Verhuizen of niet? Wat zouden jullie doen?
- SandraJimmy
Verhuizen of niet? Wat zouden jullie doen?
Hallo allemaal,
Ik zit in hele grote twijfel en wil graag om jullie mening vragen.
Momenteel staan Jimmy en Silence op een stal in een geweldige omgeving.
Ik kan me geen mooier gebied voorstellen om bijna dagelijks te mogen rijden.
Helaas laat de zorg voor de paardjes momenteel vrij te wensen over.
Dit merken ze zelf niet omdat wij het zelf aanvullen zodat ze er toch prima bij staan 's avonds. Ze zijn hier allebei dan ook enorm op hun gemak. Zelfs mijn druktemaker Silence is de absolute rust zelve. Is meer mijn eigen gevoel wat hierdoor niet op het gemakje is.
Het voelt 's avonds verplicht om te gaan om ze in alles te voorzien ondanks dat werkdagen van 11-12 uur momenteel geen uitzondering zijn voor mij.
Hoe graag ik ook eens een avondje op de bank zou hangen. Vroeger kon dat omdat ik wist dat ze niks tekort kwamen. Maar nu kan ik die rust niet vinden.
Nu ben ik gaan kijken bij een andere stalling en die is echt geweldig.
Alles wat de paardjes nu missen krijgen ze daar dubbel en dik.
Dit is particulier. Ze krijgen een prachtige schone! stal (ookal zien ze dat zelf niet haha), veel meer ruwvoer en staan ook elke dag buiten (maar dat staan ze nu ook)
Maar het buitenrijden.....daar moet ik enorm veel op in gaan leveren.
En dan bedoel ik echt enorm veel. Weinig tot geen bos en heide, maar vooral asfalt en dorpjes op een paar natuurgebiedjes na.
Nu vind ik het enorm moeilijk om de definitieve keuze te maken.
Ik wil heel graag voor de nieuwe stal gaan, het is helemaal top.
Ik zei al tegen mam, de paarden moeten er 24/7 wonen hé, wij zijn er een paar uur per dag.
Maar ik heb Jimmy gekocht om buiten te rijden en dat moeten we daar dus enorm gaan missen in de mate waarop we het nu kunnen.
Wat dat betreft wil ik de huidige locatie absoluut niet kwijt. En tevens speelt het voor mij mee dat mijn druktemaker hier zo relaxed is. Iets wat ik ook lang heb moeten zoeken bij hem.
Wat zouden jullie doen?
Ik zit in hele grote twijfel en wil graag om jullie mening vragen.
Momenteel staan Jimmy en Silence op een stal in een geweldige omgeving.
Ik kan me geen mooier gebied voorstellen om bijna dagelijks te mogen rijden.
Helaas laat de zorg voor de paardjes momenteel vrij te wensen over.
Dit merken ze zelf niet omdat wij het zelf aanvullen zodat ze er toch prima bij staan 's avonds. Ze zijn hier allebei dan ook enorm op hun gemak. Zelfs mijn druktemaker Silence is de absolute rust zelve. Is meer mijn eigen gevoel wat hierdoor niet op het gemakje is.
Het voelt 's avonds verplicht om te gaan om ze in alles te voorzien ondanks dat werkdagen van 11-12 uur momenteel geen uitzondering zijn voor mij.
Hoe graag ik ook eens een avondje op de bank zou hangen. Vroeger kon dat omdat ik wist dat ze niks tekort kwamen. Maar nu kan ik die rust niet vinden.
Nu ben ik gaan kijken bij een andere stalling en die is echt geweldig.
Alles wat de paardjes nu missen krijgen ze daar dubbel en dik.
Dit is particulier. Ze krijgen een prachtige schone! stal (ookal zien ze dat zelf niet haha), veel meer ruwvoer en staan ook elke dag buiten (maar dat staan ze nu ook)
Maar het buitenrijden.....daar moet ik enorm veel op in gaan leveren.
