Iza les van David de Wispelaere

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Ingele

Bericht door Ingele » zo 08 jun 2008, 20:27

yvette schreef:Dames, dames... het is een leuke vent, maar meer ook niet hoor O:)

oke oke :+

succes vast volgende week!
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » zo 08 jun 2008, 22:39

Hee wat leuk, David op een fjord. Hij kan netjes zitten vind ik en Iza loopt ook netjes. Maar moet jij niet met cap rijden in de les?
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Mir

Bericht door Mir » ma 09 jun 2008, 06:10

Leuke plaatjes en fijn dat hij er even op wilde, ik vond Iza ook heel anders voelen dan dat het er vaak uitziet O:) . Ach en dat droge brood went ook weer :D .
yvette

Bericht door yvette » ma 09 jun 2008, 06:44

Jeempie schreef:Hee wat leuk, David op een fjord. Hij kan netjes zitten vind ik en Iza loopt ook netjes. Maar moet jij niet met cap rijden in de les?
Cap is (nog) niet verplicht bij ons op stal. Probeer hem wel op te doen, maar als het warm is, dan is de verleiding groot...
(op andermans paarden en met springen/buitenrijden draag ik hem wel altijd).
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » ma 09 jun 2008, 14:24

Oke, maar David is ook niet verzekerd dan als er iets met jou gebeurt in zijn les.
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » ma 09 jun 2008, 15:02

Leuk dat hij niet te beroerd was om ook eens te
voelen, dat het allemaal zo makkelijk nog niet gaat in het leven!!!

En fijn om te weten, dat hij vind dat je paardje het allemaal best kan..

Tja, goed lessen is af en toe een rib uit je lijf..
Of in jouw geval.. je verse boterham...
Maar oooohhhh, wat is goed lessen toch heerlijk!!!!

Valt me wel op, dat ook meneer David..
Zijn benen wat ver naar achteren heeft.. :D
blijft lastig...lang of breed.. en niet groot..

Overigens leuk paard heb je!!!
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
yvette

Bericht door yvette » ma 09 jun 2008, 17:34

Jeempie schreef:Oke, maar David is ook niet verzekerd dan als er iets met jou gebeurt in zijn les.
Dat heeft niets met elkaar te maken. Toevallig ben ik hierop afgestudeerd ;)
Het voert te ver om hier mijn scriptie samen te vatten maar een instructeur is bijna nooit aansprakelijk voor schade optredend tijdens de les, alleen als ze grove fouten maken of als ze eigenaar/hoofdgebruiker van het dier zijn. Meestal ontstaat schade door de onberekenbare gedraging van het dier en dan is en eigenaar/gebruiker altijd aansprakelijk. Als ik dus op een paard van hem zou rijden, zou volgens Nederlands privaatrecht de situatie anders zijn :P
Sjolvir schreef:Leuk dat hij niet te beroerd was om ook eens te
voelen, dat het allemaal zo makkelijk nog niet gaat in het leven!!
Volgens mij stapt hij overal op hoor, hij heeft zelf ook niet altijd makkelijke paarden. Zijn motto: "a horse is a horse"
Sjolvir schreef:Valt me wel op, dat ook meneer David..
Zijn benen wat ver naar achteren heeft.. :D
blijft lastig...lang of breed.. en niet groot.. !!!
Dat met die benen naar achter is ook een sort truucje als je paard niet aan het been is. Je haalt dan je been even helemaal van het paard af en legt ze dan heel lichtjes wat naar achteren. Misschien dat je dat ziet...
Sjolvir schreef:Overigens leuk paard heb je!!!
Dank je.
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » ma 09 jun 2008, 22:23

yvette schreef:
Jeempie schreef:Oke, maar David is ook niet verzekerd dan als er iets met jou gebeurt in zijn les.
Dat heeft niets met elkaar te maken. Toevallig ben ik hierop afgestudeerd ;)
Het voert te ver om hier mijn scriptie samen te vatten maar een instructeur is bijna nooit aansprakelijk voor schade optredend tijdens de les, alleen als ze grove fouten maken of als ze eigenaar/hoofdgebruiker van het dier zijn. Meestal ontstaat schade door de onberekenbare gedraging van het dier en dan is en eigenaar/gebruiker altijd aansprakelijk. Als ik dus op een paard van hem zou rijden, zou volgens Nederlands privaatrecht de situatie anders zijn :P
.
He dat snap ik niet helemaal. Ik heb al van meerdere instructeurs te horen gekregen dat hun lesklanten een cap moeten dragen voor de verzekering van de instrukteur en ik weet dat dat ook geldt voor de aansprakelijkheidsverzekering van de rijvereniging mbt de instrukteur. :?
yvette

Bericht door yvette » di 10 jun 2008, 06:48

Jeempie schreef:He dat snap ik niet helemaal. Ik heb al van meerdere instructeurs te horen gekregen dat hun lesklanten een cap moeten dragen voor de verzekering van de instrukteur en ik weet dat dat ook geldt voor de aansprakelijkheidsverzekering van de rijvereniging mbt de instrukteur. :?
De rijvereniging zegt het vaak gewoon, omdat ze de discussie niet aanwillen... ;) Is makkelijker om het op de verzekeringsmaatschappij af te schuiven.
Je rechten en plichten staan niet in een verzekeringspolis (voor zover daar uberhaupt al iets over een cap in zou staan), maar in de wet!
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat een verzekeringskwestie net iets in het voordeel kan uitvallen van de instructeur als die heeft ge-eist dat er een cap op moet. Kan dan net de doorslag geven om zijn/haar zorgvuldigheid aan te geven. Maar dan nog moet je wel hele rare opdrachten hebben gegeven als instructeur wil je aansprakelijk zijn...
douwina

Bericht door douwina » di 10 jun 2008, 12:46

Is altijd erg verhelderend als je instructeur er even op gaat zitten he? 't voelt vaak heel anders dan hoe het er uit ziet! Iza protesteerde wel even bij hem of niet, aan d'r staartje te zien :D

Lukt het achterwaarts nu inmiddels weer zonder protest?
Afbeelding
yvette

Bericht door yvette » di 10 jun 2008, 13:08

douwina schreef:Is altijd erg verhelderend als je instructeur er even op gaat zitten he? 't voelt vaak heel anders dan hoe het er uit ziet! Iza protesteerde wel even bij hem of niet, aan d'r staartje te zien :D
Ze was het er niet mee eens inderdaad, kostte hem flink moeite om het voor elkaar te krijgen. Maar aangezien het in principe geen te moeilijke oefening voor haar is, heeft hij wel een flink duidelijke hulp gegeven :D Altijd prettig als een ander dat even voor je doet.
douwina schreef:Lukt het achterwaarts nu inmiddels weer zonder protest?
Daarna deed ze het bij hem en bij mij gewoon netjes...en sinds zondag heb k het net meer geprobeerd, maar ik verwacht geen problemen, omdat we goed hebben afgesloten.
Plaats reactie