ik hou niet van slaan, maar.............

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Ziggy

ik hou niet van slaan, maar.............

Bericht door Ziggy » za 05 nov 2011, 20:26

vanmorgen heb ik Exel toch een behoorlijke optater met een zweep verkocht.

Ik stond bij zijn stal te praten met Desiree (Dees1980) en vanuit het niets beet meneer mij met behoorlijke kracht in mijn jas. Gelukkig had ik een dikke jas aan, als ik er met een t-shirtje had gestaan dan had ik echt een behoorlijke beet te pakken gehad. Op dat moment werd ik zo kwaad, ik heb naar Vera (mijn bijrijdster) geroepen dat ik een zweep wilde, zij stond tenslotte bij mijn kast. Ik heb die zweep gepakt en hem echt een knal verkocht met die zweep op z'n kop. Hij vloog achteruit naar de achterkant van de stal en bleef daar even beduusd staan. Ik ben bij de deur blijven staan en toen kwam meneer na een poosje naar voren en begon heel lief met z'n lippen over mijn gezicht te gaan. Alsof ie het goed wilde maken, waarop ik hem een dikke knuffel heb gegeven en gezegd dat ie nu heel braaf was.

Normaal hou ik er niet van om een paard een lel te verkopen, maar in dit geval vond ik het wel nodig. Later hoorde ik van de staleigenaresse dat ie van de week ook naar iemand gehapt had. Ik weet ook wel wat het is, zijn buurman staat nu veel buiten en nu mist hij de gezelligheid van samen met de jollybal spelen. Alleen moet ie dat dus niet op mij afreageren, dat pik ik absoluut niet :n
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Mieke

Re: ik hou niet van slaan, maar.............

Bericht door Mieke » za 05 nov 2011, 20:32

Beetje jammer dat n paard geen idee heeft waarom ie die tik gekregen heeft..
Ctje :)
Ilona

Bericht door Ilona » za 05 nov 2011, 20:36

Wat Mieke schrijft.. Het heeft niet veel zin als hij die lel pas na een paar minuten krijgt. Hij deed nu immers niets verkeerd meer..
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Charret

Bericht door Charret » za 05 nov 2011, 21:02

Mieke schreef:Beetje jammer dat n paard geen idee heeft waarom ie die tik gekregen heeft..
Mee eens! Actie reactie en dan wel meteen.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » za 05 nov 2011, 21:43

Ik ga ook met Mieke mee,
het heeft idd niet veel zin om hem na een paar min een lel te geven :n
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
rowenna

Bericht door rowenna » za 05 nov 2011, 22:23

Ben het eigenlijk ook wel met de dames hierboven eens.
Snap wel dat je boos bent op dat moment, maar als je dan pas een minuut of later een keer een flinke lel geeft, snapt ie echt niet meer waarom.
Dan had je hem beter meteen een flinke lel met je hand kunnen geven op datzelfde moment dat had meer inpact gehad denk ik.

Udo heeft van mij ook een keer een fikse lel gehad met de zweep toen hij weer eens een poging deed om mij omver te lopen, maar omdat ik wist dat ie dat vaker deed had ik voor de zekerheid die zweep mee genomen, heb hem toen een fikse tik op zijn borst gegeven[tegen de kop meppen doe ik niet], hij schrok daar zo van, en heeft het nooit meer gedaan.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Joram

Bericht door Joram » za 05 nov 2011, 22:30

Volgende keer met hand meteen tik geven zodat je wel binnen 3 sec zit. Timing is belangrijker dan hard heid van de tik.
foss

Bericht door foss » zo 06 nov 2011, 05:42

Ben het er wel mee eens gelijk reageren dan weet hij wat hij fout heeft gedaan misschien had je hem beter een tik met je hand kunnen geven komt wel minder hard aan maar dan begrijpt hij het wel.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » zo 06 nov 2011, 07:23

Terecht dat ie een tik kreeg maar net als de rest aangeeft, dat moet wel direct, actie, reactie dus! Nu denk ik niet dat ie de link heeft gelegd.
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » zo 06 nov 2011, 08:19

Nee, dit had werkelijk geen enkel nut.
Als die bijt, gelijk nee zeggen (of iets roepen) en hem op zijn plaats zetten, tik met de hand oid. Daar heb je ook echt geen zweep voor nodig.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 06 nov 2011, 08:45

Ik sluit me ook bij de rest aan. Een knal verkopen als ze zoiets flikken prima! maar dan wel direct op de actie. Dit was een afranseling, in zijn ogen, om niets.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
lientje

Bericht door lientje » zo 06 nov 2011, 16:28

Ik sluit me er ook wel bij aan, bij mij krijgen ze geregeld een lel, maar wel binnen een paar seconden na de daad. Alleen al het pakken van een zweep, al staat ie voor je neus duurt dan al te lang. Yuur is dan inmiddels ook zo dat hij een hap geeft en als de bliksem zijn kop wegtrekt. Nu hapt hij eigenlijk nooit meer, maar hij weet het precies. Volgende keer zou ik inderdaad met vlakke hand een kletser tegen de zijkant aan zijn neus aangeven, anders doe je jezelf zeer :)) O:) .

Kopschuw worden ze niet als ze begrijpen waarvoor ze die tik krijgen is mijn mening.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » zo 06 nov 2011, 18:40

Zinloos, veels te laat.....
Timing is everything! Actie is reactie, dit was due zinloze reactie, waar paard totaal geen relatie meer kan leggen met het gebeurde.

Toobs heeft me vorig jaar een keer in mijn boven been gehapt, die had op datzelfde moment een hoef van mij in zijn pens staan
en een beuk op zijn hoofd met mijn andere hand.
Dat is zinnig, niet zinnig, als ik dan eerst naar de kast moet om een zweep te halen, aangezien paard dan echt niet meer weet waar hij een ram voor krijgt.

Bij mij hebben zowel Sjol als de Hepsi ook wel eens een tik te pakken gehad, maar alijd lik op stuk beleid, ze worden dan ook totaal niet angstig,
maar snappen dan wel dat dat wat ze deden niet mag.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 06 nov 2011, 19:04

tja op zich ben ik het met jullie eens, maar ik merkte vandaag wel dat meneer veel liever was op stal.
Hij is de laatste week echt sjacho op stal en heeft al naar andere mensen ook gehapt, vandaag voor z'n stal gaan staan om te kijken hoe hij zou reageren. Nou hij was poeslief en aardig tegen me.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Evaliensvenna
Contacteer:

Bericht door Evaliensvenna » zo 06 nov 2011, 19:06

Ik geloof meer in het schrik effect, op het moment zelf een harde schreeuw en een tik gewoon met je hand. Ik ben het met de commentaren eens!
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » ma 07 nov 2011, 16:39

even geheel offtopic:

Volgens mij hangt de onduegenheid in de lucht! Ik heb al 3 verhalen gelezen waar de peerdjes heerlijk onduegend zijn...
1 van Annne, 1 van SheShannie en nu deze haha!.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » ma 07 nov 2011, 17:02

Moet er nu echt 13x dezelfde reactie geschreven worden? Denk dat 1x wel genoeg is ;) . Ben het wel met jullie eens hoor.
Annne

Bericht door Annne » ma 07 nov 2011, 18:19

Love_Jordy schreef:even geheel offtopic:

Volgens mij hangt de onduegenheid in de lucht! Ik heb al 3 verhalen gelezen waar de peerdjes heerlijk onduegend zijn...
1 van Annne, 1 van SheShannie en nu deze haha!.
Hahaha.. Dat was ook mijn eerste gedachten, wat een monsters zeg! := :x

Edit: Do krijgt van mij ook geregeld een tik/klap bij ongewenst gedrag.
één keer hard en duidelijk is vaak effectiefer als tien x zachtjes :)
Do, mijn eerste eigen paard!
Suus

Bericht door Suus » ma 07 nov 2011, 19:17

Ik moet zeggen dat ik in zo'n geval uit reflex een knal voor zijn kop terug geef. Dat snapt ie wel. De rest is gezegd!
Morris, mijn superfjord!
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » ma 07 nov 2011, 20:17

Ziggy schreef:tja op zich ben ik het met jullie eens, maar ik merkte vandaag wel dat meneer veel liever was op stal.
Hij is de laatste week echt sjacho op stal en heeft al naar andere mensen ook gehapt, vandaag voor z'n stal gaan staan om te kijken hoe hij zou reageren. Nou hij was poeslief en aardig tegen me.
Als je aangeeft dat hij sjaggo is op stal en gaat happen/bijten om zijn ongenoegen te uiten, dan klinkt het als een paard die zich nu een stuk minder goed voelt. Kun je daar geen verandering in brengen?
Voorkomen is natuurlijk altijd fijner.
Plaats reactie