Voorstellen.

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Liek
Contacteer:

Voorstellen.

Bericht door Liek » za 17 sep 2011, 13:09

Hallo allemaal,

Vanochtend maar eens een account aangemaakt.
Ik ben Angelique, 33 jaar en woonachtig in het mooie Gelderland.
Ben me op het moment vooral aan het oriënteren in het hele fjorden gebeuren.
Heb 3 jaar geleden mijn eerste eigen paard gekocht, maar helaas, de kleine meisjes droom van vroeger
is niet helemaal geworden wat het was. Geen klik met het paard, veel geprobeerd, maar toch
uiteindelijk de moeilijke knoop doorgehakt om hem te gaan verkopen.
Van kleins af aan een fjordengek, mijn eerste rijles op mijn 10e was dus ook op een fjord, die manege
had er aardig wat rondlopen en sindsdien zijn ze altijd in mijn hart gebleven. In mijn kinderjaren nog een
aantal keren met mijn ouders in Drente op vakantie geweest met een huifkar, waar uiteraard ook fjorden voor liepen.
Hoop hier dus al veel info vanaf te halen en wie weet kom ik hier mijn toekomstige fjord tegen ;)
Maar eerst voor mijn huidige paardje een juiste plek zien te vinden!
Naast de paarden liefde, ben ik getrouwd, hebben we een Staffordshire Bull Terriër, een best aantal vogelspinnen,
gifkikkers en houden we allebei erg van de natuur, wandelen en fotograferen.

Groetjes, Angelique.
Anouska

Re: Voorstellen.

Bericht door Anouska » za 17 sep 2011, 14:50

Welkom Angelique! Ik ben Anouska, 31 jaar, en in het bezit van de 6 jarige ruin Bjorn. Woon samen met Wilfred en onze JR x Duitse Pincher kruising Grover. Gaaf dat jullie vogelspinnen en gifkikkers hebben. Hier is (helaas) tijdens het verhuizen (2 weken geleden) mijn terrarium gesneuveld. Zat gelukkig nog niks in maar het is de bedoeling dat er baardagamen komen. Waar woon je in Gelderland?
Veel plezier op dit verslavende forum!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Liek
Contacteer:

Bericht door Liek » za 17 sep 2011, 15:07

Balen zeg van je terrarium!
Wij wonen in Arnhem ;)

Groetjes!
Amber_

Bericht door Amber_ » za 17 sep 2011, 15:33

Hee welkom :D

Mijn naam is Amber, 22 jaar en werk onder andere in Arnhem haha!

Ik heb 3 Fjordjes; 14jarige ruin Fjordy, 5jarige hengst Toot en 1,5 jarige Gio :D.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
k4tink4
Contacteer:

Bericht door k4tink4 » za 17 sep 2011, 16:20

Hallo welkom!

Mijn naam is Katinka, 22 jaar en heb een fjordenmerrie van 4, Djinty!

Veel plezier op het forum en wie weet wat je voor leuks tegenkomt!
Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 17 sep 2011, 16:20

Welkom Angelique op FW. Zou best eens kunnen dat je hier een leuke Fjord gaat tegenkomen. Staat er wel regelmatig eentje te koop en wie weet zit de jouwe daar wel tussen.
Ik ben Anita, 49 jaar, getrouwd met Jeroen en in het bezit van de 7 Fjorden die in mijn onderschrift staan. Daarnaast hebben we nog 3 Duitse Herders.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 17 sep 2011, 17:02

Welkom!

Ik ben Kristel en Beer is mijn mega-fjord. Wij rijden endurance wedstrijden en gaan ons deze winter eens wat in de springsport verdiepen! (iieeehh).

Veel plezier hier en ik hoop dat je een leuke fjord vindt!
Liek
Contacteer:

Bericht door Liek » za 17 sep 2011, 17:13

Dankjullie voor het warme welkom!
Hoop inderdaad dat ik een leuk fjordje tegen ga komen en dat ik dus ook binnenkort een fijne plek voor mijn huidige paardje vind!
Lisa

Bericht door Lisa » za 17 sep 2011, 17:52

Hoi!
Ik ben Lisa 19 jaar en in het bezit van jammer genoeg alleen nog een veulentje, maar wel een hele dappere en lieve
Hjala is 5 mei geboren 17 juni moederloos geworden en nu al erg groot! Ze doet het goed en ik ben ontzettend blij dat zij
nog bij me is! Ze gaat binnenkort naar de opfok en mag ik op de fjord van de vriend van mijn oma gaan rijden: Britt. Ik ben zeer benieuwd hoe die dat gaat doen. En dan over een paar jaar Met Hjala aan de slag!!

Heel veel lees en schrijfplezier hier. Succes met het zoeken van een nieuw thuis van je huidige paardje en het zoeken naar een fjord.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Esther

Bericht door Esther » za 17 sep 2011, 18:56

Welkom hier!!

Ik ben Esther, 28 en heb drie fjorden!
Jeskim is 22 en staat elders op een dagbesteding voor autistische kinderen. Als ze echt te oud wordt voor de kinderen komt ze weer lekker bij mijn thuis waar ze haar oude dag mag slijten!
Bij mijn ouders aan huis staan nu de 13 jarige Tea en de 2 jarige Fjella. Fjella is een dochter van Tea.
Tea heeft veulen Hedwich aan de voet en Hedwich is te koop, weet niet waar je naar op zoek bent??

Verder ben ik veel te vinden bij de fjordenhengstenhouder in Wanneperveen, Bart van den Berg, hij heeft ook leuke paarden te koop staan!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Mieke

Bericht door Mieke » za 17 sep 2011, 19:09

Welkom hier op FW..

Ik ben Mieke, 25 en in bezit van 2 fjorden.
Celinde (v. Reinar) en haar kleine vent Hattrick (v. Zizoran) staan momenteel lekker te niksen in het land :)

Je gaat hier vast een leuke fjord vinden ;)
Ctje :)
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 17 sep 2011, 19:20

Welkom op FW. Ik ben Suzanne, 37 en getrouwd met Leo. Wij hebben 2 dochters; Jessie van 6 en Evi van 3 jaar. Verder hebben we onze andere meiden in mijn onderschrift staan. Binnenkort komt daar nog een 5e bij.
We gaan morgen bij onze pup kijken, die vorige week maandagnacht is geboren, dus over een tijdje hebben we een grote Zwitserse Sennerpup, genaamd Kiekeboe. De bedoeling is dat er nog 2 cavia's gaan komen, zoals ik vandaag vernomen heb, Dinky en Bobo. Wij wonen sinds kort in een klein vrijstaand huisje, vandaar dat er nog wat bij gaat komen...

Veel lees- en postplezier hier en ook veel succes met de verkoop van je huidige paard. Ik hoop dat je je nieuwe paardje snel zult vinden.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Liek
Contacteer:

Bericht door Liek » zo 18 sep 2011, 06:00

En wederom dank voor de welkomst reacties!

Ik wil op zoek gaan naar een fjord zo rond de 5 a 8 jaar, merrie of ruin maakt me nog niet zo gek veel uit.
Belangrijker is nu echt de klik met het paardje, die ik bij mijn huidige paard dus helaas echt mis...
Zoek een paardje waar ook mijn man een beetje mee uit de voeten moet kunnen, hij heeft vroeger ooit les gehad en
heeft het weer een beetje opgepakt sinds ik mijn paardje heb.
Ik zal er vooral recreatief mee gaan rijden, beetje dressuur in de bak, af en toe een sprongetje en geregeld buitenritten.
Wedstrijd ambitie heb ik niet. Verkeersmak is ook wel weer een vereiste en paardje moet ook gewoon alleen op pad kunnen of
uit de wei gehaald worden zonder problemen.
Heb inderdaad al contact gezocht met Bart van den Berg uit Wanneperveen, gister heel eventjes aangesproken op de keuring in Beekbergen, maar mijn man was niet zo lekker, Bart natuurlijk druk met de keuringen, dus ben niet heel lang gebleven.
Wil er nog wel een keer gaan kijken, zo heb ik ook al via de email contact gezocht met Fjordenstal Frankrijk en gister nog een email
naar Stal Dolfing. Maarja, in hoeverre ga je al een bezoekje aan de stallen brengen, als je zelf nog een paard in de verkoop hebt en
je weet dat je je toekomstige paardje nog niet gelijk aan kunt schaffen.
Maargoed, ik moet gewoon geduld hebben!

Groetjes!
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 18 sep 2011, 06:53

Heb je Hestegaarden.nl al eens geprobeerd? Ik heb geen idee of ze op het moment iets hebben staan, maar je kunt even kijken op de site of hen bellen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Esther

Bericht door Esther » zo 18 sep 2011, 08:34

Was je gisteren ook in Beekbergen? Ik ook!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 18 sep 2011, 09:08

Ik was ook in Beekbergen, vertoefde steeds in de buurt van de stamboekwagen gewapend met fototoestel om alle paarden op de gevoelige plaat vast te leggen.
Je hebt dan onbewust al diverse FW-ers irl gezien want naast Esther en ik waren Janna (Janna), Charret (Charret), Dennis (Dendola), Janneke (Jankeke), Suzanne (leoensuzanne), Marieke (Naisven) en Jan (Janno) er in ieder geval ook.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Liek
Contacteer:

Bericht door Liek » zo 18 sep 2011, 09:15

Ik heb van het begin t/m de 1 jarigen voor de stamboekwagen gestaan, zwarte rugzak op m'n rug en blauwe pk jack.
Enige plekje waar je een beetje uit de wind stond :D
Esther

Bericht door Esther » zo 18 sep 2011, 09:33

Ik stond met een aantal langs de kant, de trailerparkeerkant.. Af en toe stond Bart van den Berg ook bij ons, die is wel herkenbaar, hihi..
Waarschijnlijk heb je wel gedacht, wat een luidruchtige lui!! Ik heb een nogal dragende stem en een hoop onnozele opmerkingen, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 18 sep 2011, 09:50

Welkom op FW, ik ben Claudia en ik heb 2 fjorden. Merrie Vera van 11 jaar en ruin Exel (stamboeknaam Bowie) van 6 jaar.
Heel veel plezier hier op FW
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 18 sep 2011, 12:45

Ik heb deze foto's gemaakt, de meeste vanaf de plek dicht in de buurt van de stamboekwagen. In het begin van de keuring nog met blauwe winterjas aan.
http://s937.photobucket.com/albums/ad21 ... en%202011/ De foto's staan in omgekeerde volgorde. De eerst gemaakte foto's staan op pag. 30, van de veulens.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Plaats reactie