A'tjes topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Charret

Bericht door Charret » vr 25 jan 2008, 09:07

Ok, Suus ik wacht geduldig af :P

@Thessa is ook zo! Alleen ik ben altijd diegene achter de camera :P
Ik kan ook alleen buiten foto's maken dus even mooi weer en dan komt het goed. Misschien zondag..
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » vr 25 jan 2008, 09:28

Ik heb gisteravond weer in de groepsles meegereden en het ging super goed, Aike was echt heel erg braaf *o/* Ben helemaal heel gebleven en heb super lekker gereden :))

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 25 jan 2008, 10:16

Hoe gaat zo'n groepsles bij jullie in zijn werk Thessa. Rijden jullie achter elkaar of voor jezelf? En doen jullie ook galop? Ik ga maandag met Anka naar de rijvereniging voor een proefles. Ben super benieuwd hoe dat gaat. Met de trailer op pad samen met een vriendin en haar paard. Hoop dat Anka zich gedraag 8-) t.

En de galop is toch zo lastig. Als ik alleen rijd lukt het dus niet, dus nu probeer ik het in de groepsles. We gaan dan met z'n allen in galop en ik als laatste wiel aan de wagen. Dat lukt nu vrij aardig, maar ik moet even een klein gaatje laten vallen anders kan Anka niet aanspringen. Vervolgens scheurt ze dan achter de rest aan met een noodgang :o . Bokken wordt al minder, maar als ze scheurt en bokt ga ik volgens mij vliegen O:) .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
DaphneT

Bericht door DaphneT » vr 25 jan 2008, 13:00

Hee Charret, wat leuk te lezen dat het zo goed gaat met jullie!!! Heerlijk gevoel he!
En ook heerlijk dat Aike zo goed ging!

@ Annemarie: herken je probleem wel een beetje van Paula toen ik haar inreed. Die kende ook maar 1 soort galop en dat was hard. Komt uiteindelijk wel goed. Waarschijnlijk heeft ze erg veel moeite met de balans?

Jee ik ben dit weekend 1 dagje vrij en heb helemaal zin weer eens Arwen te rijden. Benieuwd of ze het nog een beetje kan.
Charret

Bericht door Charret » vr 25 jan 2008, 13:41

Gelijk wat pics maken he, Daphne? :P

De groepsles hier is niet in een treintje achter elkaar aan lopen en dat deed Alies goed. Soms oortjes naar achteren als ik naast iemand stapte. Maar ze is nu eenmaal niet zo sociaal ;)
De galop ging hier goed alleen. Bokken deed ze niet. Alleen op de zweep toen ze stil ging staan in de hoek en even niet meer wilde. Tsja..even doorbijten meid ;)

Ik wil nu graag iedere week een lesje mee lessen, maar ik wil Jouke ook nog in de les rijden dus het is even kijken hoe ik dat op ga lossen. Misschien om de week..
rosalie

Bericht door rosalie » vr 25 jan 2008, 15:10

hoi, als ik al jullie verhalen zo hoor krijg ik echt zin om met arin een stapje verder te gaan :D

maar heb even een vraagje.. ik heb nu in totaal 5 keer op arin gezeten, alleen de eerste keer viel hij bijna om, de 2x keer ging beter en de 3x keer was hij heel stabiel, toen heb ik i.v.m met al die wint een tijdje terug er niet meer opgezeten, en 2 weken terug ging ik er weer ene keertje op, en toen was hij weer heel erg onstabiel,

wat zouden jullie doen? nog maar even wachten, of het wat regelmatiger herhalen zodat hij eraan kan "wennen"??
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » vr 25 jan 2008, 16:01

@ Annemarie,
Wij rijden in de groepsles allemaal op ons zelf hoor, niet van dat gedoe als een treintje achter elkaar. Het zijn allemaal gevorderde ruiters dus genoet rij ervaring. Met galopperen wisselt het, de ene keer galloppeerd de hele groep de andere keer gaat het per twee en in mijn geval als ik mee ga galopperen mag ik ik mijn eentje voorlopig, denk dat Aike nogal gek zal doen als het met de hele groep moet.