En dan bedoel ik echt enorm veel. Weinig tot geen bos en heide, maar vooral asfalt en dorpjes op een paar natuurgebiedjes na.
Nu vind ik het enorm moeilijk om de definitieve keuze te maken.
Ik wil heel graag voor de nieuwe stal gaan, het is helemaal top.
Ik zei al tegen mam, de paarden moeten er 24/7 wonen hé, wij zijn er een paar uur per dag.
Maar ik heb Jimmy gekocht om buiten te rijden en dat moeten we daar dus enorm gaan missen in de mate waarop we het nu kunnen.
Wat dat betreft wil ik de huidige locatie absoluut niet kwijt. En tevens speelt het voor mij mee dat mijn druktemaker hier zo relaxed is. Iets wat ik ook lang heb moeten zoeken bij hem.
Wat zouden jullie doen?
Re: Verhuizen of niet? Wat zouden jullie doen?
Je zegt dat de zorg voor de paarden momenteel te wensen over laat, betekent dat dat het eerder wel naar je zin was? Als dat het geval is, zou ik toch eerst met de eigenaren gaan praten zodat je kunt vertellen wat je dwars zit. Aangezien je de andere stalling al serieus overweegt, verlies je er niets aan door in gesprek te gaan
Wie weet wordt je positief verrast door wat eruit komt, en zo niet weet je dat je de juiste keuze maakt want gemoedsrust is ook heel wat waard 

Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
- SandraJimmy
Het was een super stalling, maar ze zijn flink uitgebreid en dat heeft ze de das omgedaan.
Er zijn al meerdere gesprekken geweest. 1 op 1 , maar ook stalvergaderingen.
Er wordt steeds beterschap beloofd en in kleine stapjes gebeurd het ook wel soms.
De eigenaar heeft hele goede wil, maar het is hem boven het hoofd gegroeid (heeft ook kalfjes) en daarom lukt het niet (meer).
Er zijn al meerdere gesprekken geweest. 1 op 1 , maar ook stalvergaderingen.
Er wordt steeds beterschap beloofd en in kleine stapjes gebeurd het ook wel soms.
De eigenaar heeft hele goede wil, maar het is hem boven het hoofd gegroeid (heeft ook kalfjes) en daarom lukt het niet (meer).
Als er al gesprekken zijn geweest en er geen tot nauwelijks verbetering is zou ik ze verhuizen. Iedere dag de onrust en stress dat je paarden niet krijgen wat ze moeten krijgen zou ik niet willen, dan die mooie omgeving maar niet...
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
- SandraJimmy
Ja die gedachten had ik dus ook.
Maar het feit dat de paarden het niet merken speelt ook wel mee.
Wie zegt dat ze op de nieuwe stal ook zo relaxed zullen zijn.
Moeilijk, moeilijk. Normaal kom ik er met zulke dingen wel uit, maar dit keer vind ik het echt moeilijk.
Maar het feit dat de paarden het niet merken speelt ook wel mee.
Wie zegt dat ze op de nieuwe stal ook zo relaxed zullen zijn.
Moeilijk, moeilijk. Normaal kom ik er met zulke dingen wel uit, maar dit keer vind ik het echt moeilijk.
Maar wat missen ze in jouw ogen dan, dat jij hè gevoel heb verplicht te moeten gaan maar de paarden er zelf niets van merken?
- SandraJimmy
De paarden merken het nu niet omdat ik zelf zorg dat alles in orde is voor ze binnenkomen of als ik tot laat moet werken voordat ze de nacht in gaan. Stallen moet ik vaak nog een keer doorheen omdat ze heel slecht uitgemest zijn en ze krijgen dermate weinig ruwvoer dat als ik er niks bijgeef dat ze er met maximaal een uurtje doorheen zijn. En als ze rond 17.00 binnenkomen is dat ook het enige wat ze nog krijgen voor die dag.
