Dat heb ik vandaag weer ondervonden

Buitenritje met britt gemaakt. Ze is eigenlijk altijd best druk, maar nu was ze heel braaf geweest en we waren op de terugweg. Ik moet een klein stukje langs de weg om het oefenterrein op te gaan en dus ook weer naar stal te gaan.
NOu wij op weg uit het bos over de weg. Op die weg rijden ze eigenlijk altijd heel hard je mag er 50, maar niemand die dat daar ooit rijd. NOuja daar ben ik inmiddels wel aan gewend dus meestal blijf ik op de weg rijden (berm is erg krap op de meeste plaatsen dus dan moet je wel) en komt er iemand zo hard aanrijden maak ik met mijn arm gebaar dat ze zachter moeten gaan. Doen ze dat ga ik direct aan de kant (in de berm) zodat er voldoende ruimte is om veilig te passeren.
Maar ik moet ook onder een viaduct door (onder de snelweg dus) Britt is totaal niet bang voor autos, maarja met een viaduct ben ik altijd voorzichtig. Dus hup midden op de weg zodat er niemand langs kan en gewoon rustig onder het viaduct door en dan gelijk de berm in (daar is de berm heel breed) maar daar kreeg ik net niet eens de kans voor

Er kwam een idioot met nou zeker 100 km per uur aan rijden toen ik net de tunnel in reed. Hij kwam van achteren en ik denk ja het is goed met jou ik blijf mooi op de weg rijden je wacht maar even tot ik eruit ben. (naast de weg onder het viaduct staan paaltjes dus daar wil ik ook niet in belanden).
Maar die idioot ging dus echt drukken hij raakte nog net britt dr achterbeen niet en probeerde erlangs te gaan en dan meteen vol gas geven. Ik werd natuurlijk kwaad dus schreeuwde hem achterna: Hey joh idioot!!
Vervolgens stopte hij en kwam hij terug gereden. Hij begon te roepen: Ja en je moet niet met je paard midden op de weg paarden horen in de berm, want je bent een voetganger (achteraf lach ik hem vierkant uit) blahdie blah. Nou meneer je gaat ten eerste niet zomaar op deze manier langs een paard!!! als ze had uitgehaald had u een mooie deuk in uw auto gehad! daarnaast kijk uw rijbewijs boekjes maar eens na een paard hoord op de weg! Een ruiter is een bestuurder en hoort thuis op de weg!! Hij weer: Jah en ik ben ook een bestuurder en blah die blah die blah en toen reed hij weg!
Wat een &*()&#*$()&*()&*() KEREL! en zn zoontje keek alleen maar met grote ogen naar Britt.
Eerst heb ik Britt helemaal de hemel ingeprezen dat ze zo ontzettend braaf bleef doorlopen en daarna heb ik echt gedacht van: mensen hebben echt totaaaal geen besef waar een paard thuis hoort op de weg en hoe je die veilig passeerd. Als hij gewoon even netjes had gewacht (en britt loopt echt mega hard in stap dus het duurde ook niet heel lang). was ik gewoon aan de kant gegaan en dan hoort hij natuurlijk nog niet met vol gas erlangs te gaan.
Owjah hij zei ook nog dat hij dat wel eens ging nakijken. Jah doe dat maar!! Dan zal hij zien dat een paard op de weg thuis hoor en al helemaal onder een viaduct!! Voor mijn veiligheid, voor britt haar veiligheid, maar voornamelijk ook voor hem en zijn zoontje.
Natuurlijk rijd ik waar de berm erg breed is lekker in de berm. Is ook beter, want ze heeft verder geen ijzers en dan hebben de auto's ook geen last van mij, maar kom op! Net als dat een auto je gaat inhalen terwijl je zelf al dichter naar het midden van de weg moet aangezien er auto's geparkeerd staan. Rijd ik dus tussen 2 autos door ja hallo dat kan natuurlijk ook niet!!
Mensen hebben echt totaal geen idee wat ze meoten doen als ze een paard tegenkomen. Werd er maar wat meer aandacht aan besteed. Zo komen er natuurlijk ongelukken!!
Maar die man? echt wat een idioot en dan zo tekeer gaan. Ik had eigenlijk gewoon moeten gaan lachten (ownee dan krijg je hem natuurlijk nog bozer

Idioot!!