hoe pak ik dit tactisch aan?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Ziggy

hoe pak ik dit tactisch aan?

Bericht door Ziggy » za 05 aug 2006, 10:39

zoals jullie weten staat Vera op dezelfde stal als Meinderd (de haflinger van mijn vriendin). Momenteel staan ze in de paddock, omdat de weilanden hartstikke kaal zijn en ze weer bij moeten groeien, op dit moment gaat dat lekker met die buien van de afgelopen dagen.

Ze staan samen in de paddock en dat gaat heel goed, Vera loopt niet meer voor me weg en ik merk dat ze lekker in haar velletje gaat zitten.

Alleen nou komt het volgende, we hebben afgelopen zondag een oriëntatierit gereden en sinds zondag is mijn vriendin helemaal niet meer bij Meinderd geweest. Ik zie dat aan het slotje op de kast en ook een vraag van de staleigenaar(via een briefje) aan haar is nog niet beantwoord. Tevens merk ik het aan Meinderd, want die raakt inmiddels behoorlijk gefrustreerd en reageert dit heerlijk op Vera af. Het gevolg is dat Vera weer angstig wordt en zich niet meer laat vangen door mij, mede doordat Meinderd al mijn aandacht vraagt. Wat op zich natuurlijk logisch is.
Maarja ik kom voor Vera en niet voor hem, hij krijgt uiteraard altijd wat lekkers van mij en een knuffel, maar Vera gaat lekker met mij mee. Gistermiddag kwam ik op stal en ik ging me behoorlijk irriteren aan het opdringerige gedrag van Meinderd, ik begrijp hem wel, maar het is behoorlijk irritant als je voor je paardje komt en een ander paard jaagt jouw paard weg :?

Ik wil geen ruzie met mijn vriendin, maar hoe kan ik dit nou het beste aanpakken? Ik ga Vera zowiezo weer apart zetten, maar weet nu al dat ze daar over gaat zeuren. En aangezien er nog iemand is waar ik mee rij en die twee dames ruzie met elkaar hebben, weet ik bijna zeker dat ik te horen krijg dat ik opgestookt ben door die ander :?

Moet ik haar maar gewoon eerlijk zeggen dat ze haar paard in de steek laat? En dat hij daarom heel lastig is?

Trouwens nog iets, hij liep maandag hartstikke onregelmatig, dus dat had ik haar gesmst en toen kreeg ik als antwoord dat het spierpijn was van de oriëntatierit en dat ik hem maar even beweging moest geven |o Gisteren liep hij nog heel stijf en van voor wijdbeens, je maakt mij niet wijs dat dat nog steeds van die oriëntatierit is.

Misschien vinden jullie mij een zeur, maar ik zit hier behoorlijk mee in mijn maag, het voelt alsof ze alle zorg aan mij over laat en zelf alleen maar komt om te rijden :(
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Ydel

Bericht door Ydel » za 05 aug 2006, 11:22

wat een verhaal meid!!!
ik weet niet wat ik in dit geval zou doen.. :n
het is altijd moeilijk om hard te zijn tegen een vriendin...
maar ik zou het wel zeggen, want ten koste van een paard is natuurlijk nooit iets...
maar moeilijk is het wel...
en vera apart houden is natuurlijk zowieso goed, als hij vera te grazen neemt....
sterkte meid :(:)
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Tanja

Bericht door Tanja » za 05 aug 2006, 11:47

Ja ,dat is wel moeilijk en een paard laat je ook niet aan z'n lot over.
Maar ik zou misschien voorzichtig vragen / erachter komen of er wat aan de hand is,
misschien heeft ze reden dat ze niet zo vaak is geweest.
Krista

Bericht door Krista » za 05 aug 2006, 11:56

Ik zou haar gewoon opbellen en vragen wat er aan de hand is, waarom ze niet naar stal komt... dat kan toch als je vriendinnen bent?! En aangeven wat er met dr paardje is en dat jij het beestje geen beweging gaat geven... dan hoor je vanzelf wel hoe of wat!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Charret

Bericht door Charret » za 05 aug 2006, 12:52

Als het een vriedin van je is zou ik haar gewoon bellen en vragen waarom ze niet bij Meinderd is geweest. Misschien is er wel iets gebeurd waarom het er bij in is geschoten. Nooit geschoten is altijd mis, dan hoef je het nog niet eens over Vera's gedrag te hebben.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 05 aug 2006, 15:41

haar bellen is een drama, want thuis krijg ik haar bijna nooit te pakken, dan heb ik elke keer haar moeder aan de lijn en die verteld me dan dat ze er niet is en mobiel is ze momenteel ook niet te bereiken, omdat ze haar adapter kwijt is en 'm niet op kan laden :? Dat is dus ook een probleem met haar, ze is bijna niet te bereiken.

Nou wil het toeval dat ze vandaag naar mij belde met de gsm van haar vriend (nummer heb ik gelijk opgeslagen op mijn foon) en toen heb ik haar gevraagd wanneer ze voor het laatst was geweest en toen loog ze dus tegen me, ze zei eergisteren en ik weet zeker van niet. Volgens haar had ze de paarden eten gegeven, maar het slotje van de kast heeft heel de week raar gezeten. De staleigenaar heeft een slotje van onze kast en die heeft 'm denk ik op z'n kop gehangen, nou heb ik 'm dus elke keer zo terug gedaan om te kijken of ze wel of niet geweest was. Ik weet 100% zeker dat zij het slotje anders had gedaan en dat is dus niet gebeurd, dus heeft ze duidelijk tegen me gelogen |(

Ik heb haar ook gezegt dat Vera nu apart staat omdat Meinderd zo lelijk doet en dat vond ze "mijn goed recht" en dat kwam er echt een beetje beledigd uit, nou jammer dan ik kies voor het welzijn van mijn paard.

We zouden vanmiddag op stal nog even verder praten, zij zou er om 4 uur zijn. Kom ik daar.................niemand, nog even met de staleigenaar besproken wanneer we de paarden weer op de wei konden zetten, nog even met Vera geknuffeld en apart gezet. Half 5 gingen we weg en was ze er nog niet. Toen heb ik gebeld naar dat nummer van die vriend, telefoon stond dus uit. Heb ik een smsje gestuurd, belt ze me daarnet terug, ze had mij een smsje gestuurd dat ze later zou zijn. Smsje is bij niet aangekomen, komt overigens wel vaker voor dat ik geen smsjes krijg die zij gestuurd zou hebben :?
Ik denk dat ik wat meer afstand ga nemen, want het begint me behoorlijk te irriteren. Het is dat Vera het daar gewoon hartstikke goed heeft, anders zou ik haar toch weer verkassen en dichter bij huis zetten, ik ben tenslotte ook voor haar terug gegaan daar naartoe. Maarja die staleigenaar is zo goed voor de paarden en ook voor ons, dat ik eigenlijk helemaal niet weg wil.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » za 05 aug 2006, 19:51

nou met je laatste zin geef je zelf eigenlijk het anwtoord al, jij lijft lekker je ding doen en laat de staleigenaar het anders eens met r bespreken, aangezien hij ook een vraag had kan hij dit er ook nog wel gelijk bij vermelden,

haar paard is haar veranwtoordelijkheid hoe zielig je het ook vindt maar als jouw paard er last van heeft dan moet degeen die de totko beheert er wat mee doen, sterkte

ps echte vrienden verzinnen geen smoejses en gekke praat!
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 05 aug 2006, 20:04

Carolinef schreef:nou met je laatste zin geef je zelf eigenlijk het anwtoord al, jij lijft lekker je ding doen en laat de staleigenaar het anders eens met r bespreken, aangezien hij ook een vraag had kan hij dit er ook nog wel gelijk bij vermelden,

haar paard is haar veranwtoordelijkheid hoe zielig je het ook vindt maar als jouw paard er last van heeft dan moet degeen die de totko beheert er wat mee doen, sterkte

ps echte vrienden verzinnen geen smoejses en gekke praat!
die vraag heb ik inmiddels al antwoord op gegeven en hij weet inmiddels mijn standpunt en is het helemaal met mij eens.

Vanavond heerlijk met Josine gereden, gewoon lekker van mijn paardje genoten. Toen ik op stal kwam, stond Vera al naar me te hinikken en toen ik haar uit de paddock ging halen, stond ze al bij het hek op me te wachten :D

Ik heb wel Meinderd wat eten gegeven toen ik terug was van het rijden, want ik gaf Vera ook eten en hij stond zo zielig te kijken

Janine
Moderator
Contacteer:

Re: hoe pak ik dit tactisch aan?

Bericht door Janine » ma 07 aug 2006, 07:56

Tja ik zou met je vriendin om de tafel gaan zitten :j
Ziggy schreef:Trouwens nog iets, hij liep maandag hartstikke onregelmatig, dus dat had ik haar gesmst en toen kreeg ik als antwoord dat het spierpijn was van de oriëntatierit en dat ik hem maar even beweging moest geven |o Gisteren liep hij nog heel stijf en van voor wijdbeens, je maakt mij niet wijs dat dat nog steeds van die oriëntatierit is.
Dan kan heel goed hoor :j Rian heeft bijna een week last gehad van een beetje verkeerd 'uitgestippelde' puzzelrit! Kan ze overigens zelf niet meiderd voldoende beweging geven? Wel sneu dat hij zijn eigen spierpijn moet uitzoeken.
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 07 aug 2006, 08:25

nee ze schijnt op dit moment heel erg weinig tijd te hebben, ze heeft mij al gevraagd of ik iemand wist die hem beweging wilde geven

ujord

Bericht door ujord » ma 07 aug 2006, 18:56

hmm raar allemaal zeg , kun je haar niet bellen of emailen of wat dan ook als je haar maar bereikt en haar verteld dat het je behoorlijk dwars zit en dat je er geen fijn gevoel bij hebt en dat je graag met haar wil praten,,,ik denk dat dat de beste manier is als je haar niet als vriendin wil verliezen maar dat ze tegen je liegt en vreemde verhalen verzint klopt ook niet... mischien is er wel een reden dat ze zo doet ...
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 07 aug 2006, 19:00

ik heb haar vandaag gesproken, maar dat liep niet lekker (zie mijn topic over die ijzers) en ze gaf te kennen dat ze heel hard iemand zoekt die Meinderd beweging wil geven. Nou weet ik wel iemand, maar die krijg ik op dit moment ook niet te pakken, denk dat ze op vakantie is.

nouja aangezien ik Vera tot donderdag wil laten staan, pak ik Meinderd morgen en woensdag wel ff, kan ik toch nog even rijden :D

Plaats reactie