Dat de stal een keer wat viezer is zou ik mee kunnen leven als het geen regelmaat is, maar de geringe hoeveelheid ruwvoer daar zou ik niet happy mee zijn.
Nu zorg ik zelf voor Geke ook dat ze voor de nacht voldoende ruwvoer heeft, maar dat kan ik in half uurtje gedaan hebben en daarom vind ik dat geen probleem en daar is het stalgeld ook na
Nu zorg ik zelf voor Geke ook dat ze voor de nacht voldoende ruwvoer heeft, maar dat kan ik in half uurtje gedaan hebben en daarom vind ik dat geen probleem en daar is het stalgeld ook na
- SandraJimmy
Punt is dat beide zaken (en dat zijn slechts 2 voorbeelden hoor, wil de stal niet in z'n geheel in een slecht daglicht zetten door hier nu meteen alles neer te zetten) dagelijkse kost zijn.
Ik zou het ook geen punt vinden als dit gewoon een afspraak was. Dan weet je waar je aan toe bent.
Maar in het begin was het wel allemaal super en dat was ook de afspraak.
Ik zou het ook geen punt vinden als dit gewoon een afspraak was. Dan weet je waar je aan toe bent.
Maar in het begin was het wel allemaal super en dat was ook de afspraak.
-
Kun je dan niet iets afspreken met andere klanten? ik neem aan dat zij ook problemen hebben? Misschien dat je dan een soort corvee rooster kunt maken? En dan met de staleigenaar eventueel erover hebben dat het stalgeld minder zou worden of zo? Ik weet ook niet, denk maar hardop mee.
Ik snap dat je erover denkt te verhuizen, maar als je druktemaker rustig is en jij daar een superomgeving hebt om te rijden, zou ik toch ook nog niet 1-2-3 vertrekken.
Ik snap dat je erover denkt te verhuizen, maar als je druktemaker rustig is en jij daar een superomgeving hebt om te rijden, zou ik toch ook nog niet 1-2-3 vertrekken.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
- Thessa Keizer
Ik ga mee met bovenstaand bericht, is het geen optie om het met een aantal andere pensionklanten op te lossen? Een rooster maken zodat je niet alle avonden erheen moet! En wat betreft dat de stal niet super schoon is, tsja dat is meer jouw gevoel dan dat de paarden er erg veel last van hebben, tenzij ze echt mega smerig staan? Ik zou dus ook niet zomaar gaan als je paard hier goed op zijn gemak is en je weet dat het een stresskip kan zijn in een andere omgeving dan zou ik er echt nog even heel goed over nadenken! Succes met je beslissing 

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
- SandraJimmy
Bedankt.
Een soort van corvee rooster maken is geen optie.
In principe mag er namelijk niet bijgevoerd worden, maar wij hebben dat voor elkaar gekregen omdat wij verder geen voer afnemen van de stal wat normaal gesproken wel bij de prijs in zit. Dus dan zou een andere pensionklant extra moeten rijden om mijn 2 paarden iets extra te geven terwijl hun paarden niets extra krijgen.
De hoeveelheid viezigheid in de stal verschilt. Meestal zijn het gewoon de hopen mest en plekken urine die je nog ziet (dus gewoon niet of nauwelijks iets uitgehaald en enkel wat stro eroverheen) , maar soms moet je letterlijk zoeken naar 1 schoon sprietje stro.
Punt is ook dat de staleigenaresse sinds kort is gaan werken bij een ander bedrijf ondanks de grote berg werk die er nog ligt.
Dat bevordert de vooruitgang ook niet bepaald en dit schiet bij een aantal pensionklanten ook echt verkeerd.
Silence is er inderdaad erg op zijn gemak. Wel hebben we sindskort een nieuwe bak die hij dermate eng vind dat ik eergisteren pas voor het eerst sinds 3 maanden proberen zonder redelijk veel problemen heb kunnen longeren. Dus trainen zit er met hem niet in, maar dat heb ik de laatste maanden dus maar voor lief genomen omdat hij er verder wel zo relaxed is.
