We wilden graag dat ze ingeschreven zou worden in het Nederlandse Hoofdstamboek, wat de dag verder zou brengen maakte niet echt uit, als dit maar zou lukken.
Voor de premiekeuring moest ze voor stamboekopname, want onze Deense had geen papieren.
Ze werd bekeken door Bob van Bon en jawel, ze is een fjord!!

Dus gemeten, haarwervels ingetekend, betaald en er komt een mooi importpapier bij! Onze dame is nu eindelijk legaal

Nou, we hadden de buit binnen en we konden dus ontspannen beginnen met de keuring. Esther en Janna waren inmiddels ook gearriveerd, Janna zou ons helpen met voorbrengen. Thanks Janna!!!
Chinouk was onwijs relax en deed braaf haar rondjes in de ring. Bij het opstellen was ze ook erg braaf, bleef mooi staan wachten tot de jury uitgekeken was.
Daarna het stappen en draven, als een paard dat nooit anders deed dan keuringen lopen, was net een oude rot in het vak!!
Ze liet haar draf erg goed zien, ze had veel ruimte en een fijne ontspannen houding.
Janna en ik waren trots op haar!!
We gingen eigenlijk uit van een tweede premie, maar dat is niet gelukt, hihi.. Ze mocht op kop in haar rubriek, ze was ook de enige

Als derde kreeg ze haar punten en wat schetste onze verbazing, een eerste premie met........ 37 Punten!!!!!
Onder luid gejuich van de toeschouwers keken Janna en ik elkaar aan, Wauw!!
Ik was flabbergasted!! De tranen sprongen in mijn ogen, dit leek bizar. Dat lelijke eendje van deze winter is uitgegroeid tot een prachtige zwaan. Dat wisten we al, maar de jury was het met ons eens!!
Met een mooie beker en een vaantje gingen we terug naar de trailer, we konden het niet geloven en nu nog eigenlijk niet.
Later moest ze nog terug komen voor het kampioenschap van de merries zonder predikaat. En wat denk je, ze werd ook nog eens reserve kampioen!
Nog een mooie beker erbij, het kon niet op en het leek steeds gekker te worden. Wat waren we allemaal trots op haar!!
Aan het eind van de dag ook nog meegedaan aan best getoiletteerd. Dus weer rondjes stappen in een volle ring. Ongeveer de helft kon de ring verlaten en wij mochten door.
Dus in ieder geval een prijsje, dat was al erg leuk!
Stuk voor stuk werden ze opgesteld, blijkbaar van laag naar hoog geplaatst en we werden maar niet naar voren geroepen.
Yes, bij de laatste drie!!
Yes, bij de laatste twee!!
Oh, nee staan we nu voorop?? Jawel!! Chinouk was het mooist getoiletteerd volgens de jury!!
Hilarisch toch, we kregen de derde beker van de dag uitgereikt!! En daarbij kregen we nog een mooie waardebon en koos ik een voerbak uit.
De dag was nu toch echt ten einde, Chinouk was het ook wel een beetje moe. Janna uitgezwaaid, die zien we morgen weer en Esther is met ons meegegaan naar huis voor een logeerpartijtje.
Yvonne en ik zijn supertrots op onze Deense Schone, eindelijk gewaardeerd met een echt paspoort en op haar debuut ook nog eens reservekampioen worden en best getoiletteerd!
Morgen weer aan de was, want druk, druk zaterdag moet Harold aan de bak in Lisse!