kennen jullie dit middel? (met het oog op oud & nieuw)

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Sjolvir

Re: kennen jullie dit middel? (met het oog op oud & nieuw)

Bericht door Sjolvir » di 06 dec 2011, 16:06

Megan schreef:Dominique, misschien is het dat ik juist omdat ik in afweggistan woon. Hier wordt dus helemaal niet geknald. Pas om 24.00 uur gaan de buren naar buiten en wordt er vuurwerk afgestoken.
Het is een groepje van huizen / boerderijen. De stal bij het huis van mijn moeder, waar de paarden staan, staat in het midden. Daardoor galmt het behoorlijk en waan je je toch even in de vuurlinie.
Het is niet echt dramatisch ofzo maar vanuit een serene stilte, wordt er ineens geknald. Ze wennen er dus niet echt aan en het vuurwerk wordt, best dichtbij rondom afgestoken. De volgende dag liggen de vuurpijlen in het weiland.
Ik ben altijd blij als de buren oud en nieuw ergens anders vieren.
Vandaar dat ik al een aantal jaren achter elkaar Calmitan geef. Dat is ook de enige keer dat ik dat geef. Bij Zero werkt dat prima maar bij Dorinn niet. Vandaar dat ik op zoek ben naar iets anders.

De katten hou ik gewoon binnen. Jack is ook erg bang voor vuurwerk. Die vliegt letterlijk in de gordijnen of kruipt onder de hoes van de bank ...

Tja, dan kan je alleen maar hopen dat je buren inderdaad uit zijn met oud en nieuw.

Of zelf gaan jagen?
Hier staan ze soms op het stukje voor de pony's te schieten, zegt niet dat ze schotvast zijn, schrikken echt wel eens.
Maar paniek, nee....

Waar Sjol vroeger stond hadden ze geen stal, dus vloog alles om 12 uur als stel idioten door de wei, dat duurde 5 minuten en dan stonden ze, wel snurkend, soort weer stil.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Jilly

Bericht door Jilly » di 06 dec 2011, 17:25

Bij ons in de buurt wordt ook gejaagd en daar reageert Hay niet op, maar ik ben maar bang dat de buurpaarden gaan flippen, hij wel meedoet (hij is nogal type, als de rest flipt zal er wel een reden zijn, dus doe ik maar mee 8)7 ). En op de paar dagen dat we nu op die wei staan heb ik al gemerkt dat de buurpaarden niet veel nodig hebben om te flippen pfff, watjes...

Ik heb een stal ter beschikking dus ik denk dat ik die maar ga gebruiken voor alle zekerheid.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Fran

Bericht door Fran » di 06 dec 2011, 21:13

Ik doe voor Olaf niks bijzonders, misschien krijgt hij wat extra hooi, maar meestal krijgt hij toch wel veel voor de nacht.
Voor de katten thuis laten we de radio en de lichten aan.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 06 dec 2011, 21:58

Die van mij zijn op zich niet bang maar hun stalgenoot de volbloed stookt de boel op. Ik ga Nisko en Anka niks geven, maar wat we met de volbloed moeten weet ik nog niet. Dus ik volg dit topic maar even.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
roos

Bericht door roos » zo 11 dec 2011, 13:55

Iets rustgevends geven..nooit, Dancer is de rust zelve. Ik kan met gerust hart overdag als er al vuurwerk wordt afgestoken over straat rijden tussen de rotjes door. Geen probleem.
Bij Ekdal doe ik het nog maar niet ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Annne

Bericht door Annne » zo 11 dec 2011, 16:12

Hier doe ik eigenlijk niks met de dieren met oud en nieuw.

Konijn (Stampertje) vond het eigenlijk niet eng en Buggs (nieuw konijntje) zal het dit jaar voor het eerst meemaken. Denk niet dat dat veel angst zal geven, hij is even bang en wil daarna gelijk weten wat het is :) Dapper jonk!

De katten (Tiffie en Kyra) krijgen ook nooit wat, gaan vaak naar de oppas (vrouw die vroeger op mij paste en tegenwoordig in de vakanties op de katten). Daar vermaken ze zich goed, ze worden binnen gehouden en zijn dan met een huis vol dieren :)

Do heeft vorig jaar ook niks gehad, heb ook niet gehoord van de ouders van vriendlief dat ze bang was dus ook dit jaar zal ze ''nuchter'' het jaar in gaan :)

Puur ken ik een beetje, de calendula gebruik ik nog wel eens. Of het echt werkt, tja.. :)
Je kan het natuurlijk proberen!
Do, mijn eerste eigen paard!
claudia

Bericht door claudia » zo 11 dec 2011, 16:34

Puur natuur moet je ook al ruim van te voren gaan geven wil je een beetje effect hebben.
Vetranquil wordt bij ons ook niet meer gegeven.

Mijn beesten krijgen helemaal niets. De katten blijven binnen(vorig jaar ontsnapte Bink en die kwam pas om 4.00 terug)
Zinniz blaft wel een keer maar dat is snel over.

Guuske had vorig jaar natuurlijk Alco en Coen en Nono om zich heen en die maakte zich niet druk. Nu staat hij natuurlijk in zijn eigen stalletje en alleen nog maar met Nono dus ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
Ik laat je licht aan.
Wij zitten bij een vuurwerkopslag/verkooppunt dus begint het hier al vroeg, ze kunnen er dus wel aan wennen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Plaats reactie