Een soort van corvee rooster maken is geen optie.
In principe mag er namelijk niet bijgevoerd worden, maar wij hebben dat voor elkaar gekregen omdat wij verder geen voer afnemen van de stal wat normaal gesproken wel bij de prijs in zit. Dus dan zou een andere pensionklant extra moeten rijden om mijn 2 paarden iets extra te geven terwijl hun paarden niets extra krijgen.
De hoeveelheid viezigheid in de stal verschilt. Meestal zijn het gewoon de hopen mest en plekken urine die je nog ziet (dus gewoon niet of nauwelijks iets uitgehaald en enkel wat stro eroverheen) , maar soms moet je letterlijk zoeken naar 1 schoon sprietje stro.
Punt is ook dat de staleigenaresse sinds kort is gaan werken bij een ander bedrijf ondanks de grote berg werk die er nog ligt.
Dat bevordert de vooruitgang ook niet bepaald en dit schiet bij een aantal pensionklanten ook echt verkeerd.
Silence is er inderdaad erg op zijn gemak. Wel hebben we sindskort een nieuwe bak die hij dermate eng vind dat ik eergisteren pas voor het eerst sinds 3 maanden proberen zonder redelijk veel problemen heb kunnen longeren. Dus trainen zit er met hem niet in, maar dat heb ik de laatste maanden dus maar voor lief genomen omdat hij er verder wel zo relaxed is.
Lastige situatie. Ik wilde ook al opperen om het samen met andere pensionklanten op te lossen maar dat kan dus niet. Kun je niet iets meer betalen met z'n allen om wel extra te mogen voeren?
Ik zou toch proberen om op deze stal te blijven, omdat de paarden hier zo op hun gemak zijn.
En ondertussen doorzoeken naar een andere locatie met goede verzorging EN goede uitrijmogelijkheden.
Ik zou toch proberen om op deze stal te blijven, omdat de paarden hier zo op hun gemak zijn.
En ondertussen doorzoeken naar een andere locatie met goede verzorging EN goede uitrijmogelijkheden.
- SandraJimmy
Ik weet zeker dat ik de rest niet meekrijg om meer te betalen.
Er wordt momenteel al veel geklaagd dat we nu wel erg veel moeten betalen voor wat we krijgen.
Op zich kan ik daar wel uitrijden hoor, maar we moeten de prachtige heide verruilen voor een klein bosje, een natuurgebied en boeren weggetjes.
Er wordt momenteel al veel geklaagd dat we nu wel erg veel moeten betalen voor wat we krijgen.
Op zich kan ik daar wel uitrijden hoor, maar we moeten de prachtige heide verruilen voor een klein bosje, een natuurgebied en boeren weggetjes.
- Brittlover
Ik heb ook een jaar lang elke avond gecontroleerd of Britt wel haar hooi kreeg.
Daarbij moest ik zelf mijn stal doen, en haar buiten en binnen zetten.
Het voordeel was dat ik een binnenbak had en een mooi bos naast de deur.
Maar ik was het zat, er kwamen nog wat dingetjes bij kijken hoor maar ik geloofde het wel.
Ik moet nu een kwartier langer fietsen om er te komen, heb geen binnenbak en het bos is niet super.
Maar ik heb rust. ik zit nog lekker thuis en Britt heeft haar eten al gehad en staat ook wel al buiten denk ik, anders komt dat straks wel. Ik ben erg blij met mijn beslissing.
Ik vind dat het paard zich aan jouw moet aanpassn en jij niet aan het paard.
Mits de verzorging natuurlijk wel naar behoren is, maar dat lijkt me logisch.
Daarbij moest ik zelf mijn stal doen, en haar buiten en binnen zetten.
Het voordeel was dat ik een binnenbak had en een mooi bos naast de deur.
Maar ik was het zat, er kwamen nog wat dingetjes bij kijken hoor maar ik geloofde het wel.