Ennnnnn, Joost!!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » za 26 jan 2008, 20:34

Vandaag heb ik Aike voor het eerst in de stapmolen gezet :D Nou meneer had erg snel door wat de bedoeling was na twee keer het hek op zijn reet te hebben gevoeld :+ Hij stapte lekker flink door en leek het nog een soort leuk te vinden ook, helemaal toen er nog een ander paard bij kwam stappen. Aike snapte ook heel snel dat als het apperaat stil staat hij moet omdraaien en de andere kant op moet lopen. Hij deed het echt alsof hij het al jaren deed, lekker ding is het toch he :L

Ennnnnn, Joost!!
Charret

Bericht door Charret » za 26 jan 2008, 22:43

rosalie schreef:hoi, als ik al jullie verhalen zo hoor krijg ik echt zin om met arin een stapje verder te gaan :D

maar heb even een vraagje.. ik heb nu in totaal 5 keer op arin gezeten, alleen de eerste keer viel hij bijna om, de 2x keer ging beter en de 3x keer was hij heel stabiel, toen heb ik i.v.m met al die wint een tijdje terug er niet meer opgezeten, en 2 weken terug ging ik er weer ene keertje op, en toen was hij weer heel erg onstabiel,

wat zouden jullie doen? nog maar even wachten, of het wat regelmatiger herhalen zodat hij eraan kan "wennen"??
Ik zou gewoon even doorzetten. Met alleen stappen vraag je niet gek veel van ze. Alleen dat ze hun evenwicht moeten vinden. Je zult merken dat het steeds stabieler wordt :j En je zult versteld staan hoe snel ze dat hebben gevonden. Athans dat deed ik :D
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » za 26 jan 2008, 22:53

Wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat met de Atjes.

Charret, gaaf dat Alies mee gaat op vakantie :j

Rosalie, idd gewoon af en toe even erop. Het is voor hen ook vreemd. En dan kun je beter blijven oefenen, dan af en toe, zodat hij steeds opnieuw moet wennen ;)

Ik heb vandaag weer een heerlijke buitenrit gemaakt. Aran had weer ogen en oren tekort. Hij vind het zo leuk allemaal. Hij is zelfs heel stoer door een grote diepe plas gegaan :D
Charret

Bericht door Charret » za 26 jan 2008, 23:25

Klinkt goed, Monique!!
Ik ga van het voorjaar proberen om een buitenrit te maken met Liesje. Ben benieuwd :D
DaphneT

Bericht door DaphneT » zo 27 jan 2008, 16:02

Charret schreef:Gelijk wat pics maken he, Daphne? :P
Ik had het fototoestel helaas niet bij de hand. Volgende keer zal ik eens een vrijwilliger zoeken!
Gisteren kwam ik laat thuis, eerst even wat longeerwerk gedaan en vandaag er voor het eerst sinds een tijdje op. Het was nogal waaierig, dus Arwen had er erg veel zin in! Ze luisterde wel netjes, maar de aandacht er bij houden was wat lastiger dan anders. Wel even galop ook gedaan (niet te watjes-achtig := ) ) Arwen heeft zo'n grote sprong en als ze er dan ook nog eens goed zin in heeft dan gaat het dus best wel hard! Maar ze begint al wel wat betere balans te krijgen en gaat dus gelukkig niet plat door de bocht daarbij, maar een heftig ritje was het wel, inclusief een paar leuke, jolige bokken. Gelukkig komt ze wel netjes terug uit de galop zodra ik het wil, dus erg veel te klagen heb ik niet...
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 27 jan 2008, 19:05

Vandaag de Anka-opknap-dag gedaan :D . Haar manen waren coupe ontploft en haar achterbenen zagen er niet uit, lekker vies van het liggen. Dus werk aan de winkel.

Voor het rijden even geknipt. Het is best aardig geworden, maar ze heeft echt rot manen. Ze heeft echt erg braaf stil gestaan tijdens het knippen.

Toen dik half uur gereden. Galop blijft een probleem als ik alleen rijd, maar een klein sprongetje is me toch gelukt. Had een kruisje gebouwd. Daar bleef ze dus prompt voor staan *zucht, tis wel al 10 cm hoog* 8)7 . Naja, beide balken eerst maar op de grond en er over stappen en daarna draven. Toen kruisje maar weer gemaakt en 2 sprongetjes gedaan. Hiervan viel de hindernis ook nog een keer om 8)7 . Ik weet wel dat sommige paarden natuurtalent zijn en andere het echt moeten leren. Rara in welke categorie Anka valt hihi. Maar ze deed het uiteindelijk braaf. Lekker bezig geweest dus. Daarna dek op en buiten aan de muur en ff lekker de achterbenen wassen. De waterslang is uiteraard leuk om met je hoef op te staan, maar goed, ze is nu weer mooi schoon.

