uit noodzaak moeten verhuizen

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Viv

Re: uit noodzaak moeten verhuizen

Bericht door Viv » zo 02 okt 2011, 14:58

Denk dat Ex gewoon los achter de trailer aan was gewandeld als we alleen veer mee hadden genomen hihihi.
Dit was toch een veiligere manier :j

Maar mooi dat ze zo meedenken en dat ze het zo op kunnen lossen met de boxen (ook minder ver lopen naar je kast hihihi). We gaan er gewoon vanuit dat het werkt, positief blijven denken.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 02 okt 2011, 15:37

ik zag vanmiddag dat de kast naast die bij de ingang ook vrij is, dus ik ga vragen of ik die kan krijgen ipv die aan de andere ingang. Scheelt ook een hoop heen en weer geloop.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » zo 02 okt 2011, 19:13

is toch mooi, die echte liefde.....

Maar erg vervelend als ze zo uit hun plaat gaan als er 1 weggaat. Gelukkig hier geen last van Bink kijkt amper op of om als Raika weggaat en Raik gilt wel wat als Bink weggaat, maar dat hoor ik niet meer, dus weet ik ook niet hoellang ze gilt. Ze was vandaag in elk geval nog droog toen ik terug kwam, al stond ze op de uitkijk. Dus valt volgens mij hie rmee.

Jij bent nog wel even wat langer bezig Claudia. Succes
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » zo 02 okt 2011, 19:49

Dit was echt te veel extreme vormen gaan aannemen, dus een heel goed besluit.
Met veel geduld moet het goed gaan komen.
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 02 okt 2011, 20:26

Exel gilde ook in Limburg, maar ach dat kon verder geen kwaad. Hij ging niet door de draad ofzo. Maar zoals ze nu reageren is idd tot het extreme en dan moet je dus maatregelen gaan nemen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » ma 03 okt 2011, 06:54

Tsja weidegenootjes scheiden op vreemd terrein blijft toch iets bijzonders...dat zou je met Woudina ook niet moeten proberen, terwijl die thuis toch echt wel alleen kan blijven en alleen op pad is ook geen probleem. Dus vraag me af of je hier iets mee wint, maar proberen kan altijd natuurlijk!
Maar als ik het goed lees dan waren ze thuis ook al zo lastig te scheiden? Dan moet er toch wel wat te verbeteren zijn zou je zeggen. Veel succes!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Anouska

Bericht door Anouska » ma 03 okt 2011, 14:35

Jeetje Clau, ineens paardjes verhuisd.
Viv en Andy zijn TOP!
Komt allemaal goed meid!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 03 okt 2011, 15:37

Reinou het was op de wei al een drama met scheiden, kon niet meer fatsoenlijk met 1 van de 2 weg. De ander ging helemaal uit zijn/haar stekker.

Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » di 04 okt 2011, 14:17

even allemaal door de zure appel heen +:)+
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
lientje

Bericht door lientje » di 04 okt 2011, 16:41

Dit geeft voor mij wel weer aan waarom ik geen fan ben van alleen stroom. Werkt super maar niet als een paard in paniek is, dan kan je ze er nooit achter houden. Met alle gevaarlijke gevolgen van dien.

Wijs besluit van die stallen zo, denk dat het beter is!! Zeker als het veilige boxen zijn. Met Yuur deed ik het zo, als ik met een pony wegging ging hij op stal (bij de pensionstal, ook stroomdraad) en er zat een weefrek op zijn deur. Die heeft hij er dus finaal afgeslagen (eerdere keren) omdat hij gewoon zijn voorbenen erin gooide. Toen heb ik hem in een box gezet met een laag plafond. Keertje goed zijn kop gestoten en toen ging het beter :D Maar hij steigerde dus echt hoog en gooide dan zijn benen vol over de deur.

Nu op mijn eigen wei laat ik hem op de wei.Lastig is het wel. Helpt het door op de tijd van weggaan even wat voer aan de achterblijver te geven?

Met yuur is het weer zo verbetert dat ik nu de pony's gewoon mee kan nemen, hij kan ook gewoon weer op stal zonder weefrek.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
dees1980

Bericht door dees1980 » di 04 okt 2011, 17:07

Claudia het heeft gewoon eventjes tijd nodig , het is nu even extreem ook omdat Vera door alles helemaal uit haar doen is. Het gaat allemaal goed komen dat weet ik zeker !!
Afbeelding
Fjorden zijn niet eigenwijs , ze doen gewoon alles graag op hun eigen manier !
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 04 okt 2011, 17:54

Caroline wat jij aangeeft daar ben ik ook bang voor met de eerste box, vandaar dat ik daar Exel wil gaan zetten. Ten eerste doet hij minder maf als Vera, zeker omdat hij daar een gezellige buurvrouw krijgt en ten tweede kan ik dan met hem weg. Plus het plafond is daar idd wat lager, de andere stallen zijn behoorlijk hoog, omdat wij op een Shirestal staan

Dees het komt ook wel goed denk ik, heb vanmiddag met Chris afgesproken dat ze even nog op hetzelfde rijtje blijven staan. Ze gaan nu nog elke dag overdag naar buiten, dus het splitsen is nu toch moeilijker te realiseren. Dan staan ze toch nog elke dag overdag buiten en dan zou het elke dag weer feest zijn. Als ze straks niet meer de wei op gaan dan moeten we gewoon 1 dag even door de zure appel heen bijten.

vera*

Bericht door vera* » wo 05 okt 2011, 20:11

Ja exxie en vera zijn een beetje ondeugend op hun nieuwe stekkie. Ben benieuwd hoe dubbelzijdigtape morgen
is. Zal vast wel goed komen. Plan van aanpak is hier iig bekend :P
vera*

Bericht door vera* » do 06 okt 2011, 15:06

De plakfjordjes waren vandaag erg braaf. Heb de fjordjes samen met Desiree van de wei gehaald. Daarna
ze samen gepoets. Toen Exie in de paddock en Vera moest even haar gedachten op wat anders zetten. Die
heb ik vandaag gereden. Exel kon Vera wel zien maar er niet bij. Dit ging gelukkig goed :) Daarna mochten
ze nog eff samen in de paddock en daarna zijn heppie en heppie weer op stal gezet. En Veer is vandaag aan
de Beachspray kijken of dit iets meer rust in Veertje haar koppie brengt. Ieder stapje dat ze apart staan is er
een al zal de weg naar compleet "afgespeend" zijn nog wel eff duren ;)

En om het idee te krijgen hoe zaterdag de ontmoeting tussen Exel, Vera en Hummer ging:
Vera staat links, exel in het midden en Hummer staat over Exel heen gehangt :P
Afbeelding
dees1980

Bericht door dees1980 » ma 10 okt 2011, 12:36

Hahaha ja Exel en Hummer waren meteen maatjes :D, alleen van de week in de paddock wilde Hummer niet spelen die wil dan alleen maar eten en dat vnd Exel niet leuk haha.
Afbeelding
Fjorden zijn niet eigenwijs , ze doen gewoon alles graag op hun eigen manier !
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » ma 10 okt 2011, 13:36

Wat een gave foto! En fijn dat het al wat beter gaat. Geduld en het gaat goed komen.
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 10 okt 2011, 18:50

dees1980 schreef:Hahaha ja Exel en Hummer waren meteen maatjes :D, alleen van de week in de paddock wilde Hummer niet spelen die wil dan alleen maar eten en dat vnd Exel niet leuk haha.
nee toen moest Exel heel hard om zijn mama roepen 8)7

Plaats reactie