H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, deel 2

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Nathalie

Re: H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, dee

Bericht door Nathalie » wo 20 jun 2012, 16:59

ach Keandra, een paar Fjorden erbij en het probleem is opgelost toch :D O:) ....Ik zou me slecht kunnen beheersen mochten wij zoveel grond hebben....
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Keandra

Bericht door Keandra » wo 20 jun 2012, 17:16

ja, is makkelijk gezegd he, een paar fjorden erbij
heb daar wel de centjes niet voor he :o
of het moet zijn dat er hun jonge fjordsels bij ons willen komen zetten, maar denk dat dat te ver weg zal zijn

daarstraks nog met stalgenoot over gehad, die zei ook van het lange gras niet te hooien
is toch nooit het weer voor
dus we laten ze het maar op hun gemakje opeten (ben wel aan het denken van ipv om de 2 dagen om de 3 dagen ze een stukje bij te geven opdat ze ook alles wel degelijk op zouden eten, nu blijven er nog gras halmen gewoon liggen omdat ze geregeld vers gras krijgen)

tja en mss volgend jaar hebben we weer zo'n voorjaar waarin het gras amper groeit en zul je zien dat we maar juist toekomen met wat we hebben
denk dat dit een goed vet jaar is }>
rowenna

Bericht door rowenna » do 21 jun 2012, 08:56

Keandra, zelf veulentjes fokken? een mooi ulsje er bij is nooit weg hihi.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Keandra

Bericht door Keandra » do 21 jun 2012, 15:23

ja ik weet het
en had ik direct bereidwillig vervoer gehad, dan was Jalenka al op date geweest
maar leslie vindt dat we nog een jaar moeten wachten tot ze nog wat verder ingereden is _-:(
(domme reden := , maar de financiën laten het nu ook weer even niet toe hoor)
Verder wilt Leslie er eerst voor zorgen dat Jalenka op mijn naam komt, ook ergens een mooi doel, nu is die nog van mijn pa ....

we zien wel, al heb ik wel al afgesproken met een vriendin om volgend jaar Jalenka zeker naar de hengst te doen, dan is het mijn moment om mijn goesting te krijgen ~~}>
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » zo 24 jun 2012, 19:57

Vandaag zijn de paardjes naar hun vakantieparadijs gegaan.... op voorhand zodat ze kunnen wennen en ik nog tijd heb om dingen verder te veranderen aan hun wei en onze vriend (de melkveeboer) even instructies te geven.

We zitten nog maar met 1 ding. Stel dat 1 van de paardjes dood gaat (of afgemaakt moet worden), dan moet de rendac komen. Maar zij hebben een bedrijf en de rendac voert dan alleen af wat op het bedrijf geregistreerd staat... hoe dat eventueel op te lossen, gaan we morgen me de vee-arts even overleggen. Als een huurcontractje voor de wei of een brief dat ze uit logeren zijn, voldoende is. Dan regelen we dat nog. Dan heb ik rust in mijn hoofd en hebben we het vast niet nodig!

Mette was superbraaf op de trailer, hij doet alles wat Lajke doet. Ook al ging hij als eerste van de trailer af, hij bleef er netjes naast staan wachten tot zijn pleegmama er af was. Wel veel gesnuif op de wei, is een koeienweide dus met koeienmest. Nou leert de kleine meneer van.
Morgenavond ga ik bij ze kijken, even insmeren met anti-vliegenspul en vliegengordijntjes aan de halstertjes maken.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 28 jun 2012, 09:40

Heros is maf.....niet een beetje, maar een heleboel maf....totaal mafferwitz dus eigenlijk. Combineer dat nu met het feit dat hij echt nergens bang voor is (ongelooflijk en heel verfrissend aangezien Cos echt een bangebroek is) en zo had hij vanmorgen zelf een hoofdstel gefabriceerd van schrikdraadlint (ja u leest het goed).
Het lint van de opening naar weide 3 die ik even achteloos om een paaltje had gehangen.

Daar stond meneer dus, in zijn eigen gemaakte bitloze modelletje. Hij wilde naar voren....goh...gaat niet....nu ja...dan blijf ik hier wel staan en wacht tot ik uitgewikkeld word.....kortom....hij is maf (of had ik dat al gezegd?)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
rowenna

Bericht door rowenna » do 28 jun 2012, 13:40

Pas maar op dat ie straks niet ergens een zadel op de kop tikt en met een zadel rondloopt in de wei haha.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » do 28 jun 2012, 16:27

Wat een geweldig beest is Heros!

Mette staat nu met een vliegendeken op en 2 gele flappers met strotouwtjes aan zijn halster in een koeienweide.... Eerst snuffelen aan de deken en proberen weg te lopen en hem daarna gewoon zonder knipperen met zijn ogen op laten leggen en vastmaken en dan weglopen alsof hij alle dagen een deken opheeft. Gek beest!
Ik mag zorgen voor
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 28 jun 2012, 17:52

2 gele flappers? daar wil ik een foto van :P

zo geweldig vind ik Heros op het moment anders niet :')....ik zou er bijna vegetarier-af voor worden en hem in plakjes op m'n boterham eisen :')
accu was leeg van het stroomapparaat en meneer had al zulke fijne ervaringen nu met het schrikdraad dat hij er gewoon doorheen banjert. Geen aanloop, niks duwen/drukken gewoon "wandel, wandel, een iets steviger wandel, *KNAP*..en tadaaa...nieuwe wei"....vervolgens ontdekte hij dat het vanuit de paddock ook lekker ging en de anderen maken er schaamteloos misbruik van....

