Dat met dat ijs weg'hijgen' wist ik niet.... knap dat de natuur dit bedacht heeft

Ik hoop wel dat deze ijstijd weer snel voorbij is hoor... ben er nou niet echt kapot van

Ik heb ook al zowat vast gezeten aan boxdeursloten en emmerhengsel grrrrEsther schreef:Was vanmorgen ook wel bar koud zeg!!
Met water geven hoef je maar een beetje water aan je handen te hebben of ik pikte al aan het metaal vast, boxdeuren, emmerhengsels e.d. Slang bevroren, kraan bevroren, jerricandoppen bevroren, argh!!
Die slobber was eenmalig, ze drinken normaal ook zo weinig..Bloemetje75 schreef:In slobber zit natuurlijk ook vocht....
Hier krijgen ze smiddags warme slobber en dan over de dag wisselt het. Denk dat ik een liter of 60 per dag naar achter sjouw voor 1 volwassen fjordje en 1 veulen van bijna 9 mnd...
Ik zag net op de paardendrogist.nl dat je zo'n zak gratis krijgtbij een bestelling van 75 euroMachteld&Falco schreef:Geen jerrycans hier, maar een heuse H2GO-bag! Prima uitvinding dat ding! Kan er met gemak 1 1kuip mee vullen zonder 5x heen en weer te lopen.
Oei, die van mij (90 liter trouwens) is met 2 paarden ook op 24h leeg... Slokkoppen! Maar mijn paarden drinken altijd veel. Als ik 's morgens bij kom vullen staan ze ook echt aan te schuiven voor hun slokJilly schreef:Wij hebben zo'n grote zwarte metselkuip staan (geen idee hoeveel daar in kan?) die is op 24u leeg met 5 paarden. 2 van de 5 staan 's nachts op stal en krijgen daar nog een emmer.
Ik heb het idee dat ze heel veel in 1 keer drinken. Als de kuip 's morgens gevuld worden, 's avonds nog bijna vol zijn en de morgen er op ineens helemaal leeg zijn.
Waarschijnlijk is het voor hen nu niet echt 'aantrekkelijk' om vaak te gaan drinken met de koude, maar als ze dan toch bezig zijn ineens goed doen hihi
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
't Is dat ik nou net niks nodig heb (en krap bij kas zitDennis schreef:Ik zag net op de paardendrogist.nl dat je zo'n zak gratis krijgtbij een bestelling van 75 euroMachteld&Falco schreef:Geen jerrycans hier, maar een heuse H2GO-bag! Prima uitvinding dat ding! Kan er met gemak 1 1kuip mee vullen zonder 5x heen en weer te lopen.
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Dat doe ik de hele tijd al, went wel maar die jerrycans zijn zo looooodzwaar.monne schreef:T'is hier helemaal ellendig met water. De pensionhouder is een aantal dagen weg en de deur van de garage zit op slot. Nu is er helemaal geen water en moet ik jerrycans van huis meenemen. GRRR