Twijfels, twijfels, twijfels

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
saskia
Moderator

Twijfels, twijfels, twijfels

Bericht door saskia » zo 30 jul 2006, 10:38

"Ja, nee, Sjors gaat verhuizen, echt hoor, 100 % zeker" ik kon niet wachten en was dan ook zo blij dat het kind in mij ( of ben ik nog een kind :? ) begon te gillen.

Spullen verzameld, nog 1 keer de stal uitmesten, nog 1 keer zijn paddock uitmesten, allemaal laatste keren, want ik zou dat immers allemaal niet meer zelf hoeven te doen. Het enige wat mij restte, was paardrijden/poetsen/dollen en leuk doen, verder werd alles gedaan.

Héérlijk, ik heb tijd over dat wil je niet weten. Het kwartier extra om er te komen daargelaten, want in die tijd mest je ook met gemak een stal uit. O:)

Daar aangekomen kregen we een mooie ruime (3,5 x 4 meter ) stal aangewezen, wat in groot contrast stond met zijn krappe (2,5 x 2,5 meter) stal in Leusden stond. Mijn toch al iets aan de lage kant fjord, leek spontaan een shetlander in het grote boze wedstrijdpaardenland, maar toch. Het scheelt tijd Sas, het scheelt echt tijd. Gewoon vaak genoeg zeggen dan geloof je het vanzelf :+ Voor het eerst in zijn carriere bij mij, mocht hij op stal zijn deken af. Want de manege eigenaren vonden het zo sneu de hele dag met zo'n boettdeken op. Dus die zouden hem er 's ochtends voor me opdoen en 's middags weer af. Even een spoedcursus gegeven et oila. Maar het kon al die tijd niet anders, want dekens verwisselen zat niet in het (toch al niet zo ruime) pakket op de vorige stal.

Ik zag zijn manen spontaan overeind groeien, inplaats van schuin naar achter, en was weer wat meer gerustgesteld.

Volgende probleem: Hoe krijg ik al die zooi in 1 kast. In Leusden hadden we gewoon 1 grote massa opslag plaats, waar altijd wel plek is voor iets. En aangezien mijn logica niet denderend is, heeft het tot de volgende dag geduurd voor ik een oplossing had gevonden, en de deur dicht kon :D

En in die nacht dat ik zat te peinzen over mijn zooi in de zadelkast, heb ik ook zitten piekeren of ik er wel juist aan had gedaan. Ik bedoel hij krijgt wel wei, weidegenootjes, 3 voerbeurten ipv 2 en een grotere stal. Maar ik ben het niet meer zelf die hem binnen zet, eten geeft en weer naar buiten gooit. Heb ik nou niet gewoon een veredeld manegepaard. :o Vind hij me straks nog wel leuk en weet ie nog wel dat ik bij hem hoor O:)

De volgende dag op stal kreeg ik gewoon nog een hinnik van hem, en keek ie nog op toen ik wegging. En voortaan stop ik, ik persoonlijk, gewoon elke dag een appel in zijn mik. Want dan ben ik voor hem misschien niet meer zijn baasje/kok, dan maar "dat kind met die appel" Gelukkig weet ik dat MIJN pony erg omkoopbaar is...ook met een appel ;)
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » zo 30 jul 2006, 10:54

meid twijfel niet zo, volgens mij staat hij er prima en zal hij het er zeker naar zijn zin hebben, maak jezelf niet gek en laat die waanbeelden los en geniet van de extra tijd, die kun je nu goed besteden aan het netjes houden van je zadelkast :D
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Ingele

Bericht door Ingele » zo 30 jul 2006, 11:10

die twijfels had ik in het begin ook toen ik naar mijn huidige stal verhuisde... twijfels waren alleen binnen een week weg :D
hoord er denk ik gewoon een beetje bij, ik st nu al weer 1,5 jaar met heel veel plezier op deze stal...
Zo te lezen krijgt Sjorsie het super, gewoon ff wennen voor jou :D
claudia

Bericht door claudia » zo 30 jul 2006, 11:16

Niet twijfelen.
Hij heeft het zo goed daar , niet de hele dag dat deken op, ruime stal. Zoals je zelf zegt alles er op en er aan.
Oke, jij zet hem niet binnen en buiten, maar geloof mij daar gaat hij niet minder door van je houden.
Voor jou minder stress en sjors vindt heerlijk.
Als je nu lekker samen bent kunnen jullie heerlijk van elkaar genieten en hoef jij niet te haasten van , ojee nog snel stal uitmesten, mest ruimen.

