Hihi ja het nieuwste karrepaard gelijk aanwezig ja.Jowien schreef:Hee, Faira is hier ook al! Leuk, het nieuwste karrenpaard meteen aanwezig. Ga je veel met haar mennen? Of gaat ze meteen ook onder het zadel?
Afgelopen woensdagavond mocht ik voor het eerst aan het stuur. Sinds mijn 14e (nu 22) heb ik mijn menbewijs en rij ook regelmatig, dus ik dacht dat zal vast goed gaan. maar dat viel toch even tegen, faira nam gelijk een loopje met me. Gelukkig heeft janus geerts me goed ondersteunt en is volgens hem achenbach dood

Gisteren morgen ben ik weer geweest, wat was ik toen blij! Ze liep stukken beter, natuurlijk om dat ik het sturen van haar steeds meer ging begrijpen, zo zie je echt dat elk paard weer zo anders is. Ik dacht dat ik haar na 2,5 jaar wel kende, maar nu zie je weer een heel andere Faira.
Zondag gaan we met ons tuig en de kar erheen, doen we daar nog een rondje en mogen we haar meenemen. Ik neem thuis wel les van Leo Paauwe (zeeuwse menner), zodat alles goed gaat verlopen.
Mennen met Faira dus voorlopig alleen samen met me vriend, twee vaste mensen waar ze op kan vertrouwen en die weten hoe we haar aan moeten pakken.
Om even nog antwoord te geven Jowien;
Ja ik wil veel gaan mennen in de toekomst. Waar Faira nu beleerd is houden ze in het eerste weekend van oktober een oefenmarathon, hier hopen we als eerste dit jaar aan mee te doen. Verder doen we het rustig aan en wil ik denk ik eind van de zomer voor het eerst een keer op haar gaan zitten. In de toekomst hoop ik mennen en onder de man af te wisselen.
@Anna, wat leuk dat 't zo goed gaat met Tasja!