"toe dan Heros, toe dan...je kunt het...wij staan achter je!"

Resultaat....de hele kliek staat sinds vanavond op stal (P.C. en Dicky vinden het heerlijk...dat zijn echte stalmuizen) tot de nieuwe accu's morgen komen (zouden vandaag geleverd worden maar er was wat miscommunicatie binnen het bedrijf geweest..blahdieblahblah)
Ik voel me gewoon een 'slechte moeder' op het moment...paarden op stal met dit heerlijke weer...maar ja...Heros wandelt overal doorheen en we hebben net voor een vermogen nieuwe linten opgehangen dus wil de knip graag even dichthouden (die nieuwe accu's was ook even flink schrikken :o )
Keandra

Bericht door Keandra » do 28 jun 2012, 18:10

tja hij moet het maar leren, die Heros

ik herken dat toch ergens in jalenka, die had een paar maand terug ook een draadje losgeprutst (zonder stroom op) en dan had ze haar voet erin gezet in de lus. Dierf ze niet meer weg tot we haar 'losmaakten' (voet omhoog heften). Was wel heel handig, nooit gedacht dat ze opeens braaf ging kunnen blijven stilstaan. :+
Sindsdien heeft ze weer grote schrik voor stroomdraadjes (ookal staat er geen elektriciteit op), nog zo handig.

Het is Swann die er geen schrik voor heeft eens ze op de grond liggen, die neemt een aanloop en springt erover -:(-
Dus telkens moeten we met 2 zijn als er een paard van de weide gehaald moet worden om TerrorSwann op de weide te houden (draad voor haar neusje houden).
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » do 28 jun 2012, 20:35

Als ik er morgen ga kijken, maak ik foto van de gele flappers.
Het zijn van die gele oordingen die koeien normaal aan de oren hebben tegen de vliegen/dazen. Die heeft de boer met een strotouwtje aan weerskanten van het halster gemaakt. Hij vond de oortjes perforeren niet helemaal een optie.....
Ik mag zorgen voor
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 29 jun 2012, 06:29

joh...ik wist helemaal niet dat die gele flappen nog een functie hadden tegen insecten....Ik heb altijd gedacht dat die alleen maar waren om de koe te identificeren!
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » vr 29 jun 2012, 07:16

Nee ze hebben normaal dubbele flappen. En 1 gele flap werkt tegen vliegen en 2 tegen dazen. Boer gebruikt tegenwoordig ander spul wat je op de koe doet en in het lichaam werkt. Maar de vee arts vond dat niet zo'n goed idee voor bij de paardjes..... Die gele flappen mocht dan weer wel bij paarden van deze vee arts.
Ik mag zorgen voor
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 29 jun 2012, 08:03

Heerlijk die jonge dingen in de uitprobeerfase....vervl&* ze hier ook nog wel eens met stroomdraad. Hopen dan hij straks een hele beste tik er van krijgt :=

En die flappen bedoel je meer deze of niet? http://www.macrovet.nl/images/Boviclip_ ... rmerk3.jpg
Die pour-on's zijn inderdaad icm paarden niet ideaal heb ik wel begrepen, jammer, want bij koeien werkt het wel heel prettig, maar het is wel ook ontzettend 'sterk spul', werkt in op de bloedbaan. Maar oud stalgenootje had ook altijd deze flappen. Bevestigde ze aan de manen of voorpluk (vlocht ze er in zeg maar), maar werkte relatief goed :j
Geluk is de vrucht van intens werk
Mieke

Bericht door Mieke » vr 29 jun 2012, 10:03

Vanmiddag naar Hatt!! zin in :)
Ctje :)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 29 jun 2012, 11:52

Hindra staat nu sinds een week bij Meline en Indre en dat vindt ze geweldig. De beide meiden zijn al dikke vriendinnen. Meline doet nu alleen nog dienst als melkbar en verder trekt Indre met haar grote zus op.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » vr 29 jun 2012, 12:08

Bella, inderdaad van die gele plastic dingen. Met een strotouwtje aan het halster gaat prima.

Mette heeft zijn vliegendeken volledig gesloopt... tja dan moet hij het maar met de flapjes doen.
Ik mag zorgen voor
rowenna

Bericht door rowenna » vr 29 jun 2012, 17:48

haha, had eerlijk gezegt ook niet verwacht dat Mette die deken lang op zou houden.
Ja die vliegen flappen blijken goed te werken, heb ik al meer gehoord, zal ze de volgende ook eens mee nemen als ik weer voer voor de paarden ga halen.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » vr 29 jun 2012, 18:49

Ach het was een oude deken met véél ervaring.... nog van de fjord van mijn zusje geweest en daarna al een zomer van Lajke. Nu dus grondig aan gort....
Ik mag zorgen voor
Keandra

Bericht door Keandra » vr 29 jun 2012, 20:13

hier hebben onze 3 paarden het minste last van de vliegen, als er bij hen 2 op ze zitten is het veel *o/*
de andere paarden van stalgenoten hebben daarentegen een hele troep vliegen zitten
Plaats reactie