Ze staan samen in de paddock en dat gaat heel goed, Vera loopt niet meer voor me weg en ik merk dat ze lekker in haar velletje gaat zitten.
Alleen nou komt het volgende, we hebben afgelopen zondag een oriëntatierit gereden en sinds zondag is mijn vriendin helemaal niet meer bij Meinderd geweest. Ik zie dat aan het slotje op de kast en ook een vraag van de staleigenaar(via een briefje) aan haar is nog niet beantwoord. Tevens merk ik het aan Meinderd, want die raakt inmiddels behoorlijk gefrustreerd en reageert dit heerlijk op Vera af. Het gevolg is dat Vera weer angstig wordt en zich niet meer laat vangen door mij, mede doordat Meinderd al mijn aandacht vraagt. Wat op zich natuurlijk logisch is.
Maarja ik kom voor Vera en niet voor hem, hij krijgt uiteraard altijd wat lekkers van mij en een knuffel, maar Vera gaat lekker met mij mee. Gistermiddag kwam ik op stal en ik ging me behoorlijk irriteren aan het opdringerige gedrag van Meinderd, ik begrijp hem wel, maar het is behoorlijk irritant als je voor je paardje komt en een ander paard jaagt jouw paard weg

Ik wil geen ruzie met mijn vriendin, maar hoe kan ik dit nou het beste aanpakken? Ik ga Vera zowiezo weer apart zetten, maar weet nu al dat ze daar over gaat zeuren. En aangezien er nog iemand is waar ik mee rij en die twee dames ruzie met elkaar hebben, weet ik bijna zeker dat ik te horen krijg dat ik opgestookt ben door die ander

Moet ik haar maar gewoon eerlijk zeggen dat ze haar paard in de steek laat? En dat hij daarom heel lastig is?
Trouwens nog iets, hij liep maandag hartstikke onregelmatig, dus dat had ik haar gesmst en toen kreeg ik als antwoord dat het spierpijn was van de oriëntatierit en dat ik hem maar even beweging moest geven

Misschien vinden jullie mij een zeur, maar ik zit hier behoorlijk mee in mijn maag, het voelt alsof ze alle zorg aan mij over laat en zelf alleen maar komt om te rijden