Verslag juryclinic

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
ulljon

Verslag juryclinic

Bericht door ulljon » vr 28 sep 2007, 04:48

Nou bij deze dan het verslag vn de juryclinic:

Ik was om 18:30 uur op stal. Lekker de paardjes losgegooid en gepoetst. Ze waren allebei heel fris.. Net na zeven uur kwam Viv aan, die kwam gelijk bekenden tegen op stal. :D Maar goed zij doet haar eigen verslag wel *o/*
Viv ging als eerste en daarna was het mijn beurt. We hebben de middendraf beetgepakt, de galop en de schouder binnenwaarts. Mw Zuidam was vorige week ook al geweest, toen had ze me al uitgelegd hoe ze de dingen graag ziet(geen les gegeven maar gewoon mondeling uitgelegd). Ze was gewoon een weekje te vroeg :D
We zijn daar in de les mee doorgegaan van de week en nu in de clinic, wilde ze de middendraf ruimer hebben, niet sneller. Daarvoor moest ik de diagonaal verkorten, Niet op de letter maar een paar meter erna beginnen en een par meter voor de letter weer op de hoefslag komen. Dat werkte goed voor Ulljon. Hij liet meer verruiming zien. In de galop wilde ze zien dat ik strenger werd, want hij stak iedere keer net het neusje eruit. Dat mag in de L2 nog wel, maar in de M1 wordt je erop afgerekend. Dat gaat nu ook steeds beter. Schouderbinenwaarts moest scherper ingezet worden, ook dat hebben we lekker geoefend. Ik moet echt mijn binnenhand op zijn plaats leren houden.
Als laatste hebben we nog een proef(15) gereden. Resultaat was 186 punten en dus een onofficieel winstpunt *o/*

Ik vond het heel leerzaam, en ook gezellig :D
Ulljon M1 + 13 -> M2 startgerechtigd
Viv

Bericht door Viv » vr 28 sep 2007, 05:13

Hier an ook meteen ff mijn verslagje. Idd na een kleine zoektocht stal gevonden en kwam idd al snel een oud stalgenoot tegen met Tjo dr vriendinnetje dus die was meteen helemaal relaxed.
Zowizo verbaas ik me nog steeds hoe makkelijk ze overal is op vreemde terreinen.

Na het opzadelen de ENORME bak wezen verkennen (mag ik volgende keer plattegrond) en heerlijk van de ruimte genoten. Na het losrijden even met de jury staan kletsen wat we tot nu toe gedaan hadden en wat we nu nog wilden bereiken en daarna aan de slag gegaan. Niet echt specifiek iets aangepakt maar gewoon de basis weer ff doorgenomen hoe zij het graag ziet, stuk voorwaartser dus met meer impuls en wat strenger zijn met mn buitenhand.

En toen de proef, wat een humor. Voor mn gevoel zaten de letters verkeerd (jury zit altijd bij C dus ik was echt de weg kwijt). Proef had ik ook nog nooit gehoord laat staan gereden maar complimenten aan de lezer, ze heeft me er prima doorheen geloodst. Voor men gevoel gingie dus enorm rommelig maar ze kwam toch op een 171 punten uit met een 9 voor het halsstrekken!!!!! WOW... dat had ik dus ECHT niet verwacht zo na 2 jaar hobbelen en 2 weken trainen. Potenties voor de toekomst dus (was dit echt een strenge jury??).

En ben nu ene instructrice rijker want ik heb gewoon brutal gevraagd of ze niet les wilde geven. Dat was prima zolang we dan als ik ooit weer ga starten maar zorg dat ik niet bij haar rij. Mij best hoor :D
Volgende week hebben we weer een date.

We zijn na de proef nog even doorgegegaan met de galop want dat is al jaren ons grootste struikelblok maar daar zat na een paar minuten al verbetering in dus dat komt ook wel goed.

Martina onwijs bedankt voor de gastvrijheid en het regelen, was echt super!!!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ellebel

Bericht door Ellebel » vr 28 sep 2007, 06:00

Ik vond het een heel leuk mens. Echt westlands :D Wat goed is is goed, wat slecht is is uien haha.

