Megan schreef:Dominique, misschien is het dat ik juist omdat ik in afweggistan woon. Hier wordt dus helemaal niet geknald. Pas om 24.00 uur gaan de buren naar buiten en wordt er vuurwerk afgestoken.
Het is een groepje van huizen / boerderijen. De stal bij het huis van mijn moeder, waar de paarden staan, staat in het midden. Daardoor galmt het behoorlijk en waan je je toch even in de vuurlinie.
Het is niet echt dramatisch ofzo maar vanuit een serene stilte, wordt er ineens geknald. Ze wennen er dus niet echt aan en het vuurwerk wordt, best dichtbij rondom afgestoken. De volgende dag liggen de vuurpijlen in het weiland.
Ik ben altijd blij als de buren oud en nieuw ergens anders vieren.
Vandaar dat ik al een aantal jaren achter elkaar Calmitan geef. Dat is ook de enige keer dat ik dat geef. Bij Zero werkt dat prima maar bij Dorinn niet. Vandaar dat ik op zoek ben naar iets anders.
De katten hou ik gewoon binnen. Jack is ook erg bang voor vuurwerk. Die vliegt letterlijk in de gordijnen of kruipt onder de hoes van de bank ...
Tja, dan kan je alleen maar hopen dat je buren inderdaad uit zijn met oud en nieuw.
Of zelf gaan jagen?
Hier staan ze soms op het stukje voor de pony's te schieten, zegt niet dat ze schotvast zijn, schrikken echt wel eens.
Maar paniek, nee....
Waar Sjol vroeger stond hadden ze geen stal, dus vloog alles om 12 uur als stel idioten door de wei, dat duurde 5 minuten en dan stonden ze, wel snurkend, soort weer stil.