yvette schreef:Dames, dames... het is een leuke vent, maar meer ook niet hoor![]()
oke oke

succes vast volgende week!
Cap is (nog) niet verplicht bij ons op stal. Probeer hem wel op te doen, maar als het warm is, dan is de verleiding groot...Jeempie schreef:Hee wat leuk, David op een fjord. Hij kan netjes zitten vind ik en Iza loopt ook netjes. Maar moet jij niet met cap rijden in de les?
Dat heeft niets met elkaar te maken. Toevallig ben ik hierop afgestudeerdJeempie schreef:Oke, maar David is ook niet verzekerd dan als er iets met jou gebeurt in zijn les.
Volgens mij stapt hij overal op hoor, hij heeft zelf ook niet altijd makkelijke paarden. Zijn motto: "a horse is a horse"Sjolvir schreef:Leuk dat hij niet te beroerd was om ook eens te
voelen, dat het allemaal zo makkelijk nog niet gaat in het leven!!
Dat met die benen naar achter is ook een sort truucje als je paard niet aan het been is. Je haalt dan je been even helemaal van het paard af en legt ze dan heel lichtjes wat naar achteren. Misschien dat je dat ziet...Sjolvir schreef:Valt me wel op, dat ook meneer David..
Zijn benen wat ver naar achteren heeft..![]()
blijft lastig...lang of breed.. en niet groot.. !!!
Dank je.Sjolvir schreef:Overigens leuk paard heb je!!!
He dat snap ik niet helemaal. Ik heb al van meerdere instructeurs te horen gekregen dat hun lesklanten een cap moeten dragen voor de verzekering van de instrukteur en ik weet dat dat ook geldt voor de aansprakelijkheidsverzekering van de rijvereniging mbt de instrukteur.yvette schreef:Dat heeft niets met elkaar te maken. Toevallig ben ik hierop afgestudeerdJeempie schreef:Oke, maar David is ook niet verzekerd dan als er iets met jou gebeurt in zijn les.![]()
Het voert te ver om hier mijn scriptie samen te vatten maar een instructeur is bijna nooit aansprakelijk voor schade optredend tijdens de les, alleen als ze grove fouten maken of als ze eigenaar/hoofdgebruiker van het dier zijn. Meestal ontstaat schade door de onberekenbare gedraging van het dier en dan is en eigenaar/gebruiker altijd aansprakelijk. Als ik dus op een paard van hem zou rijden, zou volgens Nederlands privaatrecht de situatie anders zijn
.
De rijvereniging zegt het vaak gewoon, omdat ze de discussie niet aanwillen...Jeempie schreef:He dat snap ik niet helemaal. Ik heb al van meerdere instructeurs te horen gekregen dat hun lesklanten een cap moeten dragen voor de verzekering van de instrukteur en ik weet dat dat ook geldt voor de aansprakelijkheidsverzekering van de rijvereniging mbt de instrukteur.
Ze was het er niet mee eens inderdaad, kostte hem flink moeite om het voor elkaar te krijgen. Maar aangezien het in principe geen te moeilijke oefening voor haar is, heeft hij wel een flink duidelijke hulp gegevendouwina schreef:Is altijd erg verhelderend als je instructeur er even op gaat zitten he? 't voelt vaak heel anders dan hoe het er uit ziet! Iza protesteerde wel even bij hem of niet, aan d'r staartje te zien![]()
Daarna deed ze het bij hem en bij mij gewoon netjes...en sinds zondag heb k het net meer geprobeerd, maar ik verwacht geen problemen, omdat we goed hebben afgesloten.douwina schreef:Lukt het achterwaarts nu inmiddels weer zonder protest?