Het verhaal van Eran/Elmar en ik
Het verhaal van Eran/Elmar en ik
Een hele vroege goede morgen,
Ik kan de slaap niet meer vatten na de enerverende dag die het gister was. Nu heb ik alle tijd om ons verhaal hier neer te zetten.
In de zomer van 2008 moest ik weer geopereerd worden aan mijn heup. Hoe en wat doet verder niet ter zake, maar via PB vragen mag en kan altijd. Na de operaties kwam ik in een zorghotel in Wijk bij Duurstede terecht om te kunnen herstellen. Ik had een kamer op de benedenverdieping en uitzicht op een weide waar een fjordenmerrie met veulen liep. Al snel merkte ik een klik tussen het veulen en mij. Hij wachtte vaak bij mijn raam tot ik de gordijnen open deed en kwam als hij mij buiten in mijn rolstoel zag vaak hinnikend in galop op mij af gerend en liet zich heerlijk kroelen en aaien. Dit contact heeft mij enorm geholpen bij mijn herstel. Af en toe reed ik in mijn stoel De Wildkamp op waar ik altijd hartelijk werd ontvangen door de aanwezige mensen. 1x mocht ik het veulen in mijn rolstoel naar de wei brengen en hoorde ik dat hij Elmar heette.
Ik was op zijn keuring aanwezig en zeer blij met zijn reserve-kampioenschapstitel.
Een vriendin van mij zocht inmiddels tegen het najaar een maatje voor haar ijslanderveulen. Ik vertelde haar over Elmar en haar interesse was gewekt. Van Marjan hoorde ik dat hij te koop stond en bracht hen met elkaar in contact. Drottning op FW besloot hem te kopen. Al snel werd Elmar omgedoopt tot Eran omdat wij die naam veel beter bij hem vonden passen. Eran is een joodse naam die Waakzaam en Alert betekend. Op FW staan nog foto's van hem van lid Eran, dat was de oude forumnaam van Drottning.
Na ruim een jaar besloot Drottning hem te koop te zetten en zodoende kocht Bart van den Berg hem. Ik hoorde regelmatig van Drottning hoe het met Eran ging en zodoende hoorde ik ook pas geleden dat hij te koop zou komen te staan. Nog voor hij de verkoop in ging stuurde ik Bart een mail en zodoende was ik de eerste. Maar ik had nog de fysieke-, noch de financiële middelen om voor hem te zorgen. Ik vertelde hele dierbare vrienden van mij over Eran en twee weken later hoorde ik dat ik hem van hen zou KRIJGEN en dat ze hem zouden leasen voor hun dochters. Alles brak bij mij open toen ik het hoorde. Zo'n enorm geschenk! Niet te geloven.
Wonderbaarlijk genoeg was er precies een box vrij op de stal van onze eerste keuze en die reserveerde ik meteen. Gisteren zijn we bij Eran gaan kijken. Toen hij mij zag herkende hij me en liet dat horen door een zachte hinnik. Meteen legde hij zijn neus in mijn hals. Het was goed. Kort daarop mocht Eran voor de wagen en reden wij een rondje mee. Wat een brave lieverd! Later onder het zadel kon ik hem even bekijken. Na enig overleg besloten wij hem te kopen en werd hij meteen door Bart naar zijn nieuwe stal gebracht.
Lichamelijk gezien kan ik nog steeds niet heel veel, maar ik hoop dat Eran een goede bijdrage aan mijn herstel zal leveren. Hij is echt enorm braaf, lief en open. Heerlijk!
Zeer af en toe zal ik foto's van zijn vorderingen posten, maar PB sturen mag altijd!
Gwen
Ik kan de slaap niet meer vatten na de enerverende dag die het gister was. Nu heb ik alle tijd om ons verhaal hier neer te zetten.
In de zomer van 2008 moest ik weer geopereerd worden aan mijn heup. Hoe en wat doet verder niet ter zake, maar via PB vragen mag en kan altijd. Na de operaties kwam ik in een zorghotel in Wijk bij Duurstede terecht om te kunnen herstellen. Ik had een kamer op de benedenverdieping en uitzicht op een weide waar een fjordenmerrie met veulen liep. Al snel merkte ik een klik tussen het veulen en mij. Hij wachtte vaak bij mijn raam tot ik de gordijnen open deed en kwam als hij mij buiten in mijn rolstoel zag vaak hinnikend in galop op mij af gerend en liet zich heerlijk kroelen en aaien. Dit contact heeft mij enorm geholpen bij mijn herstel. Af en toe reed ik in mijn stoel De Wildkamp op waar ik altijd hartelijk werd ontvangen door de aanwezige mensen. 1x mocht ik het veulen in mijn rolstoel naar de wei brengen en hoorde ik dat hij Elmar heette.
Ik was op zijn keuring aanwezig en zeer blij met zijn reserve-kampioenschapstitel.
Een vriendin van mij zocht inmiddels tegen het najaar een maatje voor haar ijslanderveulen. Ik vertelde haar over Elmar en haar interesse was gewekt. Van Marjan hoorde ik dat hij te koop stond en bracht hen met elkaar in contact. Drottning op FW besloot hem te kopen. Al snel werd Elmar omgedoopt tot Eran omdat wij die naam veel beter bij hem vonden passen. Eran is een joodse naam die Waakzaam en Alert betekend. Op FW staan nog foto's van hem van lid Eran, dat was de oude forumnaam van Drottning.
Na ruim een jaar besloot Drottning hem te koop te zetten en zodoende kocht Bart van den Berg hem. Ik hoorde regelmatig van Drottning hoe het met Eran ging en zodoende hoorde ik ook pas geleden dat hij te koop zou komen te staan. Nog voor hij de verkoop in ging stuurde ik Bart een mail en zodoende was ik de eerste. Maar ik had nog de fysieke-, noch de financiële middelen om voor hem te zorgen. Ik vertelde hele dierbare vrienden van mij over Eran en twee weken later hoorde ik dat ik hem van hen zou KRIJGEN en dat ze hem zouden leasen voor hun dochters. Alles brak bij mij open toen ik het hoorde. Zo'n enorm geschenk! Niet te geloven.
Wonderbaarlijk genoeg was er precies een box vrij op de stal van onze eerste keuze en die reserveerde ik meteen. Gisteren zijn we bij Eran gaan kijken. Toen hij mij zag herkende hij me en liet dat horen door een zachte hinnik. Meteen legde hij zijn neus in mijn hals. Het was goed. Kort daarop mocht Eran voor de wagen en reden wij een rondje mee. Wat een brave lieverd! Later onder het zadel kon ik hem even bekijken. Na enig overleg besloten wij hem te kopen en werd hij meteen door Bart naar zijn nieuwe stal gebracht.
Lichamelijk gezien kan ik nog steeds niet heel veel, maar ik hoop dat Eran een goede bijdrage aan mijn herstel zal leveren. Hij is echt enorm braaf, lief en open. Heerlijk!
Zeer af en toe zal ik foto's van zijn vorderingen posten, maar PB sturen mag altijd!
Gwen
Re: Het verhaal van Eran/Elmar en ik
Gefeliciteerd een erg mooi verhaal wie weet kan hij jou helpen want hij is heel speciaal voor jou.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Sommige relaties zijn ment to be
Veel plezier!!