En morgen..... gaan we met de trailer naar les, woei. Ben benieuwd. :wave:
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 29 jan 2008, 18:13

Vanmorgen weer priveles gehad en het ging echt super vandaag *o/* Was echt heel erg tevreden. We hebben vandaag ook de galop gedaan, tot nu toe was dat nog niet iets waar we veel mee bezig waren maar vandaag moest ie eraan geloven en ook dat ging eigenlijk heel goed. Tot nu toe had ik erg veel moeite om hem op de hoefslag te houden in de galop, maar nu niets geen probleem, ik merk nu echt dat hij veel meer balans begint te krijgen en ook echt snapt wat ik van hem vraag, zo ontzettend leuk.
Volgende week zal ik proberen om les in de grote binnenbak te krijgen of buiten zodat we eens foto's kunnen maken, tenminste als er iemand mee gaat dan om die foto's te maken :+

Ennnnnn, Joost!!
rosalie

Bericht door rosalie » di 29 jan 2008, 18:37

klinkt goed!
ben wel benieuwd naar de foto's :D
als die komen natuurlijk haha
Charret

Bericht door Charret » di 29 jan 2008, 21:15

Klinkt goed meiden!

Ik heb gisteren weer even op Alies in de buitenbak gereden samen met 2 andere mensen en ze was zo braaf. Galop doet ze ook al zo lief. Ik zit nu nog in de verlichte zit. Zal ik al gewoon kunnen gaan zitten denken jullie?
Sturen is goed genoeg op het moment, evenwicht tijdens zo'n stuur moment minder. Ene keer gaat de volte lekker de andere keer wiebelen we naar de overkant.

Alies drukt soms haar neusje er wat uit. Is dat gewoon nieuwigheid of iets last van d'r tanden?

Ik weet wel dat sommige paarden natuurtalent zijn en andere het echt moeten leren. Rara in welke categorie Anka valt hihi.
Toen we Jouke net hadden en we een beetje begonnen met het springen kregen we hem niet over de balkjes. Hij weigerde voor alles. Totdat hij er per ongeluk eens over ging en vanaf toen was het raak. Hij vindt het geweldig! [Heb je vast gezien] dus het kan helemaal veranderen meid! :D
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 29 jan 2008, 22:08

Jaja, ik mag ook mee gaan praten. Zaterdag is er een meisje wat Ronan mee gaat doen, op Anca gaan zitten. Ik hield haar voor de zekerheid vast. Het is zo lang geleden dat er iemand op haar ging zitten. Eigenlijk wilde ik zelf wel weer als 1e gaan, maar ik was bang dat als Anca zou vertrekken, Desiree haar helemaal niet zou kunnen houden. Ach en nu is ze weer begonnen met een lichter iemand op haar rug. Ze deed het hartstikke braaf. Alleen kon ik haar te voet niet goed genoeg bij houden, dus zal Leo toch mee moeten helpen, zolang ik nog geen kleiner stukje wei heb.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Charret

Bericht door Charret » wo 30 jan 2008, 13:49

En aan de longeerlijn dan Suus?
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 30 jan 2008, 17:19

ik had vandaag een sjagerijnig paard onder me... er kwam eenmega bok uit omdat ze moest aangalloperen rechtsom. Wou ze niet, tikje bij met zweep, en BATS!kont in mijn nek }-) . was ik het niet zo mee eens, dus overnieuw proberen, en ja toen snapte ze het.
Het is wel ff wennen met de boomloos hoor. Ik zit er heel fijn in, alleen je hebt wat minder steun met je benen, en het lijkt alsof je knieen afsteken, maar dat komt omdat je geen kniewrongen hebt.
Karev loopt er relaxed onder, alleen galop is erg wiebelig, ook omdat ze dan nog niet echt goede evenwicht heeft, en een beetje slingert.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » wo 30 jan 2008, 17:29

Ben toch wel heel erg benieuwd naar wat rijfoto's tamara :D
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Gesloten