Ik moet nu een kwartier langer fietsen om er te komen, heb geen binnenbak en het bos is niet super.
Maar ik heb rust. ik zit nog lekker thuis en Britt heeft haar eten al gehad en staat ook wel al buiten denk ik, anders komt dat straks wel. Ik ben erg blij met mijn beslissing.
Ik vind dat het paard zich aan jouw moet aanpassn en jij niet aan het paard.
Mits de verzorging natuurlijk wel naar behoren is, maar dat lijkt me logisch.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
knhs Z+1
- SandraJimmy
Dit is in principe een stal waar alles gedaan wordt en dat was in het begin ook zo.
Als ik echt een lange dag had gehad, dan kon ik 's avonds lekker met een boek op de bank kruipen.
Maar nu niet meer.
Qua afstand wordt het qua kilometers iets minder dan het dubbele en qua reistijd 5 minuten meer omdat je beter kunt doorrijden.
Toch vind ik niet in zo'n situatie dat de paarden zich aan mij moeten aanpassen.
Zij staan er 24-7 en ik ben er een paar uur per dag. Dus de paarden gaan in dit geval voor mijzelf.
Als ik echt een lange dag had gehad, dan kon ik 's avonds lekker met een boek op de bank kruipen.
Maar nu niet meer.
Qua afstand wordt het qua kilometers iets minder dan het dubbele en qua reistijd 5 minuten meer omdat je beter kunt doorrijden.
Toch vind ik niet in zo'n situatie dat de paarden zich aan mij moeten aanpassen.
Zij staan er 24-7 en ik ben er een paar uur per dag. Dus de paarden gaan in dit geval voor mijzelf.
- Brittlover
Als Silence dan snel onrustig is zeg ik mooi laten staan. Dan weet je zeker dan er geen onrust komt in z'n koppie.
Je hebt hem al heel lang toch? Kun je inschatten waarop hij spanning kan krijgen bij het nieuwe plekje?
Hou jij het vol om elke avond alles te controleren en te doen?? Dat bedoel ik met aanpassen.
Je hebt hem al heel lang toch? Kun je inschatten waarop hij spanning kan krijgen bij het nieuwe plekje?
Hou jij het vol om elke avond alles te controleren en te doen?? Dat bedoel ik met aanpassen.
Brittje is een topper
knhs Z+1
knhs Z+1
Zijn er geen andere opties in de buurt, waar je ook goede uitrijmogelijkheden hebt? En heb je een pennymeisje overwogen? Die kunnen ook een boel werk uit handen nemen (zonder dat ze rijden).
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
#fulltimedreamchaser + M2+6
- SandraJimmy
Brittlover: Hij kan onrustig reageren op vreemde dingen die hij ziet, maar is wel gewend om vaak op andere locaties te staan i.v.m. onze weekendjes weg enz. Dat heeft op 4 jaar tijd 1 keer voor onrust gezorgd. Dus hij wend gelukkig wel snel.
Op het nieuwe plekje kan ik niet heel snel iets noemen. Meestal ziet hij spoken in bijv. de bak.
Dat is vaak het moeilijkste punt. Ben op de huidige stal ook al een paar maanden bezig in de nieuwe bak en heb afgelopen weekend voor het eerst goed kunnen longeren. Het voordeel daar (eventuele nieuwe stal) is dat de bak geheel in het open veld ligt, dus geen enge hoeken enz.
Dat zie ik wel als voordeel. En verder is het daar heel klein, dus eigenlijk weinig engs te zien of horen.
Anna_Dani: Helaas niet. Ja wel genoeg in de buurt hoor, maar dat wordt onbetaalbaar met 2 paarden (bij bijv. de ene stal kom ik op €560 en de andere €600)
Zie zo iemand maar eens te vinden, niet rijden maar wel 's avonds moeten gaan om ruwvoer te brengen en de stal te checken.
Gisteren nog goed gesprek gehad met stalgenootjes.
