Eerst was Exel aan de beurt, we konden zowaar naar buiten lopen met hem zonder dat Vera in haar stal uit haar pannetje ging. En Exel ging ook zomaar braaf mee, we hebben dus alvast wat gewonnen

Op een gegeven moment moesten we helaas naar binnen, want onze weergoden waren ons niet goed gezind. Op stal was het wat lastiger om te masseren, want het was heel druk op stal en Exel was meer bezig met wat er op de gang gebeurde dan dat ie op Kimmie lette.
Ze heeft het toch goed af kunnen sluiten en haar conclusie is dat Exel heel lenig en beweeglijk is. Hij had alleen een beetje vastzittende spiertjes op z'n schouders, maar dat kon er ook mee te maken hebben dat ie wat onrustig is en veel loopt te draaien in stal. Verder was er niks op hem aan te merken, behalve dan dat ook Kimmie geconcludeerd heeft dat het een ADHDertje is

Daarna was Hummer aan de beurt, ik ben hier niet heel de tijd bij geweest. Dus hier mag Dees haar aanvulling geven.
Nadat Hummer gedaan was kwam ik op het lumineuze idee om Exel en Hummer ff lekker in de paddock te zetten, zodat ze konden spelen. Leek ons een goed plan, want ze vinden het heerlijk om samen te spelen en zo konden de heren zich uitleven, terwijl Vera behandeld zou worden.
Helaas dachten de heren hier ietsje anders over. Hummer vond de grasjes langs de paddock veel interessanter, waarop Exel besloot maar om Vera te gaan gillen. Tja en dan heb je ineens een soort bommetje op stal staan

Kimmie is een behoorlijke tijd bezig geweest met rustig masseren om Vera weer een beetje rustig te krijgen, ondanks dat Exel en Hummer inmiddels alweer op stal stonden. Veertje is ietsje minder lenig dan Exel, maar ook zij kan goed stretchen en inbuigen. Maar ik kan met haar wat gaan oefenen op reactie op haar billen en rug.
Het was heel leerzaam en gezellig en zodra die 2 van mij een beetje gesetteld zijn op stal komt ze voor een "echte" behandeling. Exel heeft dat nodig om wat rust in z'n koppie te krijgen en voor Vera is het gewoon lekkere ontspanning.
Ik heb in ieder geval een aantal handvaten gekregen waar ik mee aan de slag kan met ze.