Dilemma
- Yfke-lover
Dilemma
Ik wil graag weer paardrijden, ik heb namelijk al jaren rugklachten en ik ben nu toch weer aan het rijden maar nu met Yfke en niet met mijn grote paard die aardig hoog opgooit en ik er elke keer met pijn in de rug af kom.Nu mijn vraag ik ben 1.69 lang en weeg mometeel 84 kilo ben nog bezig met afvallen is al 12 kilo af maar ben ik niet te zwaar voor Yfke? Yfke is negen jaar en 1.42 groot. tot nu toe valt de pijn in de rug reuze mee en denk er zelfs weer over om over een paar maanden weer les te nemen als dat zou kunnen zou ik echt helemaal gelukkig zijn. Dus wat vinden jullie kan ik Yfke gaan rijden?
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Re: Dilemma
Ik vind 90 kg echt de max om intensief op n fjord te rijden. Dus wat dat betreft zou je volgens mij prima kunnen rijden..
Ctje 

Je bent nog gewoon bezig met afvallen, dus waarom niet?
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Tuurlijk kan dat, vind dat zo'n gemiep dat gezeur om die paar kilo's. Kijk weeg je nou ver over de 100 maar tegenwoordig is 60 de standaard geloof ik 

- Yfke-lover
60? daar ben ik ooit eens langs gekomen hahaha Dat ideaal beeld heb ik al lang opgeven
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Ik laat liever iemand van 90 kg rijden die wel kan rijden, dan iemand van 60 die het niet kan. Tuurlijk zijn er grenzen, maar je ziet- voelt snel genoeg aan of het haar te veel is denk ik!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Ik geloof ook niet dat dat een probleem is, en inderdaad iemand van 60 kilo die naar een kant hangt of zit te klossen is naar mijn inziens een groter probleem.
Maar wat heerlijk dat je weer kan rijden op haar zonder al te veel pijn! daar wordt je toch vrolijk van?!
Maar wat heerlijk dat je weer kan rijden op haar zonder al te veel pijn! daar wordt je toch vrolijk van?!

* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
Volgens mij moet dat best lukken.
Je zult de eerste paar keer best last van je rug hebben maar als ik bij mij kijkt wordt het daarna steeds minder.
Je merkt vanzelf aan je paard als hij het niet kan dragen.
Je zult de eerste paar keer best last van je rug hebben maar als ik bij mij kijkt wordt het daarna steeds minder.
Je merkt vanzelf aan je paard als hij het niet kan dragen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Hi die 60 gaat mij hier ook langena niet meer lukken, denk dat als me dat lukt ik er uit zie als een wannabe-mode-popje-formaat. Kom eerder in de buurt van jou gewicht...maar vooralsnog niet gemerkt dat de paarden er echt last van hebben (ik mag nog steeds probleemloos opstappen). En vanaf hier is het toch ook heerlijk om paardrijden te kunnen gebruiken in je strijd tegen de kilo's?!
Geluk is de vrucht van intens werk
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Ik weeg momenteel ook weer 84 kilo en mag ook nog steeds probleemloos opstappen bij Cindy die 1.43 is.
Merk ook niet aan haar dat ze moeite heeft met mijn gewicht.
Verder ga ik met tamara mee
Merk ook niet aan haar dat ze moeite heeft met mijn gewicht.
Verder ga ik met tamara mee

Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
http://www.petnanny.simpsite.nl
Het ligt geheel aan je paard.
Lange rug, korte rug?
Hoe is het ruggebruik van je paard..
En dan ga ik er voor het gemak vanuit dat degene die erop gaat zitten wel meezit.
Ik vind als je intensief paardrijdt 80kg echt de mag voor een stevig type.
Zelf liet ik niemand boven de 75kg op mijn paarden.
Lange rug, korte rug?
Hoe is het ruggebruik van je paard..
En dan ga ik er voor het gemak vanuit dat degene die erop gaat zitten wel meezit.
Ik vind als je intensief paardrijdt 80kg echt de mag voor een stevig type.
Zelf liet ik niemand boven de 75kg op mijn paarden.

- Yfke-lover
ik ben ook zeer happy met het idee dat ik weer op mijn paardje kan zitten
@Kelly hoop ook in de toekomst onder de 80 te komen paard rijden is inderdaad een goed simulans
@Kelly hoop ook in de toekomst onder de 80 te komen paard rijden is inderdaad een goed simulans
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Ik vind het in ieder geval al heel goed dat je er uberhaupt bij stil staat! Er zijn genoeg mensen die dat niet doen. Denk dat Cos nu rond de 1m41 hangt en ik weeg met kleding nu 77 (zijn helaas weer 2 kilo bijgekomen...bah....liet me weer wat gaan 's avonds met toastjes brie en een wijntje...*zucht* en dat wreekt zich meteen), ik merk niet dat hij last van mij heeft, hij loopt vrolijk onder me voor zover ik in kan schatten. Maar ik wil toch ernstig graag naar de 70 kilo (zonder kleding
) want ik voel me toch bezwaard 
Heerlijk voor je dat je ondanks je rugpijn zo weer lekker kunt genieten van het rijden en zelfs al plannen maakt!

Heerlijk voor je dat je ondanks je rugpijn zo weer lekker kunt genieten van het rijden en zelfs al plannen maakt!
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Als ik boven de 90 kilo was mocht ik niet meer op de pony's van mezelf,dat was een goede stimulans om niet zwaarder te worden.
Door omstandigheden ben ik 10 kilo afgevallen dus nu met 80 kilo is het helemaal geen probleem meer(maar nu rij ik niet meer)
Door omstandigheden ben ik 10 kilo afgevallen dus nu met 80 kilo is het helemaal geen probleem meer(maar nu rij ik niet meer)
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
- Yfke-lover
Ik ben nu toch iets wijzer en geruster ga vanmiddag weer rijden ben zo blij dat het gaat dat ik wel elke dag wil helaas geen tijd voor vooral in de winter als ik naar de manege moet omdat ik geen buitenbak heb bedankt allemaal voor het meedenken
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
ik had een instructice die zei altijd: liever iemand van 100 kilo op je paard die goed mee is in de beweging en het paard niet hinderd, dan iemand van 60 kilo die hotst en botst op de rug, dat is veel erger.
Natuurlijk moet je paard er dan wel geschikt voor zijn. Een klein welsh ponietje kan natuurlijk geen 100 kilo aan.
En het ligt er ook aan hoe intensief je traint.
84 kilo op een fjord kan gerust hoor.
Lekker gaan rijden als het zo goed voelt.
Natuurlijk moet je paard er dan wel geschikt voor zijn. Een klein welsh ponietje kan natuurlijk geen 100 kilo aan.
En het ligt er ook aan hoe intensief je traint.
84 kilo op een fjord kan gerust hoor.
Lekker gaan rijden als het zo goed voelt.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo