Mmmm wat een toeval
Mmmm wat een toeval
Zoals de meeste van jullie weten hebben we een kleine cattery en sinds februari hebben we er Kurilian Bobtail katten bij.
Nou de Kuriliandames worden eind dit jaar een jaar oud en moeten eigenlijk begin volgend jaar gedekt worden, maar hier in Nederland is geen geschikte kater aanwezig.
Dus ben ik langzaam op zoek naar een geschikte jonge kater voor de dames en ben in het buitenland aan het kijken naar geschikte bloedlijnen.
Nou hebben we op FB een Kurilianclubje en ik heb daar een oproep geplaatst waar ik redelijke respons op heb gekregen alleen veel kittens uit de zelfde soort bloedlijnen als mijn katten en die bloedlijn wil ik vermijden.
Nou kreeg ik gister een berichtje van iemand uit Noorwegen.
Nou blijkt dat deze familie ook in de Fjorden zit en een goedgekeurde hengst in Nederland hebben staan n.l. :
RUDSMO ROSSAR
Hoe toevallig is dat!
Ik dacht ik moet het even plaatsen, of de deal met een kitten doorgaat moet ik nog even afwachten ik zit op een kopie van het stamboompapier te wachten en hoop dat het me bevalt.
Nou de Kuriliandames worden eind dit jaar een jaar oud en moeten eigenlijk begin volgend jaar gedekt worden, maar hier in Nederland is geen geschikte kater aanwezig.
Dus ben ik langzaam op zoek naar een geschikte jonge kater voor de dames en ben in het buitenland aan het kijken naar geschikte bloedlijnen.
Nou hebben we op FB een Kurilianclubje en ik heb daar een oproep geplaatst waar ik redelijke respons op heb gekregen alleen veel kittens uit de zelfde soort bloedlijnen als mijn katten en die bloedlijn wil ik vermijden.
Nou kreeg ik gister een berichtje van iemand uit Noorwegen.
Nou blijkt dat deze familie ook in de Fjorden zit en een goedgekeurde hengst in Nederland hebben staan n.l. :
RUDSMO ROSSAR
Hoe toevallig is dat!
Ik dacht ik moet het even plaatsen, of de deal met een kitten doorgaat moet ik nog even afwachten ik zit op een kopie van het stamboompapier te wachten en hoop dat het me bevalt.
Agilitydogs get over it
cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
Re: Mmmm wat een toeval
Haha zo is de wereld klein he 

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Wat hartstikke leuk zeg, alleen de hengst staat niet meer in Nederland maar is inmiddels weer terug in Noorwegen. Hij heeft hier 2 seizoenen gedekt (in 2009 en 2010). Uit zijn eerste dekjaar hier is onze Gino.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ja ik meende al dat jij er iets mee had.
Agilitydogs get over it
Ja ik meende al dat jij er iets mee had.
Agilitydogs get over it
Dat is toevallig! Soms is de wereld inderdaad zoooo klein. Heb nog nooit van een Kunlian kat gehoord dus ga eens op je website spieken 

Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
Wat een kleine wereld inderdaad! Is Rudsmo nog steeds van Britt?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
oh wat toevallig! Guusje van mijn werk is ook een dochter van Rudsmo
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ja ze zeggen van wel hij was naar NL uitgeleend.Jilly schreef:Wat een kleine wereld inderdaad! Is Rudsmo nog steeds van Britt?
Agilitydogs get over it
Hihihi klein wereldje idd.
@Jilly: Rudsmo is nog steeds van Britt, hij heeft op laatste HK in Noorwegen ook erg goed gescoord.
@Lolly: ik wist niet dat Britt ook met katten bezig was. Voor zover ik wist waren het vooral honden & fjorden. In alle geval, wat ik altijd bij haar heb gezien is dat kwaliteit van haar dieren erg belangrijk was en wat niet voldeed, kwam niet in huis of bleef niet. Dus dan moet je wel goed zitten met je kater :-)
@Lolly: ik wist niet dat Britt ook met katten bezig was. Voor zover ik wist waren het vooral honden & fjorden. In alle geval, wat ik altijd bij haar heb gezien is dat kwaliteit van haar dieren erg belangrijk was en wat niet voldeed, kwam niet in huis of bleef niet. Dus dan moet je wel goed zitten met je kater :-)
zeg ze maar dat Guusje, dochter van Rudsmo, vandaag kampioen is geworden bij de jeugd

Baranna 13-5-2006
Ha ha super Ivonne.
Agilitydogs get over it