Helaas allemaal tot dezelfde conclusie gekomen en ik ben nog één en ander te weten gekomen waardoor de twijfel of het weer beter gaat worden alleen maar afgenomen is.
Op het nieuwe plekje kan ik niet heel snel iets noemen. Meestal ziet hij spoken in bijv. de bak.
Dat is vaak het moeilijkste punt. Ben op de huidige stal ook al een paar maanden bezig in de nieuwe bak en heb afgelopen weekend voor het eerst goed kunnen longeren. Het voordeel daar (eventuele nieuwe stal) is dat de bak geheel in het open veld ligt, dus geen enge hoeken enz.
Dat zie ik wel als voordeel. En verder is het daar heel klein, dus eigenlijk weinig engs te zien of horen.
Anna_Dani: Helaas niet. Ja wel genoeg in de buurt hoor, maar dat wordt onbetaalbaar met 2 paarden (bij bijv. de ene stal kom ik op €560 en de andere €600)
Zie zo iemand maar eens te vinden, niet rijden maar wel 's avonds moeten gaan om ruwvoer te brengen en de stal te checken.
Gisteren nog goed gesprek gehad met stalgenootjes.
Helaas allemaal tot dezelfde conclusie gekomen en ik ben nog één en ander te weten gekomen waardoor de twijfel of het weer beter gaat worden alleen maar afgenomen is.
Ik heb ook op een stal gestaan waar ik alles zelf deed... Ik was 3x per dag op stal, buiten zetten en mesten, Binnen halen en voeren, daarna nog om te rijden/poetsen/knuffelen/verzorgen. Ook al kwam ik zelf 3x per dag op stal en regelde ik alles zelf voor mijn beestjes... Ik had er geen fijn gevoel bij... Sóchtends om 6 uur stond ik klaar wakker naast mijn bed om te naar stal te gaan om te kijken of alles goed was...
Ik sta nu op een super fijne stal
.
Alles wordt gedaan, de mensen hebben enorm veel liefde voor de dieren, ik zit 5 minuten van de pannehoef af, heb 2 buitenbakken, mijn kleintjes kunnen dag en nacht buiten, stallen worden keurig schoon gemaakt en ze krijgen voldoende ruwvoer. In de winter heb je de keuze om lucerne bij de geven. De staleigenaar controleert alles, gaat zelf naar het stukje natuurgebied om te controleren of de paardjes daar goed staan (o.a. mijn kleintjes). Krijgen gras bij als het moet en hooi bij als het moet. Ik ben nog nooit zo gelukkig en tevreden geweest over mijn stal. Mijn paardjes ook, ze zijn enorm relax, zelfs mijn druktemaker haffie. Wel ga ik nog elke dag naar stal, maar dit is puur omdat ik het leuk vind en omdat het genieten is. Ik ga hier niet meer weg
.
Ik zou echt kijken waar je een fijner gevoel bij hebt
.
Ik sta nu op een super fijne stal

Alles wordt gedaan, de mensen hebben enorm veel liefde voor de dieren, ik zit 5 minuten van de pannehoef af, heb 2 buitenbakken, mijn kleintjes kunnen dag en nacht buiten, stallen worden keurig schoon gemaakt en ze krijgen voldoende ruwvoer. In de winter heb je de keuze om lucerne bij de geven. De staleigenaar controleert alles, gaat zelf naar het stukje natuurgebied om te controleren of de paardjes daar goed staan (o.a. mijn kleintjes). Krijgen gras bij als het moet en hooi bij als het moet. Ik ben nog nooit zo gelukkig en tevreden geweest over mijn stal. Mijn paardjes ook, ze zijn enorm relax, zelfs mijn druktemaker haffie. Wel ga ik nog elke dag naar stal, maar dit is puur omdat ik het leuk vind en omdat het genieten is. Ik ga hier niet meer weg

Ik zou echt kijken waar je een fijner gevoel bij hebt

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie