Nieuwe Fjord

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Zalenka

Nieuwe Fjord

Bericht door Zalenka » ma 15 aug 2011, 18:06

Hallo!

Ik heb een vraagje over een nog onbekende fjord:p
Ik heb zelf 2 jaar gereden op een manege, en ben nu een half jaartje gestopt ,de manege was niet zo leuk meer. Dat kwam voornamelijk door een paard waar ik steeds op moest, en die zo erg aan het bokken was, dat ik op een gegeef moment niks meer qua aansporing durfde te doen of te straffen met de zweep uit angst daarvoor ( door de zweep werd het alleen maar erger, zo leek het). dit bokken deed hij voornamelijk bij aangaloperen. Nu is mij aangeboden om op een fjord te gaan rijden(niet op een manege). Ik heb deze fjord nog nooit gezien, hij of zij moet nog gekocht worden, maar ik zou graag weten wat ik zou kunnen verwachten bij fjorden :p ik wil eigenlijk een beetje over mijn angst heen komen, want dankzij dat manege paard hou ik niet meer zo van galloperen en vind ik aansporen ook enigzins eng...
ik weet dat elk paard van karakter verschilt maar ik wil me een beetje voorbereiden :P wat is de algemene ervaring van jullie met fjorden?

alvast bedankt voor het antwoord! :)
Jowien

Re: Nieuwe Fjord

Bericht door Jowien » ma 15 aug 2011, 18:34

Tja, elke fjord is anders, maar in het algemeen zijn het rustige vriendelijke paardjes. Probeer het gewoon! Eerst lekker stappen en draven, dan voel je vanzelf hoe hij/zij reageert. Als het vertrouwd voelt probeer je eens een galopje.

Ik zie dat het je eerste bericht is op Fjordenwereld. Wil je je nog even voorstellen in een topic?
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Mariël
Contacteer:

Bericht door Mariël » ma 15 aug 2011, 19:10

Mijn ervaring is dat ze super lief zijn :D gewoon doen hoor! succes :))
* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
Yvonne6

Bericht door Yvonne6 » ma 15 aug 2011, 19:52

je kan je niet echt voorbereiden imo,iedere fjord is weer heel anders.
als de fjord er is,ga er dan gewoon eens op en voel het eerst maar aan.
Ravina(OrstaxBrusvein)
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) Geboren: 17-05-2011 - † 01-08-2012
Viv

Bericht door Viv » di 16 aug 2011, 08:02

Elk paard is anders, elke fjord is anders. Eerst maar eens afwachten wat voor fjord er gekocht wordt lijkt me.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Suus

Bericht door Suus » di 16 aug 2011, 15:27

Over het algemeen zijn Fjorden braaf en kunnen ze mensen wel van hun angst af helpen, maar er zijn natuurlijk ook draken onder de Fjorden. Verder zijn Fjorden erg sterk en eigenwijs, dus je moet ze wel de baas kunnen. Als je 2 jaar les hebt zegt dat nog niet veel over je rijkunst, dus gewoon uitproberen!
Morris, mijn superfjord!
Ingele

Bericht door Ingele » wo 17 aug 2011, 07:07

Gewoon proberen :)
:D
Plaats reactie