Gefeliciteerd met je paardje.
En nu hopen op een positief herstel van jezelf.
En nu hopen op een positief herstel van jezelf.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
-
Wat een verhaal en het lot heeft inderdaad zo beslist! veel plezier met hem.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
wat een mooi verhaal gwenny! Heel veel plezier met je soulmate!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Heel veel plezier met je kanjer
Ja toch Elmar!! Eran dan nu he! haha.
Leuk joh! Het is echt een schat! Heel veel plezier met hem!
Leuk joh! Het is echt een schat! Heel veel plezier met hem!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Voor jullie is de cirkel rond. Geniet van je vriendje en wie weet komt er een tijd dat je ook zelf met hem op pad kunt.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

- nancy imka
Wat leuk dat je uiteindelijk toch je maatje bij je hebt. Ik zelf kan ook niet heel veel met mn paardjes door mn reuma en de operatie's die ik gehad heb. Maar mijn ervaring is dat het knuffelen en tutten ook net zo leuk kan wezen!
Wat ontzettend leuk dat je zo aan je paardje bent gekomen...
En lekker tutten en knuffelen kan net zo leuk zijn hoor!
Veel plezier samen en klets anders ook gezellig mee in het E'jes topic
En lekker tutten en knuffelen kan net zo leuk zijn hoor!
Veel plezier samen en klets anders ook gezellig mee in het E'jes topic

Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

die heeft echt zo moeten zijn, heel veel geluk met Eran en heel veel sterkte met je herstel
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Wat een bijzonder verhaal! Heel veel succes met je herstel en veel geniet momenten met je nieuwe aanwinst!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Super veel plezier met Elmar, hij is echt een schat van een paard. Heel vriendelijk en houdt wel van wat aandacht. Vond het ook leuk om jou gezicht bij je naam te kunnen plaatsen. Hoop echt dat jullie super veel plezier van hem gaan beleven. 

Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Gefeliciteerd met de aankoop van een bijzonderer rode draad in je leven, sommige dingen moeten gewoon zo zijn.
Dit is er blijkbaar 1 van.
Hoe ga je hem nou noemen? Elmar of Eran?
Of je nou rijdt of niet, genieten kan op vele manieren.
Dit is er blijkbaar 1 van.
Hoe ga je hem nou noemen? Elmar of Eran?
Of je nou rijdt of niet, genieten kan op vele manieren.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Gefeliciteerd met je aankoop Gwen. Je hebt er echt een heerlijke ruin aan...makkelijk, easy going, attent en een heerlijke knuffel, zoals ie eigenlijk altijd al geweest is, toch!? Heel veel plezier met hem en laat ons nog even geregeld meegenieten hier op FW!
Geluk is de vrucht van intens werk
zeker weten dat hij bijdraagt aan een sneller herstel. Liefde van en voor een dier doet wonderen
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Hey,
Enorm bedankt voor de lieve reacties!
Hij is echt een schot in de roos. Wat een gaaf paardje! De kinderen zijn ook al gek op hem en hij op hen. Als ze op het hek van de paddock gaan zitten komt hij gezellig bij ze buurten. Hij begint goed te wennen op stal, hinnikt geregeld naar paarden die langs komen en is stiekum al een beetje in love op een haflingermerrie. En zij op Eran. Haar baasje kon haar nauwelijks binnen de dressuurbak houden
.Constant roepen naar elkaar haha.
Hij krijgt de komende maanden de tijd om bij te komen en tegen het voorjaar gaan we hem rustig wat berijden. Als hij flink is uitgegroeid ga ik hem ook af en toe rijden en tot die tijd train ik hem veel aan de hand. Ik zal af en toe een update hier posten.
Gwen
Enorm bedankt voor de lieve reacties!
Hij is echt een schot in de roos. Wat een gaaf paardje! De kinderen zijn ook al gek op hem en hij op hen. Als ze op het hek van de paddock gaan zitten komt hij gezellig bij ze buurten. Hij begint goed te wennen op stal, hinnikt geregeld naar paarden die langs komen en is stiekum al een beetje in love op een haflingermerrie. En zij op Eran. Haar baasje kon haar nauwelijks binnen de dressuurbak houden

Hij krijgt de komende maanden de tijd om bij te komen en tegen het voorjaar gaan we hem rustig wat berijden. Als hij flink is uitgegroeid ga ik hem ook af en toe rijden en tot die tijd train ik hem veel aan de hand. Ik zal af en toe een update hier posten.
Gwen
Je hebt een heel fijn paard aan Elmar, voor mij blijft het toch Elmar denk ik, is zo ingesleten, hihi..
Het is echt een schatje! zo braaf en easygoing..
Hopelijk zien we hem zo nu en dan nog terug hier op FW!!
Heel veel plezier met hem gewenst!!
Het is echt een schatje! zo braaf en easygoing..
Hopelijk zien we hem zo nu en dan nog terug hier op FW!!
Heel veel plezier met hem gewenst!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'