Maandag had ik les gehad, ponys net weer op de wei, waterbak weer vol, net klaar om te vertrekken.. mis ik ineens de fjord van de wei ernaast!
Daarop zie ik de paarden die daar weer naast staan ineens allemaal aanrennen en hinniken naar de sloot? Vervolgens zie ik een meisje van stal aankomen rennen..
Ja hoor.. De fjord lag in de sloot! Nu hebben we van die hele vieze slootjes, met vooral heel veel drap..

Het andere meisje durfde de sloot niet in, dus ben ik er maar ingedoken.. Maar dat was zwaar!!! Jeetje.. daar had ik me dus echt op verkeken! Gelukkig kon ik bij de fjord komen en heb ik me aan zijn manen op zn rug/hals getrokken. Vanaf daar kon ik de drap in ieder geval van zn neus vegen en proberen hem naar de kant te krijgen.
Toen kwam de boer met de tractor en een lange kabel.. die heb ik maar om zn hals gedaan... rondom zn buik was echt nooit gelukt.. Gelukkig kwam er nog een meisje aan om te helpen en kon ik mezelf de kant weer optrekken..
Na een paar pogingen konden we hem er godzijdank uittrekken.. arm paard!

Dat meisje heeft hem vervolgens meegenomen en afgespoten terwijl ik onder de douche kon bij de boer.. Toen ik er onderuit was waren zn eigenaren ook aangekomen.. Er kon gewoon nauwelijsk een bedankje vanaf?!

Raaaare lui!!..

Code: Selecteer alles
Janine: titel aangepast