Genista weer eens en nog wat andere paardjes...

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Genista

Genista weer eens en nog wat andere paardjes...

Bericht door Genista » za 10 sep 2011, 22:03

Hai!
Het is alweer zoooo lang geleden dat ik iets van Genista heb laten horen O:) Wordt wel weer eens tijd.

Genista staat sinds juni bij een vriendin van me die een kleinschalige opfok is begonnen sinds dit jaar. In mei is Genista geruind en daar is hij een maand lang erg ziek van geweest (dikke ontsteking, hoge koorts). Hij heeft toen echt een terugslag gehad en hij zag vreselijk uit.
Gelukkig is dat helemaal weer bijgetrokken en is de schat weer helemaal de oude :+: Hij heeft het super naar zijn in zijn kleine kudde met nog 5 andere jaarlinghengsten.
Qua grootte heb ik eerlijk gezegd het idee dat hij niet erg veel de hoogte in is gegaan het afgelopen half jaar. Ik moet hem nog eens opmeten.
Vanmorgen zijn de jongens van de wei afgehaald omdat ze bekapt en ontwormd moesten worden. Ze stonden eventjes op het zand (nu helaas modder). Ze hebben gelukkig maar een half dagje in de modder gestaan en nu staan ze weer lekker in het gras. Vandaar dat de foto's wat modderig overkomen...

De foto's zijn van niet zo'n heel goede kwaliteit, heb totaal geen fotografietalent.

Nisje in de modder.... duttend en zich niets van de wereld aantrekkend... :+
Afbeelding
Zijn hengstenplukje ben ik al sinds februari dit jaar aan het kweken... en NU eindelijk gaat hij een beetje liggen :D
Overigens lijkt het net of hij zijn staart heeft geschuurd, maar dit is niet zo. Op de een of andere manier groeien zijn manen en staart niet zo hard. Hij heeft gelukkig wel een hele dikke manenkam en staart.

zzzzzzzz.... :Z , maar toch doorhebben dat ie gespot is :wave:
Afbeelding

Ook nog een foto gemaakt van Vrenske (v. Bjorgard x Biggen), de fjordenmerrie van mijn vriendin. Deze dikke dame wordt 1 x in de week gereden door het buurmeisje dat er lekker mee rondhobbelt. Vrenske is nu dragend van Hannibal.
Afbeelding

En misschien ook nog wel leuk... Hieronder nog een jaarling zoon van Vrenske, een kruizing met een appaloosahengst van 1.49m (een niet goedgekeurde overigens :n )
Meet Sverre:
Afbeelding
Afbeelding

Nogmaals... I know, de foto's zijn van niet zo'n goede kwaliteit en Genista staat er niet op zijn paasbest op.... maar ik beloof jullie binnenkort weer wat mooie Genista-foto's te maken!! Hij ziet er in real-life namelijk prachtig uit!!!

Groetjes,
Anke
Anita
Contacteer:

Re: Genista weer eens en nog wat andere paardjes...

Bericht door Anita » za 10 sep 2011, 22:46

Hartstikke leuk om weer eens foto's van hem te zien. Helemaal weer opgeknapt gelukkig van zijn castratie. Wij hebben in hetzelfde schuitje gezeten met Gino. Die is ook erg ziek geweest van de castratie. Leek eerst goed te gaan en toen ineens ging het heel flink mis en stond hij met 40,9 graden koorts en alles helemaal dik en opgezet. Wekenlang mee zoet geweest om hem er door te krijgen. Sjonge, wat lijden ze daar dan aan.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » za 10 sep 2011, 22:55

Kootje ook zo met de castratie.. rot om te zien he...
gelukkig ook weer de oude joouw manneke.. en wat is hij mooi zeg wouw!
Afbeelding
Amber_

Bericht door Amber_ » zo 11 sep 2011, 04:48

Wauw, de zoon van Vrenske lijkt wel een Rodblakke zo :))
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Esther

Bericht door Esther » zo 11 sep 2011, 07:47

Jaa, Genista!! Hij zat nog heel anders in mijn hoofd, hihi..

Oeh, en Vrenska drachtig van Hannibal, ik ben een klein beetje jaloers, had ook graag een Hannibal gehad, maar werd erg prijzig..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 11 sep 2011, 08:25

Op de eerste foto lijkt hij zo erg op zijn half broer Ganzerik. Maar als je dan die hoofdfoto neemt is het weer precies Flam. Hij wordt leuk!

En oeh een Hannibal veulen, ben benieuwd!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 11 sep 2011, 09:47

wat een prachtig hoofd heeft hij! En met je fotografeertalent valt het best mee hoor :D
Die zoon van Vrenske is ook leuk zeg
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
roos

Bericht door roos » zo 11 sep 2011, 17:14

Wat een leuke fotos!

Ekdal heeft ook een flinke onsteking gehad na de casteratie, zo zielig~!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Genista

Bericht door Genista » ma 12 sep 2011, 11:20

Dank je wel voor jullie leuke reacties...
Janna, ik moet nog steeds erg lachen als ik de naam "Ganzerik"..... 8)7 hoor. Ben blij dat Genista zo niet genoemd is :D

De jaarling op de foto's van Vrenske zou je inderdaad een rodblakke kunnen noemen. Alleen is hij in het echt zoooo oranje fel oranja dat hij bijna licht geeft :roll: Wel heel mooi gekleurd met een mooie donker-oranje aalstreep. (Hij is overigens ook te koop )

Tja... en Hannibal. Wat een prachtige hengst is dat toch. Ik ben mee geweest bij het dekken. Voor ons lekker dichtbij (gelukkig). Ben benieuwd wat voor een veulen er volgend jaar uit komt.

Overigens... Anita, kun jij nakijken of Vrenske al eerder nakomelingen heeft gehad (vóór 2008)? In 2008 heeft ze een veulen van een onbekende hengst (niet-fjord) gehad en in 2009 is een veulen van Ismo geboren (Imke). Imke staat wel geregistreerd (weliswaar in Duitland). Of moet ik dit in een ander topic aanvragen O:)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 12 sep 2011, 11:40

Tuurlijk kan hier, ik zal het voor je nakijken. Als jij dan voor mij het levensnr. van Imke kunt achterhalen zodat ik die ook kan toevoegen.
Je hoort van mij. Doe het wel even via PB.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 26 sep 2011, 18:08

Hij ziet er goed uit Anke!! Hi leuk om hem te zien, enerzijds zo anders, anderzijds zó herkenbaar :D
Geluk is de vrucht van intens werk
mirretje

Bericht door mirretje » di 27 sep 2011, 06:37

Hij ziet er nu goed uit idd. Hij gaat ontzettend op mijn vaders Fjord Opuntia (m Enia) lijken! Vooral het hoofd, maar het hele paard eigenlijk wel. Opuntia komt ook bij Jakob Reinders vandaan. Zijn ze ook familie? Moet haast wel, de gelijkenis is enorm.
Plaats reactie