Nu is het GENIETEN>
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Leentje

Bericht door Leentje » zo 30 jul 2006, 11:31

het klinkt allemaal zo goed,dit moet goed zijn,voor hem en voor jou,geniet er nu maar lekker van!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
lauraatje

Bericht door lauraatje » zo 30 jul 2006, 11:59

Geweldig geschreven weer Sas :D Maar die twijfels zijn nergens voor nodig hoor. San wordt ook gevoerd en buiten gezet (ze staat bij mensen iets verder in de straat), maar ze hinnikt alleen naar mij en mijn zus hoor :j Klinkt als een super huisje voor Sjors, dus zoals de rest ook al zegt: geniet ervan :)
roos

Bericht door roos » zo 30 jul 2006, 13:22

Die Sjors heeft het volgens mij prima naar zijn zin.....:D
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 30 jul 2006, 15:24

Nee joh sas niet twijfelen! Als ik het zo lees krijgt hij het alleen maar heel veel beter! Niet dat hij het slecht had op die andere stal zo bedoel ik het niet maar een ruimere box en weidegang is toch fantastiesche voor een paard. En wat helemaal heerlijk is is dat hij zn deken af mag heerlijk voor hem!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » zo 30 jul 2006, 16:17

Gewoon lekker genieten! Je knollie heeft het daar wel goed geloof ik!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 30 jul 2006, 16:45

ik kan me niet indenken dat Sjors jou niet meer als zijn baasje ziet hoor, jij gaat lekker leuke dingen met hem doen, hij heeft het daar hartstikke goed hoor. Vera wordt momenteel ook regelmatig door de staleigenaar binnen of buiten gezet, maar ze is lijkt mij nu nog aardiger te vinden als voorheen :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Mir

Bericht door Mir » zo 30 jul 2006, 18:11

Volgens mij moet jij gewoon nog heel erg wennen! Heerlijk toch, dat er mensen zijn die je willen helpen met de Boett en weidegang. Komt echt helemaal goed, alleen misschien een krukje voor zijn voorbeentjes om over de stalwand te kijken :D !
Heranda

Bericht door Heranda » zo 30 jul 2006, 18:45

Ik ben het met de rest eens! Jullie, en vooral jij blijkbaar ;) moeten gewoon nog erg wennen en dat gaat helemaal goedkomen, jullie gaan het daar super naar jullie zin krijgen!
Esther schreef:En natuurlijk 'Do the Herman!'
viewtopic.php?f=9&t=39079
Wiesje

Bericht door Wiesje » ma 31 jul 2006, 06:08

Whaha, gek ding, Sjors krijgt het daar kei goed, en geniet gewoon van de tijd die jullie nu samen kunnen gaan doorbrengen en die je anders aan de stal kwijt was! Meer quality time dus, en dat gaat Sjorsie zeker weten waarderen :D
Viv

Bericht door Viv » ma 31 jul 2006, 06:31

heel herkenbaar hoor meis. Je moet gewoon even je draai vinden en bevestiging krijgen van Sjorsmans dat je keuze goed was.

Ik voelde me ook schuldig toen ik Tjo na mn vakantie weer op stal plantte ipv in de zomerwei, maar ze is er maar wat gelukkig mee. Weer lekker met dr hengst knuffen, met dr ruinenvriend in de wei spelen, met de haf vriendinnetje lekker buitenrijden.. ze is zielsgelukkig en straalt gewoon.
Tsja dan weet je toch dat de keuze goed is geweest.

Overigens wordt tjo ook gevoerd en buiten en binnen gezet en heb absoluut niet het idee dat ik een veredeld manegepaard heb. Uitmesten doe ik op eigen verzoek zelf, vind ik gewoon leuk om te doen :D.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » ma 31 jul 2006, 08:01

Nou als ik het geld zou hebben zou ik zo met je willen ruilen. Zou geen minuut twijfelen. Lijkt me heerlijk. Dus ik zou zeggen geniet ervan :D
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
jezzikaatje
Contacteer:

Bericht door jezzikaatje » ma 31 jul 2006, 10:28

Het klinkt toch juist super lekker..
Het komt vast wel goed met je twijfels!
Ik denk niet dat Sjors eromheen kan dat jij zijn baasje bent, al zou hij het willen O:) :+
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 31 jul 2006, 10:55

Niet twijfelen.
Het meisje met de appel is ook een prima rol hoor!
Toen ik Ilonk van, altijd alles zelf doen, naar hier ('s morgens vreten van de boer) bracht dacht ik ook dat Ilonk mij niet meer zo leuk zou vinden. Viel reuze mee hoor! Nu ze stil staat en alleen nog maar 's morgens wat krachtvoer krijgt hinnikt ze nog naar me als ik 's middags of 's avonds kom en is mijn penny gevoel weer tevreden gesteld.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
siets
Contacteer:

Bericht door siets » ma 31 jul 2006, 11:57

Oh oh Sas toch, denk ook eens aan jezelf! Sjors kent jou echt nog wel als zijn niets-is-te-gek-want-ze-komt-toch-wel baas... Die fjordenbaal is veel te gek op je om je te vergeten. Geloof dat nou maar! Ik denk dat het even wennen is, maar uiteindelijk wil je niets anders meer :).
Dag lieve, lieve Trix... ;(
Vera

Bericht door Vera » ma 31 jul 2006, 13:59

nou volgens mij hoef je helemaal niet te twijfelen. Sjors heeft het zo te lezen prima daar op stal. En geweldig toch dat hij de deken niet de hele dag op hoeft te houden. En wie zijn stal mest, dat maakt hem toch niet uit, zolang het maar schoon is.

Blijf je maar lekker het meisje met de appel hoor!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
saskia
Moderator

Bericht door saskia » ma 31 jul 2006, 14:13

ik denkook wel dat t goed komt/is. hij is nog altijd sjors the horse *o/*
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
Plaats reactie