stelletje sukkeltjes

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Ziggy

Re: stelletje sukkeltjes

Bericht door Ziggy » za 06 aug 2011, 08:25

Yvonne dat is idd heel makkelijk gezegt, maar als ik met een kruiwagen de wei in kom dan hangen ze erin, kan ik ze wel wegjagen maar daar zijn ze niet lang van onder de indruk. Plus dat als het veel geregend heeft en de wei is een blubberpoel ik het niet zo zie zitten om 's morgens voor mijn werk dat land door te baggeren :?

Het probleem is overigens nog steeds niet opgelost, gistermiddag vanuit mijn werk er naartoe geweest. Hooiruif verplaatst naar de andere kant van de waterbak, zodat ik er nog wel hooi in kan gooien van buitenaf. Klep open gezet en gisteravond was dat hooi op, dus ik dacht het lek boven te hebben. Weer hooi erin gegooid, klep dicht gedaan en toen was ie weer eng. Heb die klep maar weer open gezet en ook nog wat hooi op de grond gegooid. Vanmorgen heeft stalgenootje ze hooi gegeven, dus ik weet niet hoe het toen was. Straks maar weer eens ff kijken
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Ingele

Bericht door Ingele » zo 07 aug 2011, 13:59

Dit is de eerste keer toch dat de ruif tegen het schrikdraad is gekomen?

Ik zou toch stoppen met het hooi op de grond gooien, als ze écht honger krijgen gaan ze er wel weer uit eten :)
Even doorbijten, maar ze weten nu dat ze het hooi toch wel krijgen..
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » zo 07 aug 2011, 16:28

als fjorden eten zien, dan moeten zij eten. en met kruiwagen door de blub is geen doen.

Wel een goed idee om de stroom op dat plekje te isoleren, dat het niet nog eens gebeurt. Hier heeft de weidepomp al eens onder stroom gestaan. Maar ze zijn wel weer gaan drinken bij gebrek aan andere watervoorziening. Ze moeten even weer vertrouwen krijgen in de ruif.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 07 aug 2011, 17:16

vandaag was het hooi op, dus ik denk dat ze weer vertrouwen gaan krijgen in die ruif.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Plaats reactie