaas 33 punten vanwege een Franse stand linksvoor. Hier gaan wij nu met de hoefsmid aan werken en hij heeft goede hoop dat dat met regelmatig en correct bekappen verholpen kan worden.
Ylonja (v. Ohlsen Jr.)
Isadore (v. Hermansen)
Esther

Bericht door Esther » zo 30 sep 2012, 15:13

Ik heb jullie gezien in Roden op de keuring.
Stond er verder niets op je briefje van Isadore? Een Fjord mag lichtelijk, weet niet hoe erg het is, frans staan.
Maar ze is ook lekker in de groei en niet zo'n dikke beer die ze graag zien, dat zal ook wel niet geholpen hebben. En die kleintjes zijn nog zo veranderlijk, komt helemaal goed!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Tatjana_

Bericht door Tatjana_ » zo 30 sep 2012, 19:14

Esther schreef:Ik heb jullie gezien in Roden op de keuring.
Stond er verder niets op je briefje van Isadore? Een Fjord mag lichtelijk, weet niet hoe erg het is, frans staan.
Zij had 4x een 7 en dus een 5 op beenkwaliteit met het commentaar Frans links voor. Verder niks aan commentaar gehad. Wel complimenten gehad tijdens het chippen, zij bewoog enkel met haar hoofd, alle 4 de benen bleven op de grond.
Ylonja (v. Ohlsen Jr.)
Isadore (v. Hermansen)
Plaats reactie