Ik stond nog een beetje van de kou te hupsen aan de kant maar jullie hebben je aardig in het zweet gewerkt!
Patricia (Belle)

Bericht door Patricia (Belle) » vr 28 sep 2007, 06:08

Leuk om te lezen.. Jullie hebben er veel aan gehad dus..
L2 + 6!!!! :D
Belle is een super pony... Ben zo trots op haar!
Mijn grote vriendin!
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » vr 28 sep 2007, 07:58

Leuke verslagen en een nuttige les zo te lezen! Wel een beetje vreemd dat ze niet wilt dat je ooit nog bij haar wedstrijden rijdt als je bij haar gelest hebt. 8)7 Hoe weet je van tevoren wie er jureert?
ulljon

Bericht door ulljon » vr 28 sep 2007, 08:07

Naisven schreef:Leuke verslagen en een nuttige les zo te lezen! Wel een beetje vreemd dat ze niet wilt dat je ooit nog bij haar wedstrijden rijdt als je bij haar gelest hebt. 8)7 Hoe weet je van tevoren wie er jureert?
Dat weet zij van te voren en dan kan ze weigeren :)*
Ulljon M1 + 13 -> M2 startgerechtigd
Amber_

Bericht door Amber_ » vr 28 sep 2007, 08:08

Heeft ze het nog over mij gehad :P??

Zij heeft mij zaterdagmorgen om 5 uur naar Lisse gebracht O:)! Whaha
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Viv

Bericht door Viv » vr 28 sep 2007, 08:36

Reglementair gezien mag ze geen lesklanten jureren (of bloedverwanten) en dat wil ze ook niet. Begrijp ik helemaal en ach voorlopig start ik toch niet en heb haar de afgelopen jaren ook nog nooit gehad. Dus daar is vast wel een mouw aan te passen mocht het zover komen. Eerst maar weer eens gaan lessen en kijken of we in januari weer gaan starten.
Ik heb iig nu al zin in volgende week. :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Maikuh

Bericht door Maikuh » vr 28 sep 2007, 08:59

Productief avondje zo te lezen!
En ook super leuk dat je nu les gaat krijgen Viv!
yvette

Bericht door yvette » vr 28 sep 2007, 09:02

Klinkt als een geslaagde actie dus!
En, het lijkt me inderdaad geen goed idee als je je eigen lesklanten moet jureren. Dan ben je snel niet meer objectief of juist daardoor misschien te streng.
Ik heb wel eens bij een oud-instructeur van mij gestart, maar daar had ik al jaren geen les meer van, dan maakt het niet zoveel uit.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Leentje

Bericht door Leentje » vr 28 sep 2007, 11:02

klinkt als een leerzaam avondjes dus!
leuk,als er zo'n positief iets uit voort gekomen is.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
sparky10

Bericht door sparky10 » vr 28 sep 2007, 11:02

klinkt als een heel leerzaam avondje ,
lekker dat alles zo is verlopen zeg !
nienke geboren met 26 weken3dgn woog 540gram maar ze groeit goed een dapper prinsesje
lauraatje

Bericht door lauraatje » vr 28 sep 2007, 20:26

Leuke verslagjes dames :j
Was dus wel een succes en een leerzame avond.
Charret

Bericht door Charret » vr 28 sep 2007, 20:47

Nuttige avond zo te lezen! Ideaal dat iemand zo mee werkt en jullie zo kunnen leren.
Volgende keer pics he dames :D
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Viv

Bericht door Viv » za 29 sep 2007, 04:43

In het donker is het lastig pics maken :D
Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 29 sep 2007, 09:53

zo dat is een hele leerzame avond geweest zeg, dus Viv gaat weer back to dressuur?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » za 29 sep 2007, 14:12

leuk en blijf het een super initiatief van je vinden Martina!
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » za 29 sep 2007, 17:32

Kijk dat was nog eens verhelderend als ik dat zo lees :D
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Viv

Bericht door Viv » zo 30 sep 2007, 04:38

Ziggy schreef:zo dat is een hele leerzame avond geweest zeg, dus Viv gaat weer back to dressuur?
Nou dat gaan we dus bekijken of dat nog gaat gebeuren maar het ziet er hoopvol uit als ik dr binnen 2 weken al redelijk weer op niveau heb. Eerst maar eens 3 maanden trainen dan zien we wel verder.
Afbeelding
Charret

Bericht door Charret » zo 30 sep 2007, 06:55

Viv schreef:In het donker is het lastig pics maken :D
Volgende keer overdag dat ik ook kan komen? :P
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Plaats reactie