Pipo ziet spoken wat kan er mis zijn.
Pipo ziet spoken wat kan er mis zijn.
Zins vorige week doet Pipo raar als hij een emmer biks krijgt kijk hij er naar of dat er spoken in zitten en het duurd een paar minuten voordat hij gaat eten.
Ook toen hij hag gemest ging hij er naar kijken of dat er een krokedil uit kwam en heeft er een rondje op zijn voorbenen omheen gedraaid echt heel raar.
Ik weet niet wat er mis is met hem eerst dag ik dat hij misschien een kleine hersenbloeding heeft gehad maar hij heeft geen uitval en tijdens het rijden merk je er niks van.
Ik heb zijn ogen nagekeken en kan niks zien eraan.
Zaterdag komt er iemand naar kijken wat er eventueel mis kan zijn, er kan zijn dat er iets in het land is gebeurd waar hij van geschrokken is.
Pipo heeft als jaarling een trauma opgelopen en is daar nooit helemaal bovenop gekomen dus het kan met zijn verleden te maken hebben.
Ik ben heel benieuwd wat er zaterdag uit gaat komen als jullie tips hebben hoor ik het graag.
Ook toen hij hag gemest ging hij er naar kijken of dat er een krokedil uit kwam en heeft er een rondje op zijn voorbenen omheen gedraaid echt heel raar.
Ik weet niet wat er mis is met hem eerst dag ik dat hij misschien een kleine hersenbloeding heeft gehad maar hij heeft geen uitval en tijdens het rijden merk je er niks van.
Ik heb zijn ogen nagekeken en kan niks zien eraan.
Zaterdag komt er iemand naar kijken wat er eventueel mis kan zijn, er kan zijn dat er iets in het land is gebeurd waar hij van geschrokken is.
Pipo heeft als jaarling een trauma opgelopen en is daar nooit helemaal bovenop gekomen dus het kan met zijn verleden te maken hebben.
Ik ben heel benieuwd wat er zaterdag uit gaat komen als jullie tips hebben hoor ik het graag.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Re: Pipo ziet spoken wat kan er mis zijn.
Over die emmer biks was mijn eerste gedachte, misschien is hij een keer erg geschrokken van een muis die er eens bij in gezeten heeft. En paarden ruiken toch wel eens vaker aan hun dritt?.
teniminste ik hoop dat ik het natuurlijk helemaal bij het rechte eind heb, want deze optie is vele malen fijner dan een hersenbloedinkje
teniminste ik hoop dat ik het natuurlijk helemaal bij het rechte eind heb, want deze optie is vele malen fijner dan een hersenbloedinkje
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
- kristelhans
Beer had laatst een kikkertje in zijn emmer..wist ook niet hoe hij moet kijken..ook een paar dagen dom in die emmer loeren! Als je het niet vertrouwd, inderdaad even oogjes na laten kijken.. klinkt alsof ie is geschrokken.
kristelhans schreef:Beer had laatst een kikkertje in zijn emmer..wist ook niet hoe hij moet kijken..ook een paar dagen dom in die emmer loeren! Als je het niet vertrouwd, inderdaad even oogjes na laten kijken.. klinkt alsof ie is geschrokken.
Vaak meest waarschijnlijke optie.
Dus hopen dat Pipo ook gewoon is geschrokken van iets met zijn voeremmer.
Toch altijd apart als een paard ineens van gewoontes veranderd, dan is er vaak toch iets, of lichamelijk, of er is iets gebeurt (en kikker of muis kan al genoeg zijn, voor onze grote helden.)
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
ja, dat heeft Haugi ook gehad. Was ineens panisch voor zijn (losse) voerbak
. Waarschijnlijk heeft er iets ingezeten. Een muis of vogel of kip oid. Het heeft maanden geduurd tot hij de voerbak weer vertrouwde.
Ik denk dat het zoiets wel geweest is.

Ik denk dat het zoiets wel geweest is.
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
In de emmer kan niks hebben gezeten die vullen wij en geven het aan hem dus dat kan het niet zijn.
Zijn hele grdrag is ook anders hij doet raar vond hem vanmorgen ook raar naar mij toe lopen ik snap er niks van.
Ik hoop dat ik morgen meer duidelijkheid kan krijgen want ik heb dit nog nooit meegemaakt en weet ook niet waar ik moet beginnen met een onderzoek dus morgen komt er iemand van de alternatieve kant om te kijken waar we moeten zoeken.
Pipo is een paard met een hele geschiedenis is met 2 naar de slacht verkocht en via een handelaar bij mij gekomen volgens de fokker was hij levensgevaarlijk ik moest hem 3 maanden proberen en als het goed ging kreeg ik het papier.
Het ging best goed natuurlijk merk je aan zo'n paard dat er wat is gebeurd bij blijft onzeker ookal is het al 13 jaar geleden.
Ik hou jullie op de hoogte
Zijn hele grdrag is ook anders hij doet raar vond hem vanmorgen ook raar naar mij toe lopen ik snap er niks van.
Ik hoop dat ik morgen meer duidelijkheid kan krijgen want ik heb dit nog nooit meegemaakt en weet ook niet waar ik moet beginnen met een onderzoek dus morgen komt er iemand van de alternatieve kant om te kijken waar we moeten zoeken.
Pipo is een paard met een hele geschiedenis is met 2 naar de slacht verkocht en via een handelaar bij mij gekomen volgens de fokker was hij levensgevaarlijk ik moest hem 3 maanden proberen en als het goed ging kreeg ik het papier.
Het ging best goed natuurlijk merk je aan zo'n paard dat er wat is gebeurd bij blijft onzeker ookal is het al 13 jaar geleden.
Ik hou jullie op de hoogte
Ik heb hem gisteren op stal gezet en heb hem een tijd staan bekijken, het is net of hij zijn hoofd moeilijk naar de grond krijgt dat er iets in zijn nek zit.
Als je zijn hooi op de grond legt duurd het even eer zijn hoofd benenden is eten in de voerbak heeft hij geen moeite mee.
Als je zijn hooi op de grond legt duurd het even eer zijn hoofd benenden is eten in de voerbak heeft hij geen moeite mee.
Nee, dit lijkt inderdaad iets heel anders. Kan hij misschien tijdens het eten iets verdraaid/verrekt hebben en daardoor Last van z'n in z'n hals/ spieren bijvb. in z'n hals?
Ik ben heel benieuwd wat er uit komt.
Ik ben heel benieuwd wat er uit komt.
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
wat raar joh, ben benieuwd wat daar vanmiddag uit gaat komen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Het is heel moeilijk wat het is het ene moment staat hij vrolijk in de stal en het andere moment staat hij met zijn hoofd naar beneden.
Zoals ik het nu inschat zit het in zijn nek waarschijnlijk een zenuw klem hij heeft er wat voor gekregen en nu afwachten wat het gaat doen en anders komt de dierenarts dinsdag even langs.
Hij krijgt gewoon zijn hoofd niet naar beneden dat doet pijn daardoor lijkt het of hij het eng vindt.
Zoals ik het nu inschat zit het in zijn nek waarschijnlijk een zenuw klem hij heeft er wat voor gekregen en nu afwachten wat het gaat doen en anders komt de dierenarts dinsdag even langs.
Hij krijgt gewoon zijn hoofd niet naar beneden dat doet pijn daardoor lijkt het of hij het eng vindt.
ja dan toch maar naar laten kijken als dit niet helpt. Exel heeft dat eens gehad, maar die had toen gewoon veel te veel gras gegeten. Nadat ie van het gras af had en op een kaal stuk had staan kon hij een paar uur later weer bij de grond komen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Vanmorgen oogte hij wat beter en had volgens mij gelegen nu even de dag afwachten want gisteren ochtend was hij ook beter dan in de middag.
Toen ik vanmorgen kwam voeren stond hij te hinnikken dat was voor mij al een goed teken want dat doet hij niet gauw.
Toen ik vanmorgen kwam voeren stond hij te hinnikken dat was voor mij al een goed teken want dat doet hij niet gauw.
Nou gelukkig !! Dat heeft je vast goed gedaan.
Laat je DA nog wel komen ?
Laat je DA nog wel komen ?

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Het gaat aardig met Pipo hij heeft zelfs even buiten gestaan en stond gelijk te schoeken met een ander paard.
We hebben zijn hals weer ingesmeert en gemasseerd en hij is een stuk opgewekter.
Ik kijk het nog even aan hoe het gaat halverwege de week wil niet te gauw teveel gedoe aan zijn lijf daar houdt hij niet van zolang ik alles zelf kan doen is het voor Pipo het beste teveel onderzoeken kan hij geestelijk niet aan.
Toen hij een jaar of 8 geleden 3 weken in Utrecht heeft gestaan heeft het zeker een jaar nodig gehad om zijn vertrouwen weer te winnen vandaar dat ik het rustig aan doe maar als de DA moet komen doe ik dat zeker.
We hebben zijn hals weer ingesmeert en gemasseerd en hij is een stuk opgewekter.
Ik kijk het nog even aan hoe het gaat halverwege de week wil niet te gauw teveel gedoe aan zijn lijf daar houdt hij niet van zolang ik alles zelf kan doen is het voor Pipo het beste teveel onderzoeken kan hij geestelijk niet aan.
Toen hij een jaar of 8 geleden 3 weken in Utrecht heeft gestaan heeft het zeker een jaar nodig gehad om zijn vertrouwen weer te winnen vandaar dat ik het rustig aan doe maar als de DA moet komen doe ik dat zeker.
Heel rustig aan gaat pipo iets vooruit we denken dat hij in het land onderuit is gegaan of een klap heeft gehad.
Zaterdag komt er weer iemand bij en anders misschien foto's maken.
Zaterdag komt er weer iemand bij en anders misschien foto's maken.
Is er eigenlijk nog wat uit het bezoek van de alternatieve persoon gekomen!?
Wel naar zeg en het maakt het altijd erger als je niet de oorzaak kunt vinden..want tja, is het dan iets inwendigs dat oorzaak is of iets uitwendigs?
Gelukkig dat het iig weer beter lijkt te gaan Karin!
Wel naar zeg en het maakt het altijd erger als je niet de oorzaak kunt vinden..want tja, is het dan iets inwendigs dat oorzaak is of iets uitwendigs?
Gelukkig dat het iig weer beter lijkt te gaan Karin!
Geluk is de vrucht van intens werk
Zaterdag was Pipo heel slecht toen zij kwam kijken en ze heeft hem gelijk reiki gegeven en zoals ze dat zeggen een lijntje gezet om zijn energie baan te bekijken.
Wat ze eerst dacht is dat hij misschien atactisch is omdat hij moeilijk liep maar dat kwam doordat hij zal maar zeggen een stijven nek heeft.
Ze heeft hem medicijnen gegeven tegen onsteking en nog wat voor zijn spieren en zondag zag je al verbetering en nu is hij nog stijf maar 100% beter dan zaterdag.
Zolang het zo gaat houden we het even vol zaterdag komt ze weer en dan trekken we een plan.
Tevens masseer ik zijn nek met een spierenmiddel en dat vind hij fijn.
Het is nu gewoon afwachten.
Wat ze eerst dacht is dat hij misschien atactisch is omdat hij moeilijk liep maar dat kwam doordat hij zal maar zeggen een stijven nek heeft.
Ze heeft hem medicijnen gegeven tegen onsteking en nog wat voor zijn spieren en zondag zag je al verbetering en nu is hij nog stijf maar 100% beter dan zaterdag.
Zolang het zo gaat houden we het even vol zaterdag komt ze weer en dan trekken we een plan.
Tevens masseer ik zijn nek met een spierenmiddel en dat vind hij fijn.
Het is nu gewoon afwachten.
Het gaat rustig aan wat beter met Pipo nu nog een osteopaat erbij en dan weer rustig aan aan de slag.
Pipo is gelukkig weer een stuk vrolijker.
Pipo is gelukkig weer een stuk vrolijker.
wat een raar verhaal, arme Pipo. Hopelijk is hij snel weer de oude
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Gelukkig dat het weer aan de beterende hand lijkt....maar wat nu dus de aanleiding geweest is is niet duidelijk!?
Geluk is de vrucht van intens werk