Geboren tussen 1995 - 2003, onderschat ook deze toppers niet

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Machteld&Falco

Re: Geboren tussen 1995 - 2003, onderschat ook deze toppers

Bericht door Machteld&Falco » di 06 sep 2011, 10:57

Hahaha, ik moet echt hard lachen om die ene foto, Saskia. 5 mensen en één zadel... Dan neem je inderdaad beter even afstand om dat moment vast te leggen :)

Goed dat Vera dr hoeven eindelijk de goede kant op gaan, Claudia.

Ik ben gisteren helemaal verregend op een buitenrit. Had gelukkig mijn wax coat aan... Was nog geen 5 minuten vertrokken of de hel brak los. Ik kan me leukere ritjes herinneren...
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Vera

Bericht door Vera » di 06 sep 2011, 13:50

Saskia, wat staat western Sjorsie stoer zeg!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 08 sep 2011, 19:38

vreselijk he Machteld? bij ons is de wei een zwembad, ik word er echt depressief van als ik bij de paarden ben ;(
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Vera

Bericht door Vera » vr 09 sep 2011, 10:19

gelukkig valt het bij ons nog mee, ze kunnen in elk geval overdag lekker naar buiten. Ik heb ze nu wel snachts binnen omdat ze anders alles vertrappen. Nu gaan ze van 7 tot een uur of 5 naar buiten in wat langer gras, om vertrappen te voorkomen, maar daar durf ik ze dan weer geen 24 uur op te laten lopen. Ze vreten zich of klem of hoefbevangen ben ik bang. Ze zijn normaal gewend om op een kaal stuk te staan en krijgen dan elke dag een klein strookje gras.
Muis Keurmerrie!
_Marjon_

Bericht door _Marjon_ » vr 09 sep 2011, 14:11

Hier staan ze nog steeds 24/7 buiten. Groot deel van de wei is dicht dus kunnen ze nog wat knabbelen op een klein stuk met daarbij de schuilstal en paddock (deels bestraat, deels zand).
Ze krijgen hier al wel wat bijgevoerd, staat echt bijna niks meer aan gras.
Mama van Gwen :+: (7-2-15)
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 09 sep 2011, 18:46

ik voer heel de zomer al bij, alleen het deel waar die van mij staan (of eigenlijk stonden) is niet normaal meer. Ze stonden echt zo'n 10 cm diep in de bagger.
Vanmorgen praatje gemaakt met staleigenaresse, die vond ook dat dit niet meer normaal was en bood aan dat ze ergens anders mochten staan. Maar daar zijn mijn 2 stalgenoten het niet mee eens. Beide hebben een stal tot hun beschikking, waarvan de hele grote per 1 oktober voor die 2 van mij wordt als schuilstal.
Hun paarden kunnen met hun voeten ook droog staan, terwijl die van mij dus dik in de drek stonden.
Nouja om een lang verhaal kort te maken, de oorlog is uitgebroken op stal, want de dames zijn het er niet mee eens dat die van mij op het droge stuk staan.
En nou heeft degene van die grote stal mij verboden om over "haar" stuk land te lopen om ze te voeren of om water te geven. En het is al helemaal uit den boze dat ik met mijn poowns over "haar" stuk loop als ik wil gaan rijden. Terwijl degene die net weg is en die op dat droge stuk stond wel gewoon daar overheen mocht lopen. Nee nou moet ik door de drek (echt enkelhoog) mijn paarden water en hooi gaan geven en er ook met ze doorheen ploegen als ik wat met ze wil doen.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 09 sep 2011, 22:18

Je hebt toch met de staleigenaar te maken Claudia en niet met een pensiongast die het nogal hoog in haar bol heeft. Niks van aantrekken en gewoon doen joh wat voor jou het prettigst is, zeker zolang de staleigenaar daar geen problemen mee heeft.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Vera

Bericht door Vera » zo 11 sep 2011, 07:18

Ik vind het ook een beetje raar dat een pensiongast de regels daar bepaald.
Ik zou het er toch even over hebben met de staleigenaar, volgens mij bepaald die wat er gebeurt en niet zo'n maf mens. Misschien denkt ze wel dat de gele kleur besmettelijk is en dat haar paard in een fjord veranderd als jij over dat stuk loopt?
Muis Keurmerrie!
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 11 sep 2011, 07:27

toen ik gistermorgen op stal kwam had ze de paaltjes en de draad weggehaald waarmee ik haar paard even uit "de loop" kon zetten. Zo deed die andere dat ook die weg is. Maarja dat ging dus nu niet meer. En het meest asociale ervan is dat het mijn paaltjes en draad waren, want stal eigenaresse had alleen houten palen. Paaltjes zijn overigens als sneeuw voor de zon verdwenen :(
Staleigenaresse is dus met dat mens gaan bellen en die heeft gezegd dan maken we een pad voor Claudia, zodat ze er met haar paarden langs kan.
Dat pad is er nu en het gevolg is dat ze nu een heel stuk minder wei heeft dan dat ze had.

Vera

Bericht door Vera » zo 11 sep 2011, 18:29

wel goed van de stal baas. maar nu je paaltjes nog terug.
wat heb je soms toch stomme mensen ertussen zitten.
heel vervelend.
Muis Keurmerrie!
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 11 sep 2011, 19:26

tja zoals je weet is de paardenwereld niet zo groot en heb ik inmiddels uit diverse bronnen vernomen dat ze op andere stallen ook uitgek*tst werd :r

Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » di 13 sep 2011, 09:12

Dat zulke mensen nog geboren worden... Ik snap echt niet waar zoveel egoïsme vandaan komt. Ik vrees voor je paaltjes. Maar nog erger is de sfeer die helemaal verziekt wordt door zulke mensen... Jemig.
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 13 sep 2011, 15:14

Machteld&Falco schreef:Dat zulke mensen nog geboren worden... Ik snap echt niet waar zoveel egoïsme vandaan komt. Ik vrees voor je paaltjes. Maar nog erger is de sfeer die helemaal verziekt wordt door zulke mensen... Jemig.
laat ze die paaltjes maar lekker stoppen op een plek waar de zon niet komt. Er zijn op dit moment nog meer treiterijen gaande, maar dat maakt niet uit, heb vanmiddag een heel goed gesprek gehad met de staleigenaresse en ik ga straks als laatste lachen. Kan er niet veel over kwijt, want madam blijkt mij ook via het internet in de gaten te houden. Niet dat ik daar wakker van lig, want ik vertel geen leugens of onzin. Maak er eerder gebruik van }-)

Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » wo 14 sep 2011, 09:11

Fijn dat je over een olifantenhuid lijkt te beschikken in zo'n situaties. Hoe hard ik dat ook zou proberen, ik zou het me wel aantrekken. Niet dat ik dat zou laten merken. Ik kan gewoon echt niet tegen moedwillig onrecht, of dat nu aan mij of aan een ander gericht is. Ik hoop dat jullie een oplossing vinden. Jammer voor haar, want als ze echt zo is, zal ze er denk ik ook niet bijster veel (echte) vrienden op nahouden... Moet een eenzaam bestaan zijn dat ze leidt.
_Marjon_

Bericht door _Marjon_ » wo 14 sep 2011, 10:11

He Claudia wat een gedoe daar op stal zeg, niet leuk :n

Roon is met dit weer helemaal gek hihi, nou ja, gisteren met rijden lekker voorwaarts en afgeleid :=.
En vandaag met longeren wilde hij eerst alleen maar scheuren en bokken, toen hij moe was was hij wel braaf :Y)
Mama van Gwen :+: (7-2-15)
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 16 sep 2011, 20:25

hihi gekke Roon moest zich even uitleven.

GTST gaat hier door, de grootste onruststookster is vertrokken *o/*

Plaats reactie