Zand happen

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Charret

Zand happen

Bericht door Charret » di 22 aug 2006, 08:00

Gisterenavond wilde ik gaan rijden op onze nieuwe Fries. Maar dat verliep niet zoals het zou moeten. Ik zat er lauw op of hij vloog er vandoor. Ik kon dus op geen mogelijkheid blijven zitten en donderede er toch af. Echt super hard.
Me moeder kwam meteen naar me toe rennen, me broertje pakte Jouke en ik kon even niks. Ik probeerde overeind te komen maar kreeg geen lucht. Wat is dat eng!!! Jesus, ik hoop dat niet meer mee te maken. Maar goed, na 2 minuten was me adem terug maar nog wel kort. Ik kon overeind komen maar vanaf dat moment deed echt alles me zeer.
Ik ben nog naar Jouke gelopen, heb nog een ronde door de bak gestapt, maar ik kon er niet meer opkomen. Deed te zeer en ik was gewoon angstig.
Ik weet dat het niet goed was, maar ik kon gewoon niet. Nou hup, heb nog even laten rollen op stal en ik naar huis.

Gedouched, pijnstiller en naar bed. Slapen ging min of meer, maar ik lig maar te piekeren. Wat te doen? Ik kan nu absoluut niet rijden, rechter ribben zijn volgens mij flink gekneusd, me schouder ook. Ik durf me mams er niet op te zetten. Die durft nu overigens zelf ook niet. Dus ik ga vandaag Tatjana bellen en vragen of zij hem wil rijden en eens kijken of hij ergens last van heeft of iets degelijks.

Het is een super lief dier, echt een teddybeer van groot formaat. Maar ik moet er niet aandenken dat het me moeder was geweest die er zo afvallen zou zijn. Ik ben nog jong, geneest allemaal wel. Me moeder [of zusje] is toch heel anders.

He dritt, baal hier zo van. We gaan geen overhaaste beslissingen nemen, natuurlijk. Maar dit is niet leuk :n
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » di 22 aug 2006, 08:02

Gossie Charret, dat is geen leuk begin :o . Schrok hij ergens van ofzo?
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 22 aug 2006, 08:07

Dat is balen zeg, het zit soms in een klein hoekje. Wel balen, heb je al eerder dat soort dingen meegemaakt met hem maar dan zonder vallen?
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Viv

Bericht door Viv » di 22 aug 2006, 08:09

Getverdemme..... dit is idd niet leuk. Hoe lang issie nu bij jullie? En heeft hij eerder deze neigingen gehad?
beterschapjes vanaf hier, idd geen overhaaste beslissingen nemen maar een paard wat niet te rijjen is is ook niet leuk.
Misschien de vorige eigenaren even bellen en vragen of hij deze uitspattingen vaker heeft gehad?
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ydel

Bericht door Ydel » di 22 aug 2006, 08:19

he getsie charret...
misschien vond hij het allemaal wel een beetje eng.
misschien moet je hem anders de eerste paar keer in de bak longeren en dan gaan rijden.
is zowieso handig bij jonge paarden ;)
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » di 22 aug 2006, 08:24

Jeetje wat een rot begin zeg :n
Hij moet zo wie zo ff wennen natuurlijk aan zijn nieuwe omgeving, en hij zal misshcin ook wat dingen gaan uitproberen.
Suzanna

Bericht door Suzanna » di 22 aug 2006, 08:35

Niet zo handig als ie er vandoor gaat, zeker niet als het plan is dat je moeder erop gaat rijden..

Ik zou zeggen laat hem totdat jij erop gaat rijden door iemand anders berijden, want als jij hem nou een tijd laat stilstaan, en gaat er dan weer op, heb je grote kans dattie er weer vandoor gaat omdat ie zolang heeft stilgestaan. Ik zou zeggen zoek een zeer ervaren iemand die erop durft.
Odinn is een toppaard!!
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » di 22 aug 2006, 09:32

jeetje wat een slechte start. Misschien de volgende keer eerst longeren voordat je erop gaat... Ik hoop dat je snel minder last hebt van je ribben en je schouder.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
miepie

Bericht door miepie » di 22 aug 2006, 09:53

Oei, wat vervelend. Sterkte met je ribben en schouder.
En anders de eerste paar keren erop en een ander hem vasthouden aan de longeerlijn.
Jilly

Bericht door Jilly » di 22 aug 2006, 09:54

Da's geen goeie start :n

Veel beterschap!!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 22 aug 2006, 11:19

jeetje meid heel veel sterkte, idd wat de rest zegt eerst even longeren voordat je er de volgende keer opstapt en misschien ook opstappen terwijl hij nog aan de longe staat? Dan is er iemand die in kan grijpen als ie weer van die fratsen uit wil halen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Kelly

Bericht door Kelly » di 22 aug 2006, 11:22

HEt is nog een jong dier had ik begrepen uit je eerdere postst.
Tipje: in het vervolg eerst even lekker longeren zodat hij zijn energie kwijt kan.
Jonge dieren zijn vliegensvlug en van elastiek :j

Succes met je zere lichaam.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » di 22 aug 2006, 12:16

ja mij schiet ook te binnen; het is en blijft nog een jong dier en hoe aaibaar en lief hij ook is, uitproberen doen ze allemaal en daar zal ook je moeder mee te maken krijgen, je kan niet alles voorkomen.

Maar effe naar de dokter gaan joh en even tijd voor jezelf nemen, beterschap :sorry:
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 22 aug 2006, 15:36

Ja dat is balen zeg, maar je zei het gisteren al he, dat ie wat fris was. En helaas zal je toch echt niet kunnen voorkomen dat je moeder er nooit af zal liggen, ze zijn jong en proberen uit he. Misschien idd eerst even longeren of iemand zoeken die veel ervaring heeft met het rijden van jonge paarden. In ieder geval succes ermee :(:)

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
DaphneT

Bericht door DaphneT » di 22 aug 2006, 17:11

He wat jammer zeg! Heel veel beterschap!!! En ja, wat iedereen al zegt: hij is nog zooo jong, helemaal kwalijk nemen kun je het hem ook niet.
Charret

Bericht door Charret » di 22 aug 2006, 17:58

Nah, kwalijk nemen doe ik het hem niet persoonlijk. Alleen de dag ervoor ging het longeren al niet goed. Resultaat pink velloos. Kan hij niet veel aan doen, maar goed. Het was even van alles bij elkaar.

Hij is inderdaad nog jong. :j Lichaam van elastiek inderdaad. Ik heb Tatjana helaas nog niet kunnen spreken, morgen bel ik haar meteen.

Hij staat hier nu een week. Ik zie wel dat hij er wat meer moeite mee heeft om zijn plekje te vinden dan bjivoorbeeld Alies. Dat geeft opzich ook niet, ik ben waarschijnlijk verwend en word zo met me neus op de feiten gedrukt ;)
Maikuh

Bericht door Maikuh » di 22 aug 2006, 18:16

Wel snel iemand erop laten rijden hoor!
Anders heeft ie echt gewonnen..

Verder beterschap :(:)
Tanja

Bericht door Tanja » di 22 aug 2006, 19:04

Gun hem nog even tijd om aan te omgeving te wennen en
misschien eerst even longeren een paar dagen zodat ie de
omgeving goed in zich op kan nemen en rustig aan beginnen.
Hij zal jullie misschien ook wel kunnen testen even kijken hoe ver ie kan gaan.
Gelukkig is het goed afgelopen ,dat zal wel spierpijn worden.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » di 22 aug 2006, 19:31

weekje pas? ik dacht al langer maarja hij moet zichzelf ook even op zijn plekje gaan voelen, succes iig
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Charret

Bericht door Charret » di 22 aug 2006, 20:07

We hebben hem langer, maar hij is pas een weekje hier bij ons op stal :)

Vandaag ook een actie. Staat hij lekker te rennen in de buitenbak. Mam is mesten, Alies deed ze voor mij [want ik au au] belt ze dat hij niet uit de bak wilde komen. Wat bleek, meneer stond achter een hele grote plas en durfde er niet door. Dus zij pakte hem en toen was alles goed. Dat zijn nu net dingen waar we niet meteen aan denken, want Alies gaat er gewoon in liggen rollen.

Ik ga overigens donderdag wel even naar de dok. voelt toch niet zo lekker en ik moest wel van me moeder ;)

Morgen gaat er weer iemand op rijden, als alles mee zit. Ik zal jullie op de hoogte houden :)
Plaats reactie