Ik was om 18:30 uur op stal. Lekker de paardjes losgegooid en gepoetst. Ze waren allebei heel fris.. Net na zeven uur kwam Viv aan, die kwam gelijk bekenden tegen op stal.

Viv ging als eerste en daarna was het mijn beurt. We hebben de middendraf beetgepakt, de galop en de schouder binnenwaarts. Mw Zuidam was vorige week ook al geweest, toen had ze me al uitgelegd hoe ze de dingen graag ziet(geen les gegeven maar gewoon mondeling uitgelegd). Ze was gewoon een weekje te vroeg

We zijn daar in de les mee doorgegaan van de week en nu in de clinic, wilde ze de middendraf ruimer hebben, niet sneller. Daarvoor moest ik de diagonaal verkorten, Niet op de letter maar een paar meter erna beginnen en een par meter voor de letter weer op de hoefslag komen. Dat werkte goed voor Ulljon. Hij liet meer verruiming zien. In de galop wilde ze zien dat ik strenger werd, want hij stak iedere keer net het neusje eruit. Dat mag in de L2 nog wel, maar in de M1 wordt je erop afgerekend. Dat gaat nu ook steeds beter. Schouderbinenwaarts moest scherper ingezet worden, ook dat hebben we lekker geoefend. Ik moet echt mijn binnenhand op zijn plaats leren houden.
Als laatste hebben we nog een proef(15) gereden. Resultaat was 186 punten en dus een onofficieel winstpunt

Ik vond het heel leerzaam